16/04/2024

گائل مونفیس: در یو اس اوپن با تمام قلبم بازی کردم

  • توسط سروش
  • 06/09/2019
  • 0

این اولین باری نیست که گائل مونفیس به مرحله نیمه نهایی مسابقات یو اس اوپن نزدیک شده اما از رسیدن به آن بازمانده است.

مصاحبه گائل مونفیس در خصوص اوپن آمریکا

این مرد فرانسوی در ست چهارم بازی خود برابر راجر فدرر در همین رقابت‌ها، در سال ۲۰۱۴ پیش از آنکه در پنج ست مغلوب رقیب سوییسی شود در ست چهارم یک مچ پوینت یا امتیاز پیروزی در بازی را از دست داده بود. در روز چهارشنبه، مونفیس پیش از آنکه در تای بریک ست پنجم برابر متئو برتینی ایتالیایی بازنده شود، توانست از چهار مچ پوینت حریف نجات پیدا کند. با توجه به شکست برابر فدرر، شاید به‌نظر برسد که این شکست نیز برای مونفیس یک دژا وو محسوب می‌گردد، اما مونفیس از اینکه بالاخره موفق شد برای اولین بار در سه سال اخیر به مرحله یک چهارم پایانی یک گرند اسلم برسد به خودش افتخار می‌کند. گائل مونفیس در نشست خبری پس از بازی گفت:

من یک بازنده بد نیستم. امروز تمام تلاش خودم را کردم. من سرویس‌های بدی زدم اما با تمام قلبم بازی کردم. جمعیت حاضر در استادیوم فوق‌العاده بود. آنها مرا به جلو هل دادند و به من کمک کردند. تجربه لذت‌بخشی بود. این دقیقا همان چیزی است که من به‌خاطرش تنیس بازی می‌کنم. آرزو می‌کردم ایکاش به پیروزی رسیده بودم، اما فارغ از هر چیزی دیگری من عاشق این مسابقات هستم. من به خودم افتخار می‌کنم و خوشحال خواهم بود.

گائل مونفیس طی حضور امسال خود در مسابقات با بازی همه جانبه و درخشان خود درون زمین و همچنین واکنش‌های جالبش که جمعیت نیویورکی را به هیجان می‌آورد دل بسیاری از تماشاگران را ربود. پیش از آنکه این بازیکن فرانسوی در برابر برتینی دست‌های خود را به نشانه تسلیم بالا ببرد، پیروزیش برابر جوان کانادایی و آینده‌دار ATP یعنی دنیس شاپووالوف که طی پنج ست و در مرحله سوم رقابت‌ها رقم خورد، به اعتقاد بسیاری بهترین مسابقه تورنمنت امسال تنیس آزاد آمریکا بود. مونفیس ۳۳ ساله در فصل جاری از احیای مجدد بازی خود لذت برد.

گائل مونفیس

موفقیت‌های او در این فصل شامل قهرمانی در روتردام با پیروزی برابر استن واورینکا و حضور در نیمه نهایی تنیس کوپ راجرز می‌شود. همچنین مونفیس اگر روز چهارشنبه برابر برتینی به پیروزی می‌رسید، مجددا در رنکینگ ATP به جمع ۱۰ بازیکن برتر راه می‌یافت. اما مونفیس مصمم است که شکست برابر برتینی در روند پیشرفت مجدد او خلالی ایجاد نخواهد کرد. وی در ادامه صحبت‌های خود گفت:

من می‌دانم که چطور واکنش نشان بدهم. در واقع، من پس از آن شکست در مرحله یک چهارم نهایی یو اس اوپن ۲۰۱۴ برابر راجر، خیلی خوب بازی کردم. من باید به نکات مثبت این دو هفته توجه کنم و به سخت تلاش کردن ادامه بدهم سپس برای مسابقات آسیا به میدان بازگردم.

گائل مونفیس از همین فصل جاری کار کردن با یک مربی جدید به نام لیام اسمیث را آغاز کرده است. اسمیث این تنیس‌باز فرانسوی را از زمانی که یک ستاره نوجوان بود می‌شناخت و حتی در طول تمرین با دیگر شاگردانش در میامی از مونفیس شناخت بیشتری پیدا کرد. اسمیث عاشق تماشای شور و شوق مونفیس برای تنیس بازی کردن است. این مربی در گفتگویی با وبسایت ATPTour درباره شاگرد جدید خود صحبت کرد:

مونفیس بی‌نظیر است. او عاشق ورزش تنیس است. مونفیس تنیس بازی کردن و رقابت با دیگران را عاشقانه دوست دارد. او همچنین عاشق مسابقات بزرگ است و در زمین نیز حسابی از کار خود لذت می‌برد. من فکر می‌کنم این چیزی است که دیدنش از جانب بازیکنان جوان همیشه خوب است. یک نصیحتی که گائل همیشه به بازیکنان جوان‌تر از خودش می‌کند این است که هیچ چیز را خیلی جدی نگیرند و از بازی کردن لذت ببرند، از بازی کردن در مسابقات و رقابت کردن لذت ببرند. مونفیس برای ورزش تنیس خیلی خوب است چون تماشاگران را درگیر می‌کند. او برای رقبایش اخترام زیادی قائل است و با همه کاملا مهربانانه رفتار می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار