16/04/2024

خواب جالب مربی سابق نائومی اوساکا در شب قبل فینال اوپن آمریکا سال گذشته

  • توسط مینا
  • 23/08/2019
  • 0

ساشا باجین خاطره جالبی از سال گذشته اش را برای ما تعریف کرده است. باجین شب قبل از فینال جنجالی یو اس اوپن ۲۰۱۸ خواب سرنا ویلیامز را دیده بود که دیدارش مقابل نائومی اوساکا ستاره جوان دنیای تنیس که از نوامبر ۲۰۱۷ تا فوریه ۲۰۱۹ مربی او بود، بحث برانگیز می شود.

خواب سرمربی سابق نائومی اوساکا از دیدار مقابل سرنا ویلیامز

همه ما می دانیم که چه اتفاقی در آرتور آش استادیومِ فلاشینگ نیویورک رخ داد. نائومی اوساکا موفق شد در دیداری که با درگیری ویلیامز با سرداور مسابقه یعنی کارلوس راموس همراه بود، او را شکست دهد و اولین گرند اسلمش را به دست آورد. باجین اما به گفته خودش این ها را می دانست و رویای به وقوع پیوستن این اتفاقات را در یو اس اوپن ۲۰۱۸ دیده بود. باجین در گفت و گویی با ESPN متذکر شد که شب قبل از فینال یو اس اوپن دو خواب دیده که در اولی سرنا ویلیامز بحث می کرده و در دیگری خودش با مربی کارکشته سرنا ویلیامز یعنی پاتریک موراتوگلو بحث می کرده است؛ هر دو خواب باجین در آرتور آش استادیوم به حقیقت بدل شد. باجین گفت:

نکته جالب توجه این است که من آدم معنوی نیستم و اعتقادی به آن ندارم. اما صبح آن روز آشفته بودم و چون نخوابیده بودم شبیه به زامبی ها شده بودم. از آن جا که می دانستم کسی به رویایی که من دیدم باور ندارد جز مادر نائومی و چند تن از دوستانم کسی از آن باخبر نبود.

باجین کسی بود که چندین سال با ویلیامز کار کرده بود و قطعا از اتفاقاتی که آن روز افتاد، به مانند حاضران در ورزشگاه شوکه شد. ویلیامز پس از اینکه ست اول را باخته بود و در ست دوم با نتیجه ۳-۱ پیش بود، به دلیل نقض قوانین توسط مربی اش موراتوگلو، از سوی سرداور مسابقه کارلوس راموس اخطار گرفت. این اتفاق دوباره شش گیم بعد رخ داد و سپس ویلیامز با چشمانی اشک بار به او گفت:

ترجیح می دهم ببازم تا اینکه با تقلب کردن ببرم.

ویلیامز اصرار می کرد که هیچ کمکی از مربی اش نگرفته و با ادامه اعتراضش، یک گیم توسط راموس جریمه شد. بعد از آن کابوس باجین در مورد موراتوگلو هم آغاز شد. سرداور معتقد بود که حرکات دست مربی ویلیامز موجب راهنمایی او شده اما خود موراتوگلو بعداً اذعان کرد که با وجود تلاشی که برای هدایت ویلیامز کرده اما او متوجه حرکاتش نشده است.

نائومی اوساکا

این رازی آشکار است که در تنیس زنان و مردان چنین اتفاقی می افتد و در فینال رقابتی چون یو اس اوپن بدیهی است که داور با دیدن آن به تنیسور اخطار دهد. یو اس اوپن از روز دوشنبه شروع می شود و ویلیامز و اوساکا در آن شرکت خواهند کرد. نائومی اوساکا شانس اول قهرمانی است و ویلیامز شانس هشتم؛ راموس هم به گفته سازمان تنیس ایالات متحده حق داوری در دیدارهای سرنا ویلیامز و خواهرش ونوس را ندارد. استیسی آلاستر، مدیر اجرایی این سازمان گفت:

ما می خواهیم تا با دقت بالایی مسابقات را برگزار کنیم.

در ابتدای تابستان، ویلیامز طی متنی دردناک از نائومی اوساکا به سبب تمام اتفاقات سال گذشته عذرخواهی کرد. این دو همچنین در ابتدای این ماه در راجرز کاپ به مصاف هم رفتند که ویلیامز، تنیسور ۲۱ ساله ژاپنی را شکست داد. اوساکا بعد از این مسابقه ویلیامز را “مادر دنیای تنیس” معرفی کرد. سرنا می گوید:

من بیشتر به مادربزرگ دنیای تنیس شبیه هستم و از او ممنونم که مرا مادر خطاب کرده است.

در فوریه، راه اوساکا و باجین ۳۴ ساله از هم جدا شد. این دو طی یک سال همکاری ای که از نوامبر ۲۰۱۷ آغاز شد موفق به قهرمانی در ایندین ولز، یو اس اوپن و اوپن استرالیا شدند، اوساکا بانوی شماره یک تنیس جهان شد و باجین هم به عنوان بهترین مربی سال ۲۰۱۸ از دید WTA انتخاب شد. باجین هرگز دلیل جدایی اش از اوساکا را بیان نکرده و در حال حاضر با کریستینا کیکی ملادنوویچ که رنک شماره ۲ دوبل و ۵۳ انفرادی بانوان را داراست، کار می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار