28/03/2024

دانستنی | تأثیر شنا در ورزش تنیس از زبان اندرو فیتزپاتریک

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 08/12/2020
  • 0
تأثیر شنا در ورزش تنیس

آیا تا به حال به این موضوع فکر کردید که کدام ورزش به صورت مستقیم می‌تواند بر تنیس اثرگذار باشد؟ نویسندگان سایت تنیس فارسی قصد دارد مقاله‌ای خاص و جالب را در این خصوص به شما ارائه کند و آن مقاله اندرو فیتزپاتریک یکی از حرفه‌ای ترین و مبتکرترین مربیان تنیس است که از زوایای مختلفی تأثیر شنا در ورزش تنیس را بررسی می‌کند.

ورود به سایت بتکارت

بیشتر بخوانید: مهارت‌ها و تکنیک‌های پایه‌ای تنیس

بسیاری از مردم وقتی در مورد ورزش تنیس حرفه‌ای و آب فکر می‌­کنند، فوراً یاد تأخیرهای آزاردهنده‌ای می‌افتند که به علت بارش باران، در بازی تنیس ایجاد می­‌شوند، ولی برای اندرو فیتزپاتریک، مربی تنیس، اینطور نیست و او با نگاهی دیگر به آب یا باران نگاه می‌کند چرا که تاثیر فوق العاده آب را در حرفه‌ای شدن تنیس می‌داند.

تأثیر شنا در ورزش تنیس

هرچند دنیای اندرو فیتزپاتریک، یکی از جوان­‌ترین و مبتکرترین مربی­‌های مسابقات حرفه­‌ای تنیس، حول محور این ورزش می‌چرخد، اما این مربی تنیس ۲8 ساله، برای کمک به بازیکنانش جهت کسب برتری بیشتر، آن‌ها را به شنا تشویق می‌کند. اندرو فیتزپاتریک، در برنامه‌­ی آموزشی خود، جهت افزایش کارایی بازیکنانش، برنامه­‌های غیرتنیس زیادی قرار داده است، و شنا نیز یکی از آن‌­هاست که به نظر می‌­رسد تاثیرگذار هم بوده است.

امتیازات تنیس چگونه محاسبه می‌شوند؟

اندرو فیتزپاتریک از وقتی که مربی تنیس نائومی برودی – بازیکن انگلیسی شماره ۳ تنیس جهان – در سال ۲۰۱۵ شده، مشغول برنامه‌­ریزی متفکرانه­‌ی صعود درخشان او از رتبه­‌ی ۲۵۰ در رتبه­‌بندی جهانی به رتبه­‌ی ۷۹ بوده است. تجربه‌­ی کار کردن با کارولین وزنیاکی – تنیس‌­باز شماره یک سابق جهان – و اسلون استفنز، ستاره‌­ی آمریکایی، باعث شده است که روش‌­های ابتکاری اندرو فیتزپاتریک بتوانند آینده­‌ی احتمالی ورزش تنیس حرفه‌ای باشند.

تأثیر شنا در ورزش تنیس حرفه‌ای

ورزش در آب، شیوه­‌ی مؤثری برای روی ‌فرم و سالم نگه داشتن بدن بازیکنان تنیس است و مربیان حرفه‌ای تنیس از این موضوع آگاهی دارند. در ادامه سوال و جواب‌های اندرو فیتزپاتریک را که در غالب مقاله ای کوتاه بیان کرده را خواهیم دید.

با مقالات آموزشی تنیس فارسی همراه باشید: ترفندهای آموزشی سرویس زدن در تنیس

تأثیر شنا در ورزش تنیس

سوال: تجربه­‌ی شما از اینکه یک بازیکن حرفه‌­ای در فیوچرز تور بودید، چگونه کمک کرد تا مربی تنیس بهتری باشید؟

جواب: زندگی را به عنوان یک بازیکن حرفه­‌ای تجربه کردن، باعث شد تشخیص دهم که بعضی از بخش­ه‌ای آمادگی چقدر مهم هستند. می‌دانستم که خودم می‌توانم به باشگاه رفته و ورزش کنم، بنابراین معتقدم که همیشه باید مراقب تناسب اندام خود بود. سپس این دانسته‌­ها را به آنچه که الان انجام می­‌دهم اضافه کردم. این مطلب در بازی تنیس زنان اهمیت بیشتری دارد زیرا برای بازیکنان زن، دانستن اینکه چگونه قوی­‌تر و محکم‌­تر باشند ضروری است.

قهرمانی در تنیس استعداد ذاتی می‌خواهد یا تمرین؟

سوال: شما به رویکرد مبتکرانه‌­ی خود در آموزش ورزش تنیس حرفه‌ای افتخار می­‌کنید. بازیکنان خود را به انجام چه کارهایی تشویق می­‌کنید و به نظرتان چرا تمرین­‌های غیر­تنیس، مهم هستند؟

جواب: من بیشتر، از شنا و بوکس استفاده می‌­کنم. شنا برای تمامی ورزش‌­ها خوب است چه در توان­‌بخشی – استفاده از تمرینات کم‌­اثر شنا به عنوان شیوه‌­ای مؤثر برای فعال ماندن در هنگام بهبود از آسیب­‌دیدگی – و چه در پیش‌­گیری – استفاده از شنا به‌عنوان تمرینی جهت جلوگیری از آسیب­‌دیدگی. در رابطه با بوکس هم معتقدم، تشابهات زیادی بین قسمت­‌های ذهنی تنیس و بوکس وجود دارد. همچنین اگر به حرفه‌­ی بازیکنان تنیس دقت کنید، می‌بینید که آن­ها برای ۱۰ تا ۱۵ سال هر روز، صبح تا شب کار یکنواختی را انجام می­‌دهند، بنابراین فرستادن آن­ها به انجام کاری دیگر برای خودشان هم جذاب است.

تأثیر شنا در ورزش تنیس

شنا، برای مفاصل و شانه­‌ها خیلی خوب است، و این امر در ورزش تنیس حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد. تنیس‌­بازها همیشه سطوحی که روی آن‌ها بازی می‌­کنند را عوض می­‌کنند و در اغلب موارد این سطوح سفت و سخت هستند و از آنجایی که ورزش کردن در استخر بدن را شل­‌تر و آزادتر نگه می‌­دارد، برای بازی تنیس مفید است.

شنا درست برعکس تنیس، ورزشی کم‌­اثر است که علت خوب بودنش هم همین است. شما همچنان مورد چالش قرار گرفته و یک تمرین کامل بدنی انجام می‌­دهید. اما این نسبت به «بنگ بنگ بنگِ» خشن تنیس برای بدن آسان­‌تر است.

انتخاب بهترین مربی تنیس برای کودکان

سوال: برای کسب بیشترین بهره‌وری از زمان شنای خود، چه نوعی تمریناتی را انجام می­‌دهید؟

جواب: کرال پشت و شنای استقامت خلاف جهت آب، می­‌تواند به بازیکنان تنیس کمک کند، زیرا هر ضربه‌­ای که در تنیس زده می‌شود، با حالت طبیعی بدن در تضاد است. به این معنی که هر کاری که بتوانید برای عقب بردن شانه­‌ی خود انجام دهید، به جلوگیری از آسیب­‌دیدگی شما کمک می‌کند.

من معمولاً از وزنه­‌ها برای آموزش استفاده می‌­کنم. در آب مقاومتی ثابت وجود دارد، بنابراین با وجود وزنه روی پا، حتی راه رفتن از یک طرف استخر به طرف دیگر، ماهیچه­‌های پا را قوی می‌­کند. سنگینی وزنه‌­ها بستگی به افراد دارد، اما فقط کافی است درحدی سنگین باشند که در قسمت کم‌عمق آب، پاها را به پایین بکشد.

تأثیر شنا در ورزش تنیس

همچنین می­‌توانید جهت برگرداندن همه‌چیز به موقعیت اصلی خود حرکت چرخش بدن به سمتِ عقب در تنیس را در آب – مانند پروانه­‌ی معکوس – انجام دهید. هر مربی تنیس از روش متفاوتی استفاده می­‌کند، اما معتقدم رفتن به استخر راه بهتری برای روی‌فرم و سالم نگه­داشتن بدن است.

کرال پشت و شنای مقاومت خلاف جهت آب، به بازیکنان تنیس کمک می‌­کند که همه چیز را به شکل اصلی خود بازگردانند.

سوال: بازیکنان تنیس چگونه می‌توانند فواید شنای خود را ببینند؟

جواب: افراد با هم متفاوت هستند زیرا هر فردی دارد بدن خودش را در آب به حرکت درمی‌آورد. معمولاً شنا برای شانه و ماهیچه­‌های پشت، خوب است، همچنین بودن در استخر برای مقاومت اساسی بدن مفید است.

برای بازی تنیس قوی، نیاز دارید که از بدن خود مراقبت کرده و ماهیچه‌­های خود را قوی­‌تر کنید، چون در غیراین­صورت مستعد آسیب­‌دیدگی خواهید بود.

موقع شنا کردن، علاوه بر پرورش دادن ماهیچه‌­های خود، از آن‌ها بیش­تر استفاده می­‌کنید که باعث می­‌شود در بازی تنیس بتوانید به شیوه‌­ای موثرتر از انرژی‌تان بهره ببرید. همه‌چیز ماهرانه‌­تر شده و بدن در موقعیت درست قرار خواهد گرفت، بنابراین استقامت بیشتری کسب خواهید کرد.

۵ روش برای حرفه‌ای شدن در تنیس که باید بدانید

تأثیر شنا در ورزش تنیس

سوال: چگونه ورزش بوکس می­‌تواند به بازیکنان تنیس کمک کند؟ بوکس خیلی متفاوت از شنا است

جواب: بوکس کلاً حول محور تمرکز کردن و گرفتن بهترین نتیجه در مدت زمانی مشخص، داشتن استراحتی کوتاه و برگشتن فوری به بازی می‌چرخد. حرکات بسیاری وجود دارد که بوکسورها موقع بازی در عرض 30 ثانیه انجام می‌­دهند، مانند امتیاز تنیس، سپس 20 ثانیه استراحت می‌­کنند. بعد دوباره بازی را شروع کرده و مانند قبل تلاش می­‌کنند امتیاز بگیرند – بازی بسیار محشری است چه از لحاظ ذهنی و چه فیزیکی.

بیشتر بخوانید: آشنایی با زمین تنیس و تجهیزات آن

سوال: شما آینده­‌ی پیشرفت­‌های مربی­‌گری تنیس را چگونه می­‌بینید؟

جواب: سال­‌ها پیش، تنیس به آنچه که در زمین اتفاق می‌­افتاد خلاصه می‌شد، اما حالا تنیس بیشتر به آنچه مربی­‌ها و بازیکنان خارج از زمین انجام می‌­دهند مربوط است، بنابراین همه سعی می­‌کنند از رسیدن به تناسب اندام در این بخش، برای کسب برتری استفاده کنند.

با «تنیس فارسی» اطلاعات خود درباره‌ی این ورزش را به‌طور حرفه‌ای ارتقا دهید
این سایت خبری تنیس بهترین مقالات و تحلیل‌های آموزش تنیس را در اختیار شما قرار می‌دهد

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار