19/04/2024

ادامه حواشی محرومیت کارلوس راموس از قضاوت در دیدارهای سرنا ویلیامز و خواهرش

  • توسط مینا
  • 27/08/2019
  • 0

بعد از فینال تلخ و شیرین سال گذشتۀ یو اس اوپن بین نائومی اوساکا و سرنا ویلیامز ، کارلوس راموس در هیچ یک از دیدارهای سرنا و ونوس ویلیامز قضاوت نخواهد کرد.

حواشی محرومیت راموس از قضاوت مسابقات سرنا ویلیامز و خواهرش

سرنا ویلیامز در فینال آخرین گرند اسلم سال ۲۰۱۸ با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ از ستاره ژاپنی دنیای تنیس شکست خورد؛ او توسط سرداور مسابقه راموس، یک گیم جریمه شد تا اوساکا در مسیر پیروزی‌اش ۵-۳ از سرنا جلو بیفتد. اوساکا در هنگام مراسم اهدای جوایز توسط حاضرین در ورزشگاه هو شد و سپس به آن‌ها گفت:

متأسفم که فینال اینگونه به پایان رسید.

او چندی بعد این لحظات را تلخ و شیرین توصیف کرد. استیسی آلاستر، رئیس سازمان تنیس ایالات متحده اعلام کرد که راموس در هیچ یک از مسابقات خواهران ویلیامز در یو اس اوپن امسال داوری نخواهد کرد. او گفت:

این تصمیم مجموعۀ ما بوده تا تمرکز بیشتری به روی مسابقات داشته باشیم.

در جریان ست دوم فینال سال گذشتۀ یو اس اوپن، راموس به سرنا ویلیامز به خاطر حرکات دست مربی‌اش پاتریک موراتوگلو که روی سکوهای ورزشگاه نشسته بود، اخطار داد. چندی بعد راموس بخاطر اینکه سرنا راکتش را پرتاب کرد و به او گفت که دیگر نباید چنین کاری در بازی‌هایش انجام دهد، سرنا ویلیامز را جریمه کرد و یک امتیاز به اوساکا داد. در حالی که اوساکا ۴-۳ از ویلیامز پیش بود، سرنا سرداور را دزد و دروغگو خطاب کرد و با دریافت سومین اخطار، یک گیم جریمه شد تا اوساکا ۵-۳ از او جلو بیفتد. بعد از این اتفاق تنیسور آمریکایی به مشاجره با داوران این مسابقه ادامه داد. سورن فریمل که یکی از داوران یو اس اوپن است، طی مصاحبه ای متذکر شده که پیش از این هم چنین تصمیماتی گرفته شده است:

این اولین باری نیست که چنین تصمیمی گرفته شده تا سرداوران در بازی‌های خاصی حاضر نشوند؛ این برای تورنمنت، بازیکنان و حتی خود سرداوران هم بهتر است. در پایان، هدف ما انتخاب بهترین سرداوران برای مسابقات است و به همین دلیل تصمیم گرفته شده که راموس در هیچ یک از دیدارهای خواهران ویلیامز قضاوت نکند.

سرنا ویلیامز

فریمل درباره اینکه راموس در دیدارهای مهمی قضاوت می‌کند، گفت:

کارلوس در گرند اسلم های دیگر کار کرده و در دیویس کاپ و فِدکاپ هم قضاوت کرده است؛ او در حال حاضر برای حضور در فینال‌های دیویس کاپ آماده می‌شود و همواره قضاوت دیدارهای مهمی را به عهده داشته است.

اوساکا در پاسخ به این پرسش که در صورت قضاوت راموس در یکی از دیدارهایش چه حسی خواهد داشت، گفت:

من هیچ وقت نگفتم که از داوری خوشم نمی‌آید و هنوز همین نظر را دارم. داور خاصی مدنظرم قرار ندارد و فرقی نمی‌کند که چه کسی دیدارهایم را قضاوت کند.

اوساکا که در اوپن استرالیای امسال هم به قهرمانی رسید، دو هفته پیش در یک چهارم نهایی راجرز کاپ در تورنتو به مصاف سرنا ویلیامز رفت و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ مقابل این تنیسور آمریکایی شکست خورد. ویلیامز در جواب این سؤال که اگر به عقب برگردد آیا می‌تواند اوساکا را شکست دهد، گفت:

به نظرم او خیال پیروزی در سر داشت و شایسته قهرمانی در نیویورک بود؛ آن لحظات متعلق به او بود.

اوساکا در گفت و گویی با CBS از استرسش در هنگام رویارویی با قهرمان ۲۳ دوره گرند اسلم ها گفته بود:

من احترام زیادی برای او قائلم اما هروقت که از تورنمنتی حذف می‌گردد شوکه می‌شوم. وقتی که در مقابلش قرار بگیرم حرفی نخواهم زد زیرا عصبی می‌شوم. چهره او همیشه مانند فردی است که کار مهمی انجام می‌دهد و من هم نمی‌خواهم تا تداخلی در آن به وجود آورم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار