26/04/2024

تعقیب توپ تنیس در زمین مسابقه

  • توسط آزاده یوسفی
  • 09/08/2019
  • 0
تعقیب توپ تنیس در زمین مسابقه

یکی از مهم ترین مسائل مطرح در بازی تنیس، تعقیب توپ تنیس می باشد و همیشه از ورزشکاران تنیس خواسته شده تا در طول بازی تمرکز خود را روی توپ تنیس گذاشته و چشم از آن برندارند! اکثر بازی ها و مسابقات تنیس که منجر به شکست می شود به دلیل عدم تمرکز بازیکن به ویژه تعقیب نکردن توپ در هنگام بازی می باشد. شاید تعقیب کردن توپ تنیس در حالی که در حال چرخش روی هوا در زمین بازی می باشد، به نظر مشکل و غیر ممکن آید. ولی به یاد داشته باشید در صورتی که نتوانید مهارت تعقیب و گریز توپ تنیس را به درستی انجام دهید، امتیاز خود را از دست داده و بازی را به رقیب خود واگذار خواهید نمود.

همچنین در صورت دنبال نکردن توپ، امکان آسیب دیدگی یا جراحت برای فرد بازیکن وجود دارد بنابراین لازم است به قدر کافی در طول زمین حرکت و جنبش داشته تا بتوانید تمرکز خود را روی تعقیب توپ تنیس معطوف نمایید. در صورتی که نتوانید توپ را به درستی دنبال کنید توپ به جای برخورد با راکت ممکن است با سر یا بدن شما برخورد کرده و به شما آسیب رساند.

برای داشتن مهارت های لازم و واقعی در بازی تنیس می بایست یاد بگیرید که چگونه توپ را فارغ از اینکه کجای زمین قرار دارد دنبال کنید. بسیاری از بازیکنان در حین بازی به دنبال تعقیب و دیدن حریف خود یا جستجوی والدین و همسر خود در میان تماشاچیان هستند. این امر باعث می شود فرد به جای تمرکز روی بازی و توپ، روی تماشاچیان متمرکز باشد و باعث سردرگرمی بازیکن شود. به یاد داشته باشید که همسرتان،دوستتان و والدین شما در حال تماشای شما هستند و نیازی نیست که شما نیز حتما آنها را ببینید.

تعقیب توپ تنیس در زمین مسابقه2

بهبود مهارت دیداری جهت تعقیب توپ تنیس

اگر تعقیب توپ تنیس برای شما دشوار است نیاز است تمارین و راه های مختلفی را امتحان کنید تا بتوانید مهارت بینایی خود و تمرکز روی توپ تنیس را تقویت نمایید. علاوه بر آن، هر بازیکنی به دنبال بهبود استراتژی بازی خود می باشد. بنابراین صرف وقت روی نقاط ضعف خود و بهبود آنها از طریق آموزش می تواند در بهبود مهارت های شما بسیار موثر باشد.

اخیرا ویدئوهای آموزش تنیس و تقویت مهارت ها در طول بازی گسترش یافته است که از طریق آن می توانید مهارت های بازی و دیداری خود جهت دنبال کردن مسیر توپ تنیس در بازی را تقویت نمایید.

در درجه اول پیشنهاد ما انجام بازی هایی مبنی بر تقویت دیداری و هماهنگی عضلات چشم می باشد. بدین منظور بازی های ویدئویی می توانند در بهبود این امر موثر باشند. هرچند افراد از مفید بودن بازی های ویدئویی جهت تقویت مهارت دیداری افراد اطلاعی نداشتند، ولی دانستن این امر که این گونه بازی ها تنها یک روش برای تقویت عضلات چشم و هماهنگی آنها جهت بهبود در تعقیب توپ تنیس می باشد نیز ضروری است.

جالب است که بدانید بازی های رایانه ای متعددی نیز برای تقویت این مهارت وجود دارند و در آن بخش هایی برای تمرین با دوستان خود وجود دارد که می توان آن را امتحان کرده و تاثیر واقعی را بر روی بهبود مهارت دیداری خود در بازی و دنبال نمودن مسیر توپ تنیس ببینید.

تعقیب توپ تنیس در زمین مسابقه1

همان طور که در بالاتر نیز اشاره شد، وقتی در حال بازی در زمین تنیس هستید از نگاه کردن به جمعیت دوری کنید. واقعیت این است که ممکن است تماشاچیان در حال تماشای بازی در حال صحبت کردن با دوست خود یا کار دیگری باشند. با نگاه کردن به جمعیت و دیدن صحنه هایی از این قبیل حواس شما از بازی پرت شده، دچار سردرگمی می شوید و بدین صورت امکان باخت خود را افزایش می دهید. بنابراین سعی کنید به جای تمرکز روی تماشاچیان، تمرکز خود را روی حریف، حرکات وی و مسیر حرکت توپ تنیس بگذارید.

مهم ترین عاملی که باعث تقویت مهارت های شما در ورزش حرفه ای می شود، تمرین است. قطعا نمی توان انتظار داشت که زمانی که برای بار اول و برای مسابقه به زمین تنیس پا گذاشته اید مانند یک ورزشکار حرفه ای عمل کنید. تمامی بازیکنان و ورزشکاران تنیس سال ها تلاش کردند تا مهارت های خود را در بخش های مختلف بازی و از جمله تعقیب توپ تنیس تقویت نمایند.

تعقیب توپ تنیس در زمین مسابقه3

بنابراین نمی توان انتظار داشت که تنها با خواندن کتاب، تماشای ویدئو های آموزشی و بازی های رایانه ای بتوانید مانند ورزشکاران حرفه ای به تعقیب توپ تنیس در زمین بازی بپردازید. برای به دست آوردن مهارت لازم می بایست تجربه واقعی داشته ، راکت به دست به زمین بازی واقعی رفته و بازی کنید تا پس از تمرینات پی در پی بتوانید انواع مهارت های خود از جمله مهارت بینایی را تقویت نمایید.

با تمرینات پی در پی واقعی و تمرینات جانبی جهت تقویت بینایی خود قادر خواهید بود در طول بازی به تعقیب توپ تنیس بپردازید. همچنین با تمرین های متعدد یاد می گیرید علاوه بر اینکه توپ را تعقیب می کنید به کدام سمت زمین حرکت کنید تا توپ را از دست ندهید.
یادگیری تعقیب و گریز توپ عامل مهمی در بهبود روند بازی شما و موفقیت شما می باشد. پس آن را دست کم نگیرید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار