30/03/2024

آمادگی بیانکا آندرسکو برای درخشش در مسابقات اوپن آمریکا

  • توسط مینا
  • 22/08/2019
  • 0

بیانکا آندرسکو ، تنیس باز ۱۹ سال کانادایی آماده است تا به بزرگترین افتخار ورزشی خود در رقابت های گرند اسلم یو اس اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۹ دست یابد.

بیانکا آندرسکو آماده حضور در مسابقات اوپن آمریکا

او چند هفته پیش موفق شد تا با قهرمانی در مسترز راجرز کاپ در کشورش و شهر تورنتو، کانادا را پس از نیم قرن به قهرمانی در بخش زنان برساند. حال انتظارات از این دختر ۱۹ ساله به حدی بالا رفته که بسیاری او را یکی از شگفتی سازان بزرگِ آخرین گرند اسلم فصل می دانند. شاید برای شناخت او باید کمی به عقب تر و بازی های آئورا برگردیم. مسابقاتی که هر ساله از ۲۰ تا ۲۵ آگوست و در رشته هایی همچون تنیس، بسکتبال، والیبال، هاکی روی یخ و ژیمناستیک برگزار می شود و به نوعی می توان آن را المپیک کوچک شده زنان نام برد. در آن رقابت ها و در شبی که آندرسکوی نوجوان با ویکتوریا آزرنکا یکی از برترین تنیسورهای جهان مسابقه داشت، او چنان ضربه فورهندی را مقابل آزرنکا به توپ شلیک می کند که هم ویکتوریا و هم تمامی تماشاگران حاضر در استادیوم سر جایشان میخکوب می شوند. بیانکا آندرسکو در میان تنیس بازان زن به «غول کش» معروف است و تاکنون نَه تنها آزرنکا بلکه او توانسته ۷ از ۱۰ تنیسور برتر رده بندی جهانی تنیس زنان را نیز از پیش رو بردارد. ستاره ۱۹ ساله کانادایی عطش سیری ناپذیری برای موفقیت و پیروزی در زمین های تنیس دارد و همگان این را به خوبی در مسابقات مسترز راجرز کاپ دریافتند. اما حکایت گرند اسلم ها با هر تورنمنت و رقابت دیگری در دنیای تنیس متفاوت است.

بیانکا آندرسکو در فلاشینگ میدوزِ نیویورک، محل برگزاری آخرین گرند اسلم فصل کار سختی را پیش رو دارد و برترین ستارگان دنیای تنیس در آنجا گرد هم می آیند تا برای کسب افتخار با هم به رقابت بپردازند. هر چند همانطور که گفته شد او به غول کش معروف است و توانسته از سد حریفانی به مراتب قدرتمندتر و باتجربه تر از او همچون الینا اسویتولینا، گاربینه موگوروزا و آنجلیک کربر آلمانی در مسابقاتی نظیر ایندین ولز عبور کند و به اولین قهرمانی تور WTA خود دست یابد. با موفقیت در مسابقات ایندین ولز بیانکا آندرسکو توانست به رتبه ۲۴ رنکینگ جهانی تنیس در بخش زنان صعود کند و نام خود را بیشتر بر سر زبان ها اندازد. درست وقتی که دنیای تنیس تصور می کرد که یک پدیده و ستاره جوان در آسمان این رشته ظهور کرده، اما به ناگاه همه چیز در ماه می و تورنمنت میامی به هم ریخت. بیانکا آندرسکو که توانسته بود تا دور چهارم این مسابقات نیز بالا بیاید با مصدومیتی که از ناحیه شانه راست در آن رقابت ها مواجه گردید، هم آن بازی ها و هم بیشتر تورنمنت های خاک رس به خصوص اوپن فرانسه را در سال جاری از دست داد.

بیانکا آندرسکو

دیگر هیچ صحبت و خبری از دختر ۱۹ ساله کانادایی به گوش نمی رسید تا اینکه مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی راجرز کاپ در شهر تورنتو آغاز به کار نمود. این اولین تورنمنتی بود که بیانکا پس از مصدومیتش توانسته بود در آن حضور پیدا کند و هیچ کس حتی هموطنان کانادایی اش هم انتظار موفقیت در چنین مسابقات سختی را از او نداشتند.

خود آندرسکو در شروع رقابت های راجرز کاپ گفته بود:

واقعا خوشحالم که توانسته ام دوباره به میادین تنیس برگردم. وقتی زمان زیادی مصدوم و به استراحت مشغول هستید، تمام کاری که می خواهید انجام دهید این است که دوباره به زمین تنیس بروید، مسابقه بدهید و از آن لذت ببرید.

بیانکا بیشترین استفاده ممکن را از این مسترز ۱۰۰۰ امتیازی برد و با شکست دادن بازیکنان بزرگی همچون کیکی برنتس و کارولینا پلیسکوا راهی بازی فینال شد و در آنجا برای قهرمانی رودروی کسی قرار گرفت که هم دو برابر او سن داشت و هم از نظر افتخار و عنوان کمتر تنیسوری را می توان یافت که به گرد پای سرنا ویلیامز برسد. اما بازی فینال بیشتر از ۱۶ دقیقه طول نکشید و سرنا دقیقا از همان ناحیه ای دچار مصدومیت شد که برای بیانکا آندرسکو آشنا بود. آخرین گرند اسلم فصل تا چند روز دیگر در شهر نیویورک شروع می شود و تنیسور ۱۹ ساله کانادایی هم عنوان کرده که با آمادگی بالا و شور و اشتیاق فراوانی در این رقابت ها حاضر خواهد شد. او در چند وقت اخیر و به صورت تمام وقت با یک فیزیوتراپ همکاری می کند تا مصدومیت ناشی از شانه او را به کمترین حد خود برساند، رژیم غذایی خود را تغییر داده و زمان بیشتری را برای بهبودی و صرف تمریناتش گذرانده است.

بیانکا آندرسکو در نهایت می گوید:

فکر می کنم که می توانم کارهای بزرگی را در یو اس اوپن آمریکا انجام دهم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار