19/04/2024

مربی بیانکا آندرسکو از کار کردن با این استعداد جوان می‌گوید

  • توسط سروش
  • 06/09/2019
  • 0

در آستانه آماده شدن بیانکا آندرسکو برای حضور در بزرگترین مسابقه دوران حرفه‌ای خود در رقابت‌های یو اس اوپن، مربی این تنیسور، سیلوین برونو گفته بود که در مربیگری کردن این تنیس‌باز بااستعداد ۱۹ ساله چالش‌های لذت‌بخشی وجود دارد.

تمجید مربی بیانکا آندرسکو از شاگردش

بر اساس گفته‌های مربی بیانکا آندرسکو ، غریزه نابودکننده که در سبک بازی پیروزمندانه آندرسکو در برابر تمام بازیکنان از اهمیت بالایی برخوردار است از همان ابتدا در این بازیکن نهادینه شده بود اما در آینده، بزرگترین چالش این تنیسور ۱۹ ساله این خواهد بود که همین انرژی را به چه صورت در هر مسابقه مدیریت کند و به آن جهت بدهد. مربی برونو که پیش از مسابقه بازیکن سید پانزدهم مسابقات در مرحله یک چهارم نهایی یو اس اوپن در کنفرانس مطبوعاتی مربیان WTA شرکت کرده بود، درباره روند پیشرفت باورنکردنی و خیره‌کننده شاگردش در رنکینگ جهانی تنیس صحبت کرد. برونو همچنین درباره منبع انگیزه رقابت آندرسکو حرف‌هایی به‌زبان آورد و همچنین در ادامه فاش کرد که بر سر راه مربیگری یک استعداد خام و جوان مثل آندرسکو چه چالش‌های لذت‌بخشی وجود دارد. صحبت‌های برونو در روز سه‌شنبه و حین گفتگو با روزنامه‌نگاران به صورت زیر است:

من همیشه به این معتقد بودم که او قرار است به یک بازیکن خیلی خوب تبدیل شود. برای من، این یک حقیقت قطعی بود. اما آندرسکو از یک سال قبل موفق شد این تغییر سریع در شرایطش را ایجاد کند. او سال قبل در مرحله اول مسابقات انتخابی یو اس اوپن در همینجا شکست خورد و سپس یک سال بعد.

برونو در این لحظه به فکر فرو رفت و تلاش کرد تا به حالت عادی برگردد:

نه، بدون شک سرعت پیشرفت آندرسکو از چیزی که من انتظار داشتم سریعتر بود.

بیانکا آندرسکو که امسال اولین حضور خود در جدول قرعه‌کشی اصلی یو اس اوپن را تجربه می‌کند و همچنین برای اولین بار در دوران تنیس بازی کردنش توانست پا به استادیوم غار مانند آرتور اش بگذارد، آن هم در فصلی که برایش مملو از موفقیت بود توانست دستاوردهای بزرگ دیگری نیز برای اولین‌بار در دوران حرفه‌ایش از خود برجای بگذارد. برونو می‌بایست آندرسکو را به بهترین شکل ممکن برای این تجربه‌ها آماده می‌کرد.

بیانکا آندرسکو

وی در این رابطه توضیح داد:

شما سعی می‌کنید به بازیکنان جوان این دید را بدهید که ممکن بود چه اتفاقاتی رخ بدهد و یا چه اتفاقاتی رخ ندهد و این که باید به مسائل چطور نگاه کنند و به چه صورت با آنها سر و کله بزنند. اما من فکر می‌کنم شما ابتدا باید هردو پای‌تان را در آب بگذارید و اجازه بدهید که آنها خیس شوند سپس جلو بروید تا بتوانید این را درک کنید که چنین چیزی در واقع چه حسی دارد. من فکر می‌کنم بحث کردن ما با هم خوب است و این بحث‌ها احتمالا تاحدودی مفید خواهند بود. اما هیچ چیز مثل روبرو شدن با مسائل نیست، آندرسکو این کار را انجام داد و برایش خیلی خوب شد.

برونو در ادامه گفت:

من فکر می‌کنم آندرسکو در مدیریت همه چیز تا بدین‌جای کار عملکرد خیلی خوبی داشته است.

برونو که پیش از این به مدت ۳۰ سال برای تنیس کانادا کار کرده بود گفت که آندرسکو با نمایش‌های شجاعانه خود در مسابقات Fed Cup خیلی زود تجربه کسب کرد. در سال ۲۰۱۷، تنها در دیدارهای کانادا برابر تیم‌های ونزوئلا، بولیوی، پاراگوئه و شیلی در بازی‌های منطقه‌ای تنها ۱۷ گیم به حریفان واگذار کرد و در بازگشت تیم ملی کانادا به جام جهانی دو در انتهای همان سال نقش مهمی ایفا کرد. برونو در ادامه صحبت‌هایش گفت:

من همیشه از اینکه آندرسکو چگونه از رقبای خود نمی‌ترسد تعجب می‌کردم یا در ابتدا، زمانی که تنها ۱۵ یا ۱۶ سال داشت، از اینکه توسط شرایطی که من فکر می‌کردم ممکن است برایش ترسناک باشد احساس بدی نمی‌کرد شگفت‌زده می‌شدم. من در ابتدا تاحدودی غافلگیر شده بودم زیرا در آن زمان، تازه کشف آندرسکو و آشنا شدن با او را شروع کرده بودم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار