27/04/2024

قهرمانی بلیندا بنچیچ و اوستاپنکو در مسابقات کرملین کاپ و اوپن لوکزامبورگ

  • توسط سروش
  • 21/10/2019
  • 0

بلیندا بنچیچ ، سید شماره سه مسابقات تنیس کرملین کاپ، در حالی که یک ست از آناستازیا پاولیوچنکووا عقب افتاده بود به بازی بازگشت و با غلبه بر حریف توانست دومین قهرمانی فصل ۲۰۱۹ خود را جشن بگیرد. همچنین در یک رویداد دیگر یعنی تنیس اوپن لوکزامبورگ، یلنا اوستاپنکو اولین قهرمانی خود در دو سال اخیر را به‌دست آورد.

قهرمانی بلیندا بنچیچ

سید سوم رویداد تنیس کرملین کاپ که برای کسب مجوز حضور در تورنومنت Shiseido WTA Finals که در شنزن برگزار خواهد شد باید حتما به مرحله فینال این تورنومنت می‌رسید، روز یکشنبه توانست یک گام فراتر برود و قهرمانی را کسب کند. بلیندا بنچیچ دومین عنوان قهرمانی فصل خود را با پیروزی برابر قهرمان سال ۲۰۱۴ همین رویداد یعنی آناستازیا پاولیوچنکووا جشن گرفت. پاولیوچنکووا که تاکنون دو بار در کرملین کاپ دوم شده با نتایج ۳-۶، ۶-۱، ۶-۱ نتیجه دیدار نهایی را به حریف واگذار کرد.

تنیسور شماره ۱۰ رنکینگ WTA در حالی که یک ست عقب افتاده بود، ۱۲ گیم از ۱۴ گیم آخر بازی را به ‌نفع خود تمام کرد تا در نهایت پیروزی را قاطعانه کسب کرده باشد. بلیندا بنچیچ با این برد، چهارمین پیروزی خود در پنج تقابل با پاولیوچنکووا را جشن گرفت. این قهرمانی چهارمین عنوان قهرمانی دوران حرفه‌ای تنیسور ۲۲ ساله و سوئیسی بود. هر چهار قهرمانی بلیندا بنچیچ در سطح پرمیر یا بالاتر به‌دست آمده‌اند. او حالا پس از نائومی اوساکا، دومین تنیسوری است که با یک قهرمانی وارد تورنومنت پایانی فصل می‌شود. بلیندا بنچیچ در مصاحبه درون زمین خود پس از قهرمانی گفت:

اکنون احساسی باورنکردنی دارم. هنوز نمی‌توانم این پیروزی را تصور کنم. من پیش از ورود به این مسابقه هیچ استرسی نداشتم. ما دیروز خیلی خوشحال بودیم. جشن گرفتن راهیابی به مسابقات شنزن و سپس این قهرمانی که مثل گیلاس روی کیک بود.

بلیندا بنچیچ

اما در سویی دیگر از جهان، یلینا اوستاپنکو مجدداً به مسیر قهرمانی بازگشت. قهرمان سال ۲۰۱۷ مسابقات رولان گاروس از کشور لتونی توانست سومین قهرمانی انفرادی خود در WTA را کسب کند. این عنوان دومین اولین قهرمانی اوستاپنکو در دو سال اخیر محسوب می‌شود. او در دیدار نهایی مسابقات اوپن لوکزامبورگ توانست سید دوم تورنومنت یعنی جولیا گورجس از آلمان را با نتایج ۶-۴، ۶-۱ از پیش رو بردارد. اوستاپنکو پس از جشن گرفتن قهرمانی به خبرنگاران گفت:

البته که تمام کردن فصل با یک عنوان قهرمانی عالی است مخصوصاً در آخرین تورنومنت. من از این هفته لذت بسیاری بردم و فکر کنم امروز نیز خیلی خوب بازی کردم. من واقعاً دوست دارم سال را به همین شکل تمام کنم.

اوستاپنکو هفته قبل با رسیدن به فینال مسابقات لینز که اولین فینالش در سال جاری محسوب می‌شد آمادگی خود را به همه ثابت کرده بود. او در لوکزامبورگ نیز توانست این دستاورد را تکرار کند. اما این‌ بار پس از آخرین قهرمانی خود در سئول در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷، توانست به روند ناکامی‌های خود خاتمه بدهد. اوستاپنکو برای قهرمانی مجبور شد به روند فوق‌العاده خوب نه پیروزی پیاپی تنیسور بیست و ششم WTA یعنی گورجس پایان بدهد. قهرمان جدید این رویداد در ادامه صحبت‌های خود گفت:

به خصوص پس از رسیدن به فینال در هفته قبل، من در هنگام ورود به این مسابقات اعتماد به نفس بالایی داشتم.

این نخستین تقابل بین این دو تنیسور قدرتمند بود که سابقاً در میان ده نفر برتر رده‌بندی قرار داشتند. اوستاپنکو که با وایلدکارت مجوز حضور در این تورنمنت را کسب کرده بود، پس یک ساعت مبارزه توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. نفر شصت و سوم رنکینگ WTA با شش ایس، و کسب امتیاز از ۸۳ درصد از سرویس‌های اول خود توانست این قهرمانی را کسب کند. استاپنکو در ادامه گفت:

من می‌دانستم که گورجس بازیکن خوبی است. می‌دانستم که سرویس‌های خیلی خوبی می‌زند پس برای یک نبرد آماده شده بودم. من می‌دانستم که قرار است بازی دشواری داشته باشم. در ابتدا، او سرویس‌هایی باورنکردنی داشت و سپس من یک شانس برای بریک کردنش پیدا کردم و به مرور توانستم بهتر بازی کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار