26/04/2024

مسابقات تنیس سینسیناتی ؛ شکست اندی ماری پس از بازگشت به رقابت های انفرادی

  • توسط سروش
  • 14/08/2019
  • 0

رقابت های تنیس سینسیناتی در سال ۲۰۱۹ از روز یکشنبه (۱۱ آگوست – ۲۰ مردادماه) فعالیت رسمی خود را آغاز نموده و برترین تنیسورهای حال حاضر دنیا برای کسب قهرمانی در این تورنمنت معتبر با هم به رقابت می پردازند. اندی ماری خیلی زود از این رقابت ها حذف شد.

حذف اندی ماری از مسابقات تنیس سینسیناتی

مسابقات تنیس سینسیناتی از سال ۱۸۹۹ در شهر سینسیناتی ایالت اوهایو برگزار می شود و در سال ۲۰۱۸، نواک جوکوویچ در بخش مردان و کیکی برتنز در بخش زنان قهرمانی این رقابت ها را به دست آوردند. اندی ماری که پس از ۷ ماه مجددا در مسابقات تک نفره این تورنمنت تنیس حضور پیدا کرده بود، در نخستین گام و در مرحله یک سی و دوم با شکست برابر ریچارد گاسکه فرانسوی، وداع زودهنگامی با این بازی ها داشت. تنیسور سابق شماره یک دنیا، پس از عمل سخت جراحی که در ماه ژانویه داشت، در اولین حضورش در مسابقات انفرادی رودروی ریچارد گاسکه ۳۳ ساله قرار گرفت و با حساب ۲-۰ و با نتایج مشابه ۴-۶ مقابل این تنیس باز فرانسوی تن به شکست داد. قبل از مصاف با گاسکه از ماری خواسته شد تا تصمیمش را برای حضور در مسابقات گرند اسلمِ یو اس اوپن آمریکا با وایلدکارت بگیرد که تنیسور بریتانیایی در پاسخ گفته بود که قبل از دیدار برابر ریچارد گاسکه نمی تواند تصمیم قطعی خود را دراین‌باره بیان کند. او پیش تر گفته بود که حضور او در مسابقات یو اس اوپن که از ۲۶ آگوست در شهر نیویورک برگزار خواهد شد، معطوف به رقابت های دوبل و دوبل میکس (دو نفره مختلط) خواهد بود. فاتح سه گرند اسلم مسابقات تنیس، در ماه ژانویه و با شکست در اوپن استرالیا، حتی ترس بازی نکردن تنیس را به دلیل مصدومیت شدیدش در سر می پروراند، اما هم اکنون بدون هیچ درد و مشکلی می تواند به بازی مورد علاقه اش یعنی تنیس بپردازد. اندی ماری قبلا گفته بود که ریسک بازی کردن در رقابت های تک نفره گرند اسلم یو اس اوپن که ممکن است به پنج ست نیز کشیده شود را به جان نخواهد خرید و حضور در مسابقات انفرادی تنیس سینسیناتی بیشتر برای کسب آمادگی و محک زدن خودش می باشد. قهرمان مسابقات یو اس اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۲، هم اکنون در جایگاه ۳۲۴ دنیا قرار گرفته و دلیل آن هم بازی نکردن اندی در رقابت های انفرادی، آن هم نزدیک به هفت ماه بوده است. به احتمال فراوان، این تنیسور ۳۲ ساله بریتانیایی از شرکت در بازی های تک نفره یو اس اوپن سر باز زند تا وقت بیشتری را صرف ارزیابی و تمرینات جسمانی خود نماید.

تنیس سینسیناتی اندی ماری

انجمن تنیس ایالات متحده به اندی ماری پیشنهاد حضور در مسابقات یو اس اوپن را درازای وایلدکارت داده بود، اقدامی که اندی درباره آن می گوید:

من امروز نمی خواستم وایلدکارت را بگیرم، چون نمی دانم که پس از این بازی احساس من در این رابطه چگونه خواهد بود. من همچنین می خواهم صبر بیشتری به خرج دهم تا پس از چند روز بازی، از روند بهبودی ام اطمینان حاصل کنم.

اندی ماری همچنین گفته بود که ممکن است در هفته آینده و در بخش تک نفره مسابقات اوپنِ وینستون-سالم شرکت نماید. علاوه بر این موارد، ماری چند روز پیش در مصاحبه ای تاکید کرده بود در تورنمنت تنیس ژوهای در چین که در اواخر ماه سپتامبر برگزار می شود هم به صورت انفرادی حضور خواهد یافت؛ مسابقاتی که اندی در سال ۲۰۱۶ موفق به قهرمانی در آن شده بود. اندی ماری در ماه ژوئن و به همراه فلیسیانو لوپز با شرکت در رقابت های دوبل تورنمنت لندن (جام ملکه) به دنیای تنیس بازگشته بود و به همراه دوست و هم بازی اسپانیایی خود موفق به کسب عنوان قهرمانی در آن مسابقات نیز شد. اما بر کسی پوشیده نیست که هدف اصلیِ قهرمان سه دوره گرند اسلم ها حضور و بازی تنیس در مسابقات انفرادی است و اینکه چه زمانی دوباره بتوانیم او را در یک رقابت گرند اسلم و در بخش انفرادی ببینیم، سوالی است که پاسخش را تنها اندی ماری می داند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار