19/04/2024

از بیانکا آندرسکو تا بارتی؛ کاندیداهای کسب عناوین بهترین‌های سال ۲۰۱۹ WTA

  • توسط مینا
  • 25/11/2019
  • 0

بیانکا آندرسکو ، اشلی بارتی، سیمونا هالپ، نائومی اوساکا و کارولینا پلیسکووا جزو ستارگانی هستند که کاندیدای دریافت جایزه بهترین تنیسور سال WTA شدند.

از بیانکا آندرسکو تا بارتی؛ برترین های تنیس بانوان

اشلی بارتی، بانوی شماره یک دنیای تنیس شانس اول به دست آوردن این جایزه است. او برای اولین بار در ماه ژوئن و بعد از درخشش‌هایش در ویمبلدون به صدر رنکینگ جهانی تنیس بانوان راه یافت؛ این تنیسور استرالیایی برای اولین بار در طول دوران تنیسش موفق شد تا به هفته دوم یک گرند اسلم صعود کند. علاوه بر این، اشلی بارتی ۲۳ ساله در مجموع به ۵۶ پیروزی در رقابت‌های تحت نظر WTA در این فصل رسید و در فینال‌های ۲۰۱۹ WTA به قهرمانی رسید. دومین شانس به دست آوردن این جایزه، بیانکا آندرسکو است که سال فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشته است. او در مجموع بازی‌های این فصل به ۴۸ پیروزی رسید، ۷ بار شکست خورد و در یو اس اوپن ۲۰۱۹ به قهرمانی رسید؛ این در حالی است که او در طول فصل ۲۰۱۹ با مصدومیت شانه‌اش دست و پنجه نرم می‌کرد.

بیانکا آندرسکو در حال حاضر در رده پنجم رنکینگ جهانی تنیس بانوان قرار دارد. نائومی اوساکا که در رتبه سوم رنکینگ جهانی تنیس بانوان قرار دارد هم در سال۲۰۱۹ به دومین افتخار بزرگ دوران ورزشی‌اش دست یافت و موفق به قهرمانی در اوپن استرالیای ۲۰۱۹ شد. این در حالی است که او در اوپن پن پاسیفیک و اوپن چین هم به قهرمانی رسید. لیست برندگان گرند اسلم‌های سال ۲۰۱۹ با حضور سیمونا هالپ در این بخش، تکمیل می‌شود؛ او در دیداری جذاب موفق به شکست دادن سرنا ویلیامز آمریکایی در فینال ویمبلدون ۲۰۱۹ شد. این تنیسور رومانیایی که در رده چهارم رنکینگ جهانی تنیس بانوان قرار دارد، در مجموع به ۴۳ پیروزی در سال ۲۰۱۹ رسید. کارولینا پلیسکووا، بانوی شماره دوی تنیس بانوان همچنان در پی کسب نخستین قهرمانی‌اش در یک گرند اسلم می‌باشد.

بیانکا آندرسکو

با این حال، پلیسکووا که اهل جمهوری چک است سطح قابل توجهی از ثبات را در طول سال گذشته از خودش برجای گذاشت. او بار دیگر به ملکه سِروزَنی در WTA تبدیل شد؛ پلیسکووا در سال ۲۰۱۹، موفق به کسب ۴۸۸ امتیاز سرویس شد. کاندیداهای کسب عنوان بهترین تیم دوبل WTA در سال ۲۰۱۹ هم اعلام شدند. الیس مرتنز و آرینا سابالنکا که به قهرمانی یو اس اوپن ۲۰۱۹ رسیدند باید با زوج‌های باربارا استریکووا و هسیه سو وی، کریستینا ملادنوویچ و تیمئا بابوس و البته ژانگ شوآی و سامانتا استسور رقابت کنند. شش تنیسور هم برای دریافت جایزه بیشترین پیشرفت سال در WTA با یکدیگر رقابت می‌کنند. ایالات متحده آمریکا در این بخش سه نماینده دارد؛ آماندا آنیسیمووا، سوفیا کنین و آلیسون ریسکه تنیسورهای آمریکایی حاضر در این لیست هستند.

بلیندا بنچیچ، ژنگ سایسای و دونا وکیچ هم دیگر تنیسورهایی هستند که در این بخش انتخاب شدند. علاوه بر این، بنچیچ در لیست بهترین بازیکن بازگشته سال ۲۰۱۹(WTA Comeback Player Of the Year) قرار دارد. اسوتلانا کوزنتسووا و بتانی ماتک سندز دیگر تنیسورهای حاضر در این بخش هستند. در پایان، نام آندرسکو را در میان بهترین بازیکن تازه وارد سال هم می‌بینیم. کوکو گوف ۱۵ ساله نیز بعد از عملکرد درخشانش در نیمه دوم سال و صعود به دور چهارم ویمبلدون و قهرمانی در لینز، در این بخش حضور دارد. کارولینا موچووا، النا ریباکینا، ایگا سوویاتک و دایانا یاسترمسکا دیگر شانس‌های بردن این جایزه هستند. رای گیری‌ها به‌زودی انجام می‌شوند و در روز ۱۱ دسامبر ۲۰۱۹ نتایج آن اعلام می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار