27/04/2024

بیانکا آندرسکو: نمی‌دانستم جام قهرمانی یو اس اوپن را چگونه در دست بگیرم

  • توسط مینا
  • 09/09/2019
  • 0

بیانکا آندرسکو پس از کسب اولین قهرمانی گرند اسلم خود در مسابقات یو اس اوپن، در کنفرانس مطبوعاتی در مقابل خبرنگاران قرار گرفت تا از وضعیت روحی روانی خود پس از این دستاورد و اینکه برای ادامه روند خوب خود تا چه حد امید دارد، صحبت کند.

مصاحبه بیانکا آندرسکو در خصوص قهرمانی در اوپن آمریکا

شب پیروزمندانه بیانکا آندرسکو هنوز به نیمه نرسیده بود که این قهرمان جوان مجبور شد از پله‌های سالن تقریبا خالی مخصوص بازیکنان بالا برود و در اتاق نشست خبری، برای پاسخ دادن به خیل عظیم سوالات ورزشی‌نویسانی حاضر شود که نمی‌توانستند برای پرسیدن سوال از قهرمان یو اس اوپن صبر کنند. آندرسکو در پاسخ به اینکه چطور نمی‌توانست جام قهرمانی را به ‌درستی در دست بگیرد خندید و گفت:

من اصلا تجربه‌ای در این زمینه نداشتم. جام دوطرف داشت، در یک طرف آن اسامی نوشته شده بود و در طرف دیگر چیزهای دیگری حک شده بود. من فقط می‌خواستم کاری کنم که مثل یک احمق به‌نظر نرسم.

در حالی که حدودا یک ساعت از کنفرانس خبری و کمی بیشتر از آن زمان از اولین قهرمانی یک تنیسور کانادایی در یک رویداد گرند اسلم می‌گذشت، این تنیسور جوان هنوز هم خوشحال بود و در آسمان هفتم به‌سر می‌برد. بیانکا آندرسکو در پاسخ به این سوال که آیا با وجود روند ۱۳ پیروزی پیاپی خود احساس شکست‌ناپذیری می‌کرد چنین گفت:

فکر نمی‌کنم از ماه مارس هیچ دیداری را باخته باشم پس در حال حاضر اعتماد به نفس من در حد یک موشک بالا است. من فقط نمی‌خواهم اینطور فکر کنم که قرار است همیشه همه‌چیز به همین صورت باقی بماند چون در هر صورت، هفته‌هایی وجود دارد که شما قرار است در آنها ببازید. امیدوارم که به روند فعلی خود ادامه بدهم.

این بازیکن ۱۹ ساله که اکنون در میان ۵ نفر برتر رنکینگ قرار می‌گیرد، پیش از این نیز قهرمانی‌های مهمی مثل تورنومنت اوپن BNP Paribas و راجرز کاپ را به کارنامه خود اضافه کرده بود.

بیانکا آندرسکو

بیانکا آندرسکو در حال حاضر مشغول عادت کردن به قهرمانی‌های بی‌مانند خود است:

فکر می‌کنم یک جهش به‌یادماندنی را تجربه کردم. پس از مسابقات ایندین ولز، دو هفته طول کشید تا بفهمم واقعا چه اتفاقی افتاده است. بعد از قهرمانی در تورنتو نیز هضم دستاوردم چند روز طول کشید. امیدوارم تا فردا، بالاخره متوجه شوم که قهرمانی در یو اس اوپن واقعا اتفاق افتاده است. در حال حاضر این حس را دارم که: چه اتفاقی رخ داده است؟

بیانکا آندرسکو به ‌واقع در مسابقه فینال روز شنبه یک تجربه برهم خوردن تمرکز را سپری کرد. بازی در استادیوم آرتور اش که در حالت عادی یکی از پرسروصداترین ورزشگاه‌های تنیس جهان محسوب می‌شود سخت است مخصوصا در بازی فینال امسال که جمعیت آمریکایی حاضر در کنار زمین قهرمان ۲۳ دوره گرند اسلم، سرنا ویلیامز را با تمام وجود تشویق می‌کردند تا با رکورد مارگارت کورت برابری کند. آندرسکو در واکنش به هیاهوی موجود در استادیوم گفت:

خود من هم در آن لحظه نمی‌توانستم چیزی بشنوم. تنها از این بهت‌زده بودم که جمعیت حاضر در یو اس اوپن تا چه اندازه ممکن است پرسروصدا شود. چنین چیزی دیوانه‌وار بود اما خوشحالم که شاهدش بودم چون همین عامل است که موجب خاص بودن تورنومنت تنیس آزاد آمریکا می‌شود. در آن لحظه، شما تنها می‌توانید بر روی چیزی تمرکز کنید که توانایی کنترلش را دارید و من نیز بر روی رفتار خود در قبال آن تشویق‌ها کنترل داشتم. من توانستم خونسردی خودم را حفظ کنم و فکر می‌کنم به همین دلیل نیز توانستم خیلی خوب با آن سناریو کنار بیایم.

مهم‌تر از آن‌که آندرسکو توانست خونسردی خود را حفظ کند، حمایتی بود که از جانب طرفداران کانادایی خود دریافت می‌کند، آنها در سکوها کنار هم نشسته بودند و به صورتی لباس پوشیده بودند که عبارت #SheTheNorth یا او یک شمالی است را به تصویر بکشند. این شعار که حاکی از کانادایی بودن یک فرد دارد توسط تیم بسکتبال تورنتو رپترز که به قهرمانی فصل اخیر NBA دست یافت، شهرت جهانی پیدا کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار