27/04/2024

بیانکا آندرسکو: هنوز به چیزی که می‌خواستم نرسیدم

  • توسط سروش
  • 11/09/2019
  • 0

بیانکا آندرسکو شنبه شب در یک فینال دراماتیک با نتایج ۶-۳ و ۷-۵ مقابل سرنا ویلیامز به پیروزی رسید و قهرمان یو اس اوپن ۲۰۱۹ شد.

صحبت های بیانکا آندرسکو در خصوص تنیس

بیانکا آندرسکو به اولین کانادایی‌ای تبدیل شد که برنده بخش انفرادی یک گرند اسلم شده و همچنین در کنار مونیکا سلس، به دومین تنیسوری تبدیل شد که در چهارمین گرند اسلمش اولین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها را به دست می‌آورد. بیانکا آندرسکو دومین بردش برابر ویلیامز را در این تابستان به دست آورد، این تنیسور آمریکایی پیش از این در فینال راجرز کاپ به دلیل مصدومیت کناره‌گیری کرده بود. بیانکا حالا به رکورد هشت پیروزی پیاپی برابر ۱۰ نفر برتر رنکینگ جهانی رسیده و بعد از شکست ماه مارسش در نیمه نهایی آکاپولکو، به ۱۳ پیروزی متوالی رسیده و در هیچ بازی کاملی شکست نخورده است. بیانکا آندرسکو در ایندین ولز و راجرز کاپ هم به قهرمانی رسیده بود، روز دوشنبه با ۱۰ پله صعود در جایگاه پنجم رنکینگ جهانی قرار گرفت و امیدوار است با موفقیت در مسابقات شنزن به رده چهارم رنکینگ جهانی صعود کند. این در حالی‌ است که او فصل را خارج از ۱۵۰ تنیسور برتر جهان آغاز کرده بود.

در این مطلب قصد داریم تا به مصاحبه جالب بیانکا آندرسکو بپردازیم که به شرح زیر است:

طی دو هفته حضورت در یو اس اوپن بیشتر بابت چه موضوعی به خودت افتخار می‌کنی؟

به عملکردم در تمام بازی‌ها افتخار می‌کنم. در یک گرند اسلم فشار زیادی روی شما قرار دارد؛ من هم فشار زیادی را از سوی مردم کانادا و خودم حس می‌کردم. همه می‌خواستند تا برنده این بازی‌ها باشم و هدف خودم هم همین بود. از این رو طی دو هفته حضورم در آنجا سعی کردم تا بهترین بازی‌هایم را انجام دهم و به خواسته قلبی‌ام برسم.

صحبت‌های چندین گزارشگر کانادایی را شنیدیم که موفقیت تو را بزرگ‌ترین دستاورد انفرادی یک ورزشکار کانادایی عنوان می‌کردند.

در طول مسابقات حمایت‌های آن‌ها را از خانه‌هایشان و در شبکه‌های اجتماعی حس می‌کردم و همچنین فریادهای ورزشکارانی چون جاستین ترودئو و جان تاری را می‌شنیدم. به کانادایی بودنم افتخار می‌کنم و امیدوارم تا به حمایت‌هایتان ادامه دهید، زیرا هنوز هم کاری که می‌خواهم را انجام ندادم.

وقتی که باهم در تورنتو حرف می‌زدیم می‌گفتی که هدفت صعود به جمع ده نفر برتر دنیای تنیس و حضور در فینال‌های تورنمنت شیسیدو در شنزن است و هیچ حرفی از قهرمانی در یو اس اوپن نمی‌زدی. چه زمانی به این نتیجه رسیدی که در اینجا قهرمان می‌شوی؟

در هر تورنمنتی که حاضر می‌شوم برای قهرمانی می‌جنگم اما قهرمانی در اینجا احساس متفاوتی به آدم می‌دهد. بعد از پیروزی مقابل تیلور تاوسند به این مسئله که می‌توانم در اینجا قهرمان شوم پی بردم. در آنجا با سر و صدای تماشاگران هم جنگیدم و فکر می‌کنم آن تجربه برای حضورم در فینال بسیار ارزشمند واقع شد.

تو به رنکینگ پنجم جهان رسیدی و با حضور در شنزن احتمالا به رده چهارم هم صعود می‌کنی. حالا هدفت برای آیندهٔ تنیست چیست؟

همچنان به تلاشم ادامه خواهم داد. به دستاورد بزرگی رسیدم اما باید بگویم که هنوز به چیزی که می‌خواستم نرسیدم. بنابراین هدف‌هایم را دوباره ارزش‌گذاری می‌کنم؛ حالا می‌خواهم تا به جمع سه تنیسور برتر جهان برسم و برنده فینال‌های WTA شوم.

بیانکا آندرسکو

در تمام هشت مصافی که با ده تنیسور برتر جهان دادی برنده شدی و برخی تو را به عنوان تنیسور بازی‌های بزرگ می‌شناسند، آیا موافق همچین حرفی هستی؟

به نظرم این نتایج از اشتیاقی که برای حضورم در این ورزش دارم می‌آیند. زمانی که در برابر تنیسورهای تراز اول جهان قرار می‌گیرم بهترین عملکردم را نشان می‌دهم زیرا در غیر اینصورت به راحتی مرا شکست می‌دهند. از این رو سعی می‌کنم تا از نظر روحی با تمام قدرت برابر آن‌ها قرار گیرم و از بازی با چنین تنیسورهایی تجربه کسب کنم.

در این فصل از حضور در چه تورنمنتی تجربه بیشتری کسب کردی؟

صادقانه بگویم از همه تورنمنت‌هایم تجربه کسب کردم. واقعاً خوشحالم که با چنین بازیکنانی مصاف دادم. مربی‌ام سیولین همیشه می‌گوید که من توانایی بازی با هر تنیسوری را دارم زیرا می‌توانم خودم را با هر وضعیتی تطبیق دهم. شاید او راست می‌گوید. نمی‌خواهم شوخی کنم اما آمارها نشان دهندهٔ حقایق هستند و از این موضوع خوشحالم. از روحیهٔ بالایی که دارم خوشحالم زیرا همین مسئله به قهرمانی‌ام در ایندین ولز و یو اس اوپن با وجود سر و صدای تماشاگران یا بازگشتم از مصدومیتی سخت و قهرمانی در راجرز کاپ کمک کرد.

تو در تورنمنت خانگی‌ات در تورنتو تنیسور موردعلاقهٔ تماشاگران بودی اما حجم تشویق آن‌ها به دیدارت با تیلور تاوسند یا سرنا در اینجا نمی‌رسید.

امروز برای اولین بار می‌خواهم به این مسئله اعتراف کنم که همین فضای فوق العادهٔ داخل ورزشگاه‌ها است که یو اس اوپن را خاص می‌کند. البته بسیاری از تماشاگران بودند که مرا تشویق می‌کردند و حتی در این هفته کانادایی‌های زیادی به اینجا آمده بودند. با این حال همه این‌ها مسائل حاشیه‌ای هستند و شما باید روی کنترل لحظات حیاتی بازی تمرکز کنید.

وقتی از زمین خارج میشدی یک هدفون بزرگ روی گوش‌هایت بود، در طول تورنمنت بیشتر به چه آهنگی گوش می‌دادی؟

به آهنگ‌های زیادی گوش می‌دادم اما بیشتر از همه آهنگ Non-Stop از دریک را گوش می‌دادم.

اگر بخواهی آهنگی را انتخاب کنی که حس و حال دو هفته حضورت در نیویورک را بیان کند چه آهنگی را انتخاب می‌کنی؟

آهنگ‌های Hot girl summer از مگان تی استالیون، broke leg از توری لانز، go viral از جو موزس، ۵AM in Toronto از دریک، started from the bottom از دریک و money in the grave از دریک را انتخاب می‌کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار