24/04/2024

از برد بیانکا آندرسکو تا شکست هالپ؛ مهم‌ترین نتایج اوپن چین در بخش بانوان

  • توسط سروش
  • 01/10/2019
  • 0
بیانکا آندرسکو

رقابت‌های اوپن ۵۰۰ امتیازی چین (بیجینگ) از مهم‌ترین تورنمنت‌های قارۀ آسیا در رشتۀ ورزشی تنیس به شمار می‌آید که هر ساله پذیرای تعدادی از بهترین تنیسورهای جهان در دو بخش مردان و زنان می‌باشد. در بخش زنان بیانکا آندرسکو موفق شد حریفش را شکست دهد.

پیروزی بیانکا آندرسکو در تنیس بیجینگ

در روز دوم برگزاری این رقابت‌ها در بخش زنان، قصد داریم نگاهی به مهم‌ترین نتایج روی داده در این مسابقات داشته باشیم.

بیانکا آندرسکو در اولین بازی خود در تورنمنت بیجینگ چین، موفق ظاهر شد و توانست حریف خود از کشور بلاروس را شکست دهد. قهرمان رقابت‌های گرند اسلم یو اس اوپن در سال ۲۰۱۹ که از شانس زیادی برای کسب مقام نخست این مسابقات برخوردار است، توانست مقابل الکساندرا ساسنوویچ از بلاروس به پیروزی برسد. آندرسکویِ ۱۹ ساله در دیداری که یک ساعت و ۵۶ دقیقه به طول انجامید، موفق شد با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۲، ۲-۶ و ۶-۱ برابر تنیسور ۲۵ سالۀ بلاروسی که در جایگاه شمارۀ ۶۰ دنیا قرار دارد به برتری برسد و راهی دور یک شانزدهم پایانی این رقابت‌ها شود. حریف بیانکا در دور بعد، الیز مرتنز از بلژیک خواهد بود. مرتنز ۲۳ ساله که در رنکینگ جهانی WTA در جایگاه بیست و سوم قرار دارد، توانسته بود با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۲ و ۶-۳ از سد پترا مارتیچ از کرواسی عبور کند تا برای صعود به دور یک هشتم پایانی حریف بیانکا آندرسکو شود.

قهرمان مسابقات مسترز سینسیناتی نیز در شروع بازی‌های خود در اوپن چین عملکرد موفقی داشت و توانست برابر کارولینا موچووا از جمهوری چک به پیروزی برسد. بانوی شمارۀ ۱۵ رده‌بندی جهانی تنیس در دیداری که یک ساعت و چهل دقیقه به درازا کشید توانست با حساب ۲-۰ و نتایج ۶-۴ و ۷-۶ (۷-۵) از سد موچووا که در جایگاه ۳۶ دنیا قرار دارد به پیروزی برسد و راهی دور بعد این رقابت‌ها شود. مدیسون کیز ۲۴ ساله در دور بعد باید به مصاف هموطنش، جرمی بردی برود. بردی در دور قبل موفق به پیروزی برابر دیگر تنیسور آمریکایی حاضر در این مسابقات یعنی آماندا آنیسیمووا شده بود. بردیِ ۲۴ ساله توانست در یک بازی نزدیک و تماشایی با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۷ (۴-۷)، ۷-۶ (۷-۲) و ۶-۳ مقابل آنیسیمووا به پیروزی برسد تا حریف مدیسون کیز در مرحله یک شانزدهم پایانی شود.

بیانکا آندرسکو

کیکی برتنز هلندی دیگر تنیسور پیروز مسابقات اوپن چین در روز دوم این رقابت‌ها بود که توانست با غلبه بر دایانا یاسترمسکایِ اوکراینی به دور بعد اوپن چین صعود نماید. برتنز ۲۷ ساله که در رنکینگ جهانی تنیس زنان در رتبۀ شمارۀ ۸ قرار دارد موفق شد در دو ست متوالی برابر این تنیسور اوکراینی به پیروزی برسد. در دیداری که یک ساعت و چهل و پنج دقیقه به طول انجامید، برتنز با نتایج ۷-۶ (۷-۵) و ۶-۳ مقابل یاسترمسکا به برتری رسید و راهی دور یک شانزدهم پایانی شد. حریف این تنیسور هلندی در این مرحله، از بین آنجلیک کربر آلمانی و پولونا هرکوگ اسلوونیایی خواهد بود. ونوس ویلیامز آمریکایی هم یکی از حذف شدگان بزرگ روز دوم مسابقات بود که با شکست ۲-۱ برابر بلیندا بنچیچ از سوئیس از گردانۀ این رقابت‌ها کنار رفت. بنچیچ موفق شد با نتایج ۳-۶، ۶-۳ و ۷-۵ مقابل فاتح هفت گرند اسلم دنیای تنیس به برتری برسد و راهی دور بعد این بازی‌ها شود.

دیگر دیدار برگزار شده از دور یک شانزدهم نهایی بین الینا اسویتولینا از اوکراین و وانگ یافان از کشور چین بود که مطابق انتظارات، این اسویتولینا بود که توانست به پیروزی برسد. هر چند جدال او و حریف چینی‌اش بیش از دو ساعت به درازا کشید و هر دو ست آن نیز به تای بریک کشیده شد. تنیسور برجستۀ اوکراینی که در جایگاه شمارۀ ۳ دنیا قرار دارد، موفق شد با حساب ۲-۰ و با نتایج ۷-۶ (۷-۵) و ۷-۶ (۷-۱) مقابل وانگ یافان به پیروزی رسیده و راهی دور یک هشتم پایانی این رقابت‌ها شود. اسویتولینا در این دور باید منتظر رویارویی سوفیا کنین از آمریکا و آناستازیا پاولیوچنکووا از روسیه باشد. در نهایت به مهم‌ترین شگفتی رخ داده در این تورنمنت، یعنی حذف زودهنگام سیمونا هالپ رومانیایی می‌پردازیم. قهرمان مسابقات گرند اسلم ویمبلدون در دومین دیدار خود در رقابت‌های اوپن چین برابر اِکاترینا الکساندرووا از کشور روسیه قرار گرفت که در پایان این تنیسور روس بود که موفق به شکست هالپ و صعود به مرحلۀ یک هشتم نهایی شد. هالپ در یک دیدار ضعیف و پرانتقاد با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۲ و ۶-۳ برابر الکساندرووا شکست خورد تا همانند تورنمنت‌های چند وقت اخیر خود، حذف زود هنگام و تلخی را از مسابقات تنیس داشته باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار