26/04/2024

رافائل نادال از شرکت در مسابقات تنیس سینسیناتی کناره گیری کرد

  • توسط سروش
  • 14/08/2019
  • 0

رافائل نادال ، پس از کسب پیروزی اخیر خود برابر دنیل مدودف در فینال مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی مونترال، اعلام کرد در رقابت های تنیس سینسیناتی شرکت نخواهد کرد.

رافائل نادال از حضور در تنیس سینسیناتی انصراف داد

رافائل نادال این تصمیم را به منظور استراحت کردن و ریکاوری برای حضور قدرتمندانه در مسابقات یو اس اوپن اتخاذ کرده است. رافا در روز یکشنبه موفق شد سی و پنجمین عنوان مسترز خود را فتح کند، اما به نظر برای رسیدن به مسترز شماره ۳۶ فعلا باید صبر نماید. رافائل نادال از مسابقات تنیس سینسیناتی که در شهر سینسیناتی ایالت اوهایو برگزار می‌شود کناره گیری کرده است. نادال که روز یکشنبه مقام قهرمانی مسترز کانادا یا راجرز کاپ را بالای سر برد، برای دومین سال متوالی به منظور کسب آمادگی برای یو اس اوپن در تنیس سینسیناتی شرکت نخواهد کرد. رافائل نادال این تصمیم را چند ساعت پس از آن که پنجمین قهرمانی خود در مسابقات مسترز کانادا را کسب کرد به اطلاع عموم رساند. نادال در فینال راجرز کاپ موفق شد در دو ست پیاپی و با نتایج ۶-۳ و ۶-۰ دنیل مدودف، تنیسور روس را شکست دهد. شماره دو فعلی جهان، پیش از این توانسته بود در سال های ۲۰۰۵، ۲۰۰۸، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۸ نیز جام قهرمانی را در کانادا بالای سر ببرد. این تنیسور اسپانیایی که در دوران ورزشی خود بارها با مصدومیت مواجه شده تصمیم گرفت تا پیش از برگزاری مسابقات یو اس اوپن در تاریخ ۲۶ آگوست، مصادف با چهارم شهریور ماه در هیچ رقابت دیگری به میدان نرود. مسابقات یو اس اوپن در شهر نیویورک برگزار خواهد شد.

نادال متن بیانیه خود مبنی بر کناره گیری از مسابقات تنیس سینسیناتی را در صفحه فیسبوک خود، به صورت زیر منتشر کرد:

باید با تاسف بسیار اعلام کنم که امسال در مسابقات تنیس سینسیناتی بازی نخواهم کرد. هیچ دلیل دیگری به جز آن که شخصا می‌خواهم از بدن خودم مراقبت کنم و سعی کنم خودم را به اندازه ای که الان احساس می‌کنم سالم هستم، نگه دارم.

تنیس سینسیناتی رافائل نادال

نادال توضیحات خود را برای آندره سیلوا، مسئول برزیلی برگزاری مسابقات سنیسیناتی ارائه کرده و از قرار معلوم سیلوا نیز رافا را به خوبی درک کرده است. نادال در ادامه بیانیه خود گفت:

مطمئنم که با وجود کناره گیری من، تورنمنتِ سینسیناتی هنوز هم یک موفقیت بزرگ خواهد بود و بهترین ها را برای آقای سیلوا و تیمش آرزو می کنم.

رافائل، ابتدای شهریور ماه در حالی پا به میدان مسابقات یو اس اوپن خواهد گذاشت که تنها یک بار در زمین سخت، یعنی راجرز کاپ تمرین کرده است؛ هرچند توانست آن را با موفقیت به پایان برساند و فاصله اش با نواک جوکوویچ را در رنکینگ تنیس مردان کاهش دهد. انصراف دیر هنگام نادال از سینسیناتی، جدول برگزاری مسابقات را نامتعادل ساخته است. شانس اول قهرمانی یعنی نواک جوکوویچ و همچنین بخت سوم فتح سنیسیناتی یعنی راجر فدرر در نیمه بالایی جای گرفته اند. هیچ کدام از این دو تنیسور از زمان بازیشان در فینال ویمبلدون که با پیروزی جوکر همراه بود، به میدان نرفته اند. فینال ویمبلدون حدودا یک ماه پیش برگزار شده بود. راجرر فدرر برای کسب هشتمین قهرمانی خود در سینسیناتی آماده می شود، در حالی که نواک جوکوویچ باید از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. رافائل نادال ۳۳ ساله در فصل جاری با ۴۱ برد در برابر ۶ شکست، بیشترین تعداد پیروزی را در تورنمنت های ATP به دست آورده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار