11/05/2024

نگاهی اجمالی به نتایج اولین دور مسابقات تنیس بیجینگ چین در بخش مردان

  • توسط سروش
  • 01/10/2019
  • 0

تورنمنت ۵۰۰ امتیازی تنیس بیجینگ چین از سال ۲۰۰۴ در تقویم فدراسیون جهانی تنیس مردان و زنان گنجانده شده و یکی از تورنمنت‌های مهم سالانه ATP و WTA به حساب می‌آید. این مسابقات در بخش آقایان از روز دوشنبه (۳۰ سپتامبر) آغاز شده که در این مطلب قصد بررسی مهم‌ترین دیدارهای بخش انفرادی و دوبل مردان را خواهیم داشت.

نتایج مسابقات تنیس بیجینگ چین

الکساندر زورف آلمانی و فرانسیس تیافویِ آمریکایی برگزار کنندۀ یکی از دیدارهای دور یک شانزدهم نهایی بودند که در پایان این زورف ۲۲ ساله بود که موفق به شکست حریف ۲۱ سالۀ خود از ایالات متحده آمریکا شد. زورف که هفتۀ گذشته توانسته بود در قالب تیم منتخب اروپا به قهرمانی تورنمنت لیور کاپ برسد، در نخستین دیدار خود در تنیس بیجینگ چین کار چندان سختی نداشت و توانست در دو ست متوالی برابر تیافو به پیروزی برسد. در این دیدار که ۷۱ دقیقه به طول انجامید، الکساندر زورف موفق شد با نتایج ۶-۳ و ۶-۲ از سد فرانسیس تیافو که در ردۀ ۴۶ دنیا قرار دارد بگذرد و راهی مرحله یک هشتم پایانی شود. حریف این بازیکن جوان آلمانی در دور دوم مسابقات بیجینگ، یکی از بین فیلیپ اوژه الیاسیم کانادایی یا آلبرت راموس وینولاس اسپانیایی خواهد بود که در جدال روز سه شنبه این دو تنیسور مشخص خواهد شد.

کارن خاچانوف روسی و پابلو کوئواسِ اروگوئه‌ای برگزار کننده دیگر دیدار مرحله یک شانزدهم پایانی مسابقات تنیس بیجینگ چین بودند که در پایان و همان‌طور که انتظار می‌رفت این خاچانوف بود که موفق به پیروزی برابر حریف اروگوئه‌ای خود شد. در دیداری که یک ساعت و سی وسه دقیقه به طول انجامید، کارن خاچانوف از کشور روسیه که در جایگاه شمارۀ ۹ دنیا ایستاده است، موفق شد در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۲ و ۷-۶ (۹-۷) از سد کوئراس عبور کند و گام به دور بعدی این رقابت‌ها بگذارد. خاچانوف در حالی که ست نخست را به راحتی و در ۳۰ دقیقه به پایان برده بود، در ست دوم اسیر سخت‌کوشی کوئراس شد و به سختی و در تای بریک توانست حریف خود که دارای رتبۀ جهانی ۴۷ است را شکست دهد. خاچانوف به همراه هموطنش آندره روبلف در رقابت‌های دوبل نیز حضور دارد که در نخستین دیدار خود در روز سه شنبه برابر زوج متئو برتینی از ایتالیا و فیلیپ اوژه الیاسیم از کانادا قرار می‌گیرد. حریف بعدی خاچانوف در مرحله یک هشتم پایانی، جرمی چاردی از فرانسه خواهد بود. چاردی ۳۲ ساله در اولین دیدار خود موفق به پیروزی ۲-۱ برابر مارکو سسچیناتو از ایتالیا شده بود.

کایل ادموند یکی از چهار نماینده بریتانیایی مرد حاضر در این مسابقات بود که در اولین دیدار خود در این رقابت‌ با شکست برابر ژانگ ژی‌ژنگ خیلی زود از گردانۀ این بازی‌ها حذف گردید. برترین تنیسور مرد بریتانیا در رنکینگ جهانی ATP در نخستین بازی خود در تورنمنت اوپن چین به مصاف نماینده کشور چین رفت که در پایان این ژی‌ژنگ بود که توانست با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۴، ۳-۶ و ۷-۶ (۷-۵) برابر ادموند به پیروزی برسد و راهی دور بعد شود. اهمیت کار و شگفتی‌سازی تنیس باز چینی زمانی مشخص می‌شود که به تفاوت جایگاه‌های این دو ورزشکار در رنکینگ جهانی نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم. کایل ادموند به عنوان بهترین تنیسور بریتانیا در ردۀ ۳۴ قرار دارد، در حالی که ژانگ ژی‌ژنگ در جایگاه شمارۀ ۲۱۳ دنیا ایستاده است! ادموند به همراه دیگر هموطنش دن ایوانز در مسابقات دوبل نیز حاضر بوده و در اولین دیدار خود در مرحلۀ مقدماتی موفق به پیروزی ۲-۰ برابر زوج روبرت لیندستد از سوئد و سم کوئری از ایالات متحده شده بود. زوج ایوانز و ادموند در دور یک هشتم پایانی اوپن چین در روز سه شنبه باید به مصاف لوکاسز کوبوت از لهستان و مارسلو ملو از برزیل بروند.

تنیس بیجینگ چین کایل ادموند

گریگور دیمیتروف بلغار که ماه گذشته توانسته بود به مرحله نیمه نهایی مسابقات یو اس اوپن صعود کند و در آنجا با شکست برابر دنیل مدودف روس از صعود به فینال این رقابت‌ها بازمانده بود، در نخستین پیکار خود در تورنمنت اوپن چین نیز با شکست برابر نماینده‌ای از کشور روسیه خیلی زود از گردانۀ این مسابقات کنار رفت. دیمیتروف ۲۸ ساله در اولین دیدار خود برابر آندره روبلف قرار گرفت و در جدالی ناامید کننده و با حساب ۲-۰ مغلوب این تنیسور جوان روس شد. در دیداری که ۷۶ دقیقه به درازا کشید، روبلف که در جایگاه ۳۵ دنیا قرار دارد توانست در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۲ و ۷-۵ مقابل گریگو دیمیتروف به پیروزی برسد و راهی دور بعد مسابقات اوپن چین (بیجینگ) شود. حریف آندره روبلف در مرحله یک هشتم پایانی در جدال سه‌شنبۀ فابیو فونینی از ایتالیا و میخائیل کوکوشین از قزاقستان مشخص خواهد شد.

دن ایوانز دیگر نمایندۀ بریتانیا در رقابت‌های 500 تنیس بیجینگ چین بود که برخلاف کایل ادموند توانست اولین بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. ایوانز که در رتبۀ 48 دنیا قرار دارد، در برابر حریف کم نام و نشان چینی‌اش که در جایگاه 235 جهان ایستاده است، غافلگیر نشد و توانست او را در دو ست متوالی از پیش رو بردارد. ایوانز در دیداری که یک ساعت و 53 دقیقه به طول انجامید موفق شد با نتایج 6-3 و 6-4 از سد ژی لی از کشور چین عبور کند و به مرحله یک هشتم پایانی این مسابقات صعود نماید. ایوانز در دور بعد باید به مصاف برنده دیدار جان ایسنر آمریکایی و گائل مونفیس فرانسوی برود. همچنین کامرون نوری از بریتانیا نیز با پیروزی 2-0 برابر کریستین گارین از شیلی توانست جواز حضور در دور یک هشتم پایانی رقابت‌های اوپن چین را بدست آورد.

در مهم‌ترین دیدارهای دوبل مردان تنیس بیجینگ چین هم، زوج تمام بریتانیایی جیمی ماری و نیل اسکوپسکی موفق شدند با حساب 2-0 و نتایج 6-4 و 7-6 (8-6) از سد گویدو پلا و دیگو شوارتزمن از آرژانتین بگذرند و راهی مرحله یک چهارم پایانی این رقابت‌ها شوند. همچنین سید برتر مسابقات دوبل این دوره و قهرمان رقابت‌های گرند اسلم ویمبلدون و اوپن آمریکا یعنی روبرت فرح و خوان سباستین کابال از کلمبیا در یک بازی سخت توانستند جواز حضور در مرحلۀ بعد این تورنمنت را به دست آورند. این دو تنیسور کلمبیایی توانستند با حساب 2-1 و نتایج 6-3، 0-6 و 16-14 مقابل استفانوس تسیتسیپاس از یونان و وسلی کولهوف از هلند به پیروزی برسند و به دور یک هشتم پایانی صعود کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار