27/04/2024

کوکو گوف: نائومی اوساکا نشان داد که یک ورزشکار واقعی است

  • توسط مینا
  • 03/09/2019
  • 0

کوکو گوف پس از اینکه به کنفرانس خبری بعد از بازی با نائومی اوساکا وارد شد دیگر گریه نکرد و در عوض به تمجید از بانوی شماره یک جهان و مدافع عنوان قهرمانی یو اس اوپن پرداخت.

تمجید کوکو گوف از نائومی اوساکا

کوکو گوف در خصوص نائومی اوساکا گفت:

به نظرم نائومی اوساکا ثابت کرد که یک ورزشکار واقعی است. تعریف واقعی ورزشکار از دید من کسی است که درون زمین مانند دشمنش با شما رفتار کند اما خارج از زمین برایتان مثل یک دوست باشد. این همان چیزی است که او در بازی برابر من انجام داد.

گوف اولین حضورش در رقابت‌های اصلی یو اس اوپن را پشت سر می‌گذاشت و در سال ۲۰۱۷ وقتی ۱۳ سال داشت به فینال بخش انفرادی جوانان این تورنمنت صعود کرده بود. کمتر از دو سال بعد، این تنیسور ۱۵ ساله در راه رسیدن به هفته دوم ویمبلدون ۲۰۱۹ ونوس ویلیامز را شکست داد و در یو اس اوپن هم با پیروزی برابر آناستازیا پوتپووا و تیمئا بابوس بازهم همه را شگفت زده کرد. وی افزود:

اتفاقات بسیاری در یک سال رخ می‌دهد. سال گذشته خودم را برای مسابقات جوانان آماده می‌کردم و در یک چهارم نهایی اینجا حذف شدم. حالا اما در اولین حضورم در دور اصلی یو اس اوپن به دور سوم رسیدم و فاصله‌ای تا حضور در هفته دوم نداشتم. از این بابت به خودم افتخار می‌کنم. فقط می‌خواهم تا چیزهایی بیشتری یاد بگیرم و همانطور که پدرم می‌گوید، تنها ۱۵ سال سن دارم و فرصت بسیاری برای پیشرفت کردن وجود دارد.

کوکو گوف با توجه به سن کمی که دارد برای اولین بار در ورزشگاه آرتور اش بازی می‌کرد و نتوانست برابر بانوی شماره یک جوان که مدتی در فلوریدا با او تمرین می‌کرد کاری از پیش ببرد. با این حال بعد از اینکه نائومی اوساکا ، کوکو گوف را دعوت به حضور در مصاحبه درون زمین کرد او روحیه دوباره‌ای گرفت، کوکو در این‌باره گفت:

او امشب روحیه ورزشکاری‌اش را نشان داد. این پیش‌بینی را نمی‌کردم و خوشحالم که این لحظه را تجربه کردم. از تماشاگران حاضر در ورزشگاه هم ممنونم که به من و او کمک کردند.

کوکو گوف نائومی اوساکا

در یکی از احساسی‌ترین لحظات بازی هر دو تنیسور گریه می‌کردند و گوف لبخندی هم به لب داشت، وی در این مورد افزود:

او برده بود و گریه می‌کرد، منم گریه می‌کردم. همه گریه می‌کردند. اما نمی‌دانستم او که بازی را برده چرا گریه می‌کند.

کوکو که یکی از صعود کنندگان به دور اصلی ویمبلدون بود به آینده تنیس آمریکا تبدیل شد و قطعا در ادامه این راه هم تمام تلاشش برای تبدیل شدن به یکی از بهترین تنیسورهای جهان را خواهد کرد:

تا آنجا که بتوانم تلاش می‌کنم، هرچند که مقدار آن در افراد مختلف فرق می‌کند و هرکس در زندگی‌اش هدف خاصی دارد. در حال حاضر نمی‌توانم هدف خاصی برای خودم تعیین کنم زیرا هنوز برای پیشرفت کردن وقت دارم. من تنها در راهی که برای کوکو مناسب است به حرکتم ادامه می‌دهم و ممکن است این راه برای دیگران فرق داشته باشد. به نظرم همه چیز به یک دلیل اتفاق می‌افتد و آن چیز صرف‌نظر از سن و جایگاه، راهی است که افراد مختلف در پیش می‌گیرند. برخی خیلی دیر جنگیدن برای هدفشان را آغاز می‌کند و برخی خیلی زود این کار را انجام می‌دهند. در حال حاضر کارم را به خوبی انجام می‌دهم اما این به معنای تلاش برای رسیدن به هدفم نیست.

گوف پیش از یو اس اوپن هم سه ماه فوق العاده را گذرانده بود و هنوز هم در جدول بخش دوبل یو اس اوپن به همراه قهرمان سیتی اوپن یعنی کتی مک نالی آمریکایی حضور دارد. وی ادامه داد:

بعد از اینکه افراد زیادی مرا در ویمبلدون دیدند، حدس می‌زدم که در اینجا با چنین استقبالی رو به رو شوم. از این رو تمرکز بسیاری روی خودم کردم تا بهترینِ خودم را به نمایش بگذارم. فکر می‌کنم بسیاری از مردم فراموش کردند که من تازه وارد این عرصه شدم و فرصت زیادی برای یادگیری و پیشرفت دارم. به نظرم بعد از ویمبلدون انتظارات آن‌ها از من در اینجا خیلی بالا رفت. یک هفته پیش از شروع یو اس اوپن فشار زیادی را روی خودم حس می‌کردم که اجازه هیچ کاری به من نمی‌داد. از این رو سه یا چهار روز قبل از اولین بازی‌ام در اینجا به این نکته پی بردم که فقط برای سرگرمی اینجا هستیم و در کنار آن باید به این مسابقات اهمیت دهیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار