29/04/2024

کینگ و دولهیده به مرحله نیمه نهایی بخش دوبل تنیس زنان اوپن آمریکا رسیدند

  • توسط سروش
  • 06/09/2019
  • 0

قهرمان اسبق دوبل زنان اوپن آمریکا یعنی وانیا کینگ در کنار هم‌تیمی آمریکایی خود، کارولین دولهیده در اولین تورنمنتی که به‌عنوان یک تیم در آن شرکت می‌کنند موفق شدند به مرحله نیمه نهایی مسابقات برسند. دولهیده و کینگ در مرحله بعد باید به مصاف قهرمانان مسابقات سانشاین یعنی الیز مرتنز و آرینا سابالنکا بروند.

صعود کینگ و دولهیده به نیمه نهایی اوپن آمریکا

قهرمان سال ۲۰۱۰ مسابقات، وانیا کینگ و هم‌تیمی‌اش کارولین دولهیده به عملکرد رویایی خود در مسابقات اوپن آمریکا ۲۰۱۹ ادامه دادند و به مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها راه یافتند. آنها توانستند در یک پیروزی غافلگیرکننده از سد سیدهای چهاردهم مسابقات یعنی لیودمیلا کیچنوک و یلنا اوستاپنکو با نتایج ۷-۶ (۲)، ۶-۴ عبور کنند. کینگ و دولهیده اولین بار است که در کنار یکدیگر بازی می‌کنند اما در چهار مسابقه‌ای که به صورت یک تیم برگزار کرده‌اند تنها در یک ست شکست خورده‌اند! آنها در این دیدار مرحله یک چهارم نهایی خود پس از یک ساعت و چهل و هفت دقیقه از سد حریفان اوکراینی، لاتویایی خود عبور کردند. دولهیده پس از بازی در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

فکر می‌کنم پس از سال گذشته و رقابت‌های اوپن آمریکا پارسال ما با یکدیگر برای بازی در کنار هم صحبت‌هایی می‌کردیم. وانیا با من تماس گرفت و بله گفتن به او چندان سخت نبود، پس ما تصمیم گرفتیم که این کار را انجام دهیم.

کنیگ نیز در ادامه راجب همین موضوع صحبت کرد:

ما حتی نمی‌دانستیم که آیا در کنار هم جا می‌افتیم یا نه. تمام این پیروزی‌ها با خوش‌شانسی به‌دست آمدند و رویایی بودند.

وانیا کینگ که در گذشته شماره سوم تنیس دوبل جهان بود، در سال ۲۰۱۰ زمانی که در کنار یاروسلاوا اشودووا بازی می‌کرد موفق شد در دو تورنمنت مسابقات ویملبدون و اوپن آمریکا به دو قهرمانی پیاپی برسد. آنها سال بعد در تنیس اوپن آمریکا دوم شدند اما کینگ از آن زمان به بعد نتوانست از مرحله یک چهارم پایانی هیچ تورنمنت گرند اسلمی عبور کند. او در این دوره با مشکلات بدنی زیادی درگیر بود که بیشتر آنها به یک مصدومیت مچ پا مربوط می‌شود. این مصدومیت موجب شد تا کینگ بیشتر فصل ۲۰۱۹ را بیرون از زمین تنیس سپری کند.

اوپن آمریکا

کینگ در ادامه گفت:

این پیروزی برای من معنای زیادی دارد. دو سال اخیر برای من سخت بود زیرا با مصدومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کردم. برای دو سال اخیر تقریبا با یک نوع مصدومیت خاص روبرو بودم. کارولین دولهیده یک دختر فوق‌العاده است و بازیکن خیلی خوبی هم محسوب می‌شود پس من از اینکه در کنار او موفق به انجام این کار شده‌ام خوشحال هستم.

این تنیس‌باز ۳۰ ساله در ادامه گفت:

شاید این سن من باشد که خودش را نشان می‌دهد. اما راستش را بخواهید من قطعا الان نسبت به سال‌های جوانی آرامش بیشتری دارم. من اکنون نسبت به زمان که در زمین تنیس صرف می‌کنم سپاسگزاری بیشتری دارم. چه ببازم و چه ببرم، روز به روز جلو می‌روم و قدردان تمام چیزهایی هستم که در اختیار دارم. من از اینکه اینجا حضور دارم خیلی خوشحالم.

کینگ که از ماه ژانویه به این سو، تنها سومین تورنومنت خود را تجربه می‌کند، در کنار دولهیده در مجموع، ۲۴ ضربه وینر در برابر ۱۴ وینر تیم حریف داشتند و چهاربار کیچنوک و اوستاپنکو را بریک کردند تا در نهایت به پیروزی برسند. کیچنوک و اوستاپنکو در یک پیروزی ناباورانه قهرمانان ویمبلدون و سیدهای دوم مسابقات یعنی هسیه سو-وی و باربورا استریکوا را در مرحله قبل از تنیس آزاد آمریکا حذف کرده بودند. دولهیده نیز در ادامه صحبت‌های خود درباره هماهنگی با کینگ درون زمین گفت:

ما در واقع یک بازی تمرینی در مقابل چند نفر از دوستان‌مان انجام دادیم و به نظرم انجام این کار در آن زمان درست بود. من به این فکر کردم که در کنار سرویس‌های قدرتمند خودم، وانیا در نزدیکی تور تا چه حد می‌تواند سریع باشد. ما به‌دنبال آن هستیم که با توجه به سبک بازی خود چگونه کنار هم کار کنیم. اما همین حالا هم احساس خوبی دارم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار