29/03/2024

راجر فدرر و رافائل نادال به شورای بازیکنان ATP می پیوندند

  • توسط سروش
  • 10/08/2019
  • 0

راجر فدرر و رافائل نادال دو اسطوره بزرگ تاریخ مسابقات تنیس به حساب می آیند که روی هم رفته موفق به فتح ۳۸ جام قهرمانی گرند اسلم ها شده اند.

حضور راجر فدرر و رافائل نادال در شورای بازیکنان ATP

سازمان ATP که مسئولیت برگزاری مسابقات و رویدادهای تنیس در بخش مردان را برعهده دارد، به تازگی اعضای شورای جدید بازیکنان خود را انتخاب نموده که در میان آن ها نام راجر فدرر از سوئیس و رافائل نادال از اسپانیا نیز دیده می شود. این دو افسانه دنیای تنیس، پس از پشت سرگذاشتن یک سال پرفراز و نشیب به عضویت این شورا درآمده اند. نادال و فدرر به همراه یورگن ملزر از اتریش، پس از استعفای جیمی ماری، رابین هاس و سرگی استاکوفسکی در ماه ژوئن برگزیده و انتخاب شده اند. کریس کرمودِ ۵۴ ساله که اصلیتی بریتانیایی دارد، ریاست سازمان ATP را به مدت شش سال برعهده داشت که در ماه مارس امسال از سِمت خود برکنار شد. دیگر عضو مهم این سازمان یعنی جاستین جیملستوب نیز در ماه می به دلیل ضرب و شتم، استعفا داده است.

سرپرستی شورای بازیکنان ATP در حال حاضر برعهده نواک جوکوویچِ صرب است که در جایگاه نخست رده بندی جهانی این رشته ورزشی قرار دارد. البته درون این شورا و میان اعضای آن، اختلافات عمیق و گسترده ای وجود دارد و همین اختلافات نیز سبب شد تا عضو بریتانیایی آن یعنی جیمی ماری از عضویت در آن استعفا دهد.

راجر فدرر و رافائل نادال

جیمی ماری دراین باره گفته است:

این شورا به جای توجه به مسائل تنیس، انتقام‌جویی را سرلوحه کار خود قرار داده است و از مردم، هواداران و بازیکنان تنها برای منافع خود بهره می برد.

راجر فدرر ۳۸ ساله و رافائل نادال ۳۳ ساله، پیش تر نگرانی های خود را به خاطر برکناری کریس کرمود از سمت ریاست سازمان ATP اعلام کرده و خواستار حضور او در این سِمت بودند. این دو بازیکن در کنار یورگن ملزر پس از شروع بکار رسمی، بلافاصله ایده ها و نقشه های خود را برای پیش برد هرچه بهتر مسابقات تنیس، به حالت اجرایی درخواهند آورد. آن ها تا پایان دوره فعلی که مصادف با مسابقات ویمبلدون در تابستان سال آینده است، برای این کار فرصت دارند. شورای بازیکنان ATP متشکل از ۱۲ تنیس باز است که هر ساله قبل از برگزاری رقابت های یو اس اوپن آمریکا در ماه شهریور، جلسات سالانه خود را برگزار می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار