29/03/2024

در چنین روزی راجر فدرر در مسابقات تنیس سینسیناتی سال ۲۰۰۵ قهرمان شد

  • توسط مینا
  • 23/08/2019
  • 0

راجر فدرر در بهترین فصل خود در تور ATP که در سال ۲۰۰۵ رقم خورد، موفق شد در ۸۵ بازی به ۸۱ پیروزی برسد. وی در آن فصل ۱۱ قهرمانی ATP از جمله مسابقات ویمبلدون، یو اس اوپن و همچنین چهار رقابت مسترز ۱۰۰۰ امتیازی را به دست آورد.

در چنین روزی راجر فدرر اندی رادیک را در فینال سینسیناتی شکست داد

راجر فدرر پیش از آخرین رویداد فصل تنها سه بار شکست خورده بود و پس از کسب اولین قهرمانی خود در تنیس سینسیناتی رکورد ۶۳ پیروزی و ۳ باخت را در اختیار داشت. فدرر در فینال سینسیناتی موفق شد اندی رادیک آمریکایی را با نتایج ۶-۳ و ۷-۵ در مسابقه ای که یک ساعت و ۱۳ دقیقه به طول انجامید شکست دهد. این مسابقه در تاریخ ۲۱ آکوست برگزار می شد و فدرر در آن زمان از ۱۲ رویداد تنیسی که در آنها به میدان رفته بود ۹ قهرمانی در کارنامه خود ثبت کرد. راجر فدرر پس از آن که در سال های قبل از قهرمانی ۲۰۰۵ در سینسیناتی عملکردی متوسط داشت، مسابقات آن فصل را با پیروزی نزدیک بر جیمز بلیک در مرحله اول آغاز کرد و پس از آن در مقابل نیکولاس کیفر، اولیویر روکس، خوزه آکاسوسو و رابی جینپری به پیروزی رسید تا آن که در فینال به رادیک رسید. راجر تا قبل از آن در ده رویارویی ابتدایی با رادیک، ۹ بار به پیروزی رسیده بود. اندی رادیک در برابر دیدگان هواداران هم وطن خود نیز نتوانست به روند عملکرد ضعیفش برابر فدرر پایان بدهد. رادیک یک بار برابر فدرر بریک کرد و تنیسور سوییسی نیز از شش فرصت خود، چهار بار بریک کرد. راجر فدرر ۲۰ ضربه وینر و ۱۴ خطا داشت در حالی که رادیک این نسبت را به صورت ۲۰-۲۲ ثبت کرد بودرو نتوانست در کسب امتیازات ابتدایی و میانی به رقیب خود برسد. رادیک با این شکست شانس اضافه کردن دومین قهرمانی در اوهایو به کارنامه خود را از دست داد. تنیسور آمریکایی نتوانست از سرویس دوم خود به طور موثرتر دفاع کند و درست پیش از تای بریک در ست دوم از رقیب خود عقب افتاد تا قهرمانی را تقدیم شماره یک جهان بکند. به نظر می رسید تحمل فشار برای رادیک سخت باشد.

راجر فدرر

رادیک در گیم اول بازی توانسته بود با یک سرویس وینر فدرر را ۴۰-۰ شکست دهد و در گیم دوم نیز زمانی که ضربه فورهند فدرر به تور خورد یک شانس بریک ایجاد کرد. فدرر با یک سرویس وینر به بازی برگشت و و با دو امتیاز سریع دیگر اجازه نداد در ابتدای ست عقب بیفتد. زمانی که بازی ۲-۲ بود رادیک در سرویس زدن با مشکلات اول خود روبرو شد و پس از یک خطای دوبل گیم را به حریف واگذار کرد. تنیسور سوییسی با ارائه عملکردی عالی در گیم بعد پیروزی را تکرار کرد و با چهار ضربه وینر در گیم هشتم، ۵-۳ از رقیب خود پیش افتاد. راجرر فدرر که در این لحظه روی دور بود به لطف یک بریک دیگر در گیم نهم پس از یک ضربه پایانی در نزدیکی تور، ست را به نفع خود به پایان رساند و امیدوار بود در ست دوم نیز عملکرد خوب خودش را تکرار کند. ست دوم با چهار پیروزی آسان در گیم ها برای هردو آغاز شد و رادیک برای بازگشت به بازی در گیم فایو چندبار تلاش کرد. او با یک بک هند زیبا گیم پنجم را به نفع خود تمام کرد و از رقیب پیش افتاد تا به این امید باشد که با کسب ست دوم بازی را به ست تعیین کننده سوم بکشاند. اما رادیک دقایقی پس از از دست دادن سرویس در گیم ششم ضربه خود را به تور زد تا بازی به تساوی برسد و فدرر نیز پس از آن با پیروزی قاطع در گیم هفتم به قهرمانی نزدیک تر شود. در چهار گیم بعدی هیچ چیز نتوانست بین این دو فاصله ایجاد کند و رادیک حساب کار را ۵-۶ کرد. رادیک کمی بعد به خاطر مشکل پای راست خود درخواست وقت استراحت کرد و همین باعث شد تا ریتم را از دست بدهد. او یک ضربه فورهند آسان را به تور زد تا گیم را از دست بدهد و پیروزی به رقیبش برسد. فدرر با این قهرمانی نخستین پیروزی خود در هفت حضور در اوهایو و هشتمین مسترز ۱۰۰۰ امتیازی خود را به دست آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار