18/04/2024

رونمایی از تندیس آلتی گیبسون در افتتاحیه مسابقات یو اس اوپن

  • توسط مینا
  • 27/08/2019
  • 0

در مراسم افتتاحیه یکصد و سی و نهمین دوره مسابقات یو اس اوپن در سال ۲۰۱۹ از مجسمه آلتی گیبسون رونمایی شد.

رونمایی از مجسمه آلتی گیبسون

آلتی گیبسون به عنوان اولین بازیکن آفریقایی-آمریکاییِ تاریخ توانست در سال ۱۹۵۱ در مسابقات ویمبلدون حاضر شود و شش سال بعد و در سال ۱۹۵۷ به قهرمانی این رقابت‌ها برسد. آلتی گیبسون که در سال ۲۰۰۳ و به دلیل بیماری تنفسی در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفته، فاتح پنج گرند اسلم دنیای تنیس در بخش انفرادی شده است. این پنچ گرند اسلم به ترتیب شامل یک قهرمانی در اوپن فرانسه (رولاند گاروس) در سال ۱۹۵۶، دو قهرمانی در ویمبلدون در سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۵۸ و دو قهرمانی در یو اس اوپن آمریکا نیز در سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۵۸ می‌باشد. بیلی جین کینگ، کسی بود که سهم بالایی در تقدیر و نصب مجسمۀ گرانیتی آلتی گیبسون داشت. اسطورۀ سابق تنیس جهان، یکی از طرفداران همیشگی آلتی گیبسون فقید بوده و در تشبیهی او را جکی رابینسون (یکی از برترین ورزشکاران سیاه‌پوست رشته بیسبال) تنیس خطاب کرده است.

آلتی گیبسون

کینگ در زمان رونمایی از تندیس گیبسون، از مجسمه این تنیسور بزرگ به عنوان «میراث برابری» یاد کرده است. بیلی جین کینگ که خود فاتح ۱۲ گرند اسلم انفرادی دنیای تنیس در بخش زنان است، یاد و خاطر این تنیسور فقید را تضمین کننده راه موفقیت دیگر تنیسورهای جوان می‌داند. البته از نظر شریک سابق و قدیمی آلتی گیسبون در مسابقات دوبل، این مجسمه گرانیتی بدان شکل شبیه خود واقعی آلتی نبوده است! آنجلا بوکستونِ ۸۵ ساله یکی از میهمانان ویژه این مراسم به حساب می‌آید که از لندن برای حضور در مراسم رونمایی مجسمه آلتی گیبسون به نیویورک سفر کرده است. او در این باره گفت:

به نظرم این مجسمه اصلا شبیه آلتی نیست. شاید حرف من اشتباه باشد، اما از دید من اینگونه به نظر می‌رسد.

بوکستون در عین حال اظهار داشت که خود این مجسمه به اندازه میراث گیبسون و اینکه مردم او را بطور کامل بشناسند، زیاد مهم نخواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار