23/04/2024

نخستین پیروزی اندی ماری در مسابقات انفرادی پس از بازگشت از مصدومیت

  • توسط مینا
  • 27/08/2019
  • 0

پس از هفت ماه، اندی ماری سرانجام توانست در یکی از مسابقات بخش انفرادی به پیروزی دست یابد. اتفاقی مهم و البته مثبت که می‌تواند شروع خوبی برای این تنیسور بریتانیایی در ادامه مسیرش در تورنمنت‌های مختلف باشد.

اولین پیروزی اندی ماری در بخش انفرادی پس از دوران مصدومیت

تنیسور سابق شماره یک جهان که در کارنامه افتخارات خود، قهرمانی در سه گرند اسلم و همچنین دو مدال طلای المپیک‌های ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریویِ برزیل را می‌بیند، پس از بازگشت از مصدومیت و عمل جراحی لگن خود توانست به اولین پیروزی‌اش در مسابقات انفرادی دست یابد. اندی ماری در روز دوشنبه و در نخستین بازی خود در مسابقات چلنجر کاپ مایورکای اسپانیا توانست با حساب ۲-۰ مقابل عمران سیبیلی از فرانسه به برتری دست یابد. در دیداری که تنها ۴۴ دقیقه به طول انجامید، ماری ۳۲ ساله موفق شد با نتایج ۶-۰ و ۶-۱ بر این تنیسور فرانسوی که هنوز به آن شکل حرفی برای گفتن در مسابقات حرفه‌ای نداشته، به پیروزی برسد. اندی ماری در حالی که می‌توانست با وایلدکارت در مسابقات یو اس اوپن که هم‌اکنون در شهر نیویورک آمریکا در حال برگزاری است، شرکت کند ترجیح داد تا برای کسب آمادگی هر چه بیشتر در بازی‌های انفرادی پس از ۱۴ سال در مسابقات چلنجر کاپ حضور پیدا کند. ماری که به دلیل مصدومیت و عدم حضور در مسابقات تک ‌نفره در جایگاه ۳۲۸ دنیا قرار گرفته است، به ندرت در این مسابقه و مقابل تنیسوری که تنها ۱۷ سال سن داشت، به چالش کشیده شد. او در این بازی تنها یک گیم آن هم در ست دوم از دست داد و باید دید که آیا می‌تواند در برابر دیگر حریفانش در این مسابقات نیز به این شکل موفق ظاهر شود.

اندی ماری پس از پایان این دیدار در جمع خبرنگاران گفت:

قبل از اینکه دوباره به سطح اول دنیای تنیس برگردم و در تورنمنت‌های بزرگ حضور پیدا کنم، باید کمی سریع‌تر باشم. برای اینکه به این خواسته‌ام دست یابم، تصمیم گرفتم که در رقابت‌هایی که دارای سطحی به مراتب پایین‌تر است، شرکت کنم. هفت ماه از عمل جراحی‌ام می‌گذرد و پزشکان به من گفته‌اند که بهبودی کاملم تا ۱۲ ماه آینده محقق خواهد شد. ماهیچه‌هایم هنوز در حال تقویت و بهبود هستند و امیدوارم که تا پایان سال جاری بتوانم احساس بهتری داشته باشم.

اندی ماری

رقابت‌های چلنجر کاپ مایورکا در آکادمی رافا نادال، قهرمان ۱۸ گرند اسلم دنیای تنیس برگزار می‌شود. آکادمی پیشرفته و مدرنی که در بین تپه های مملو از درختان زیتون قرار گرفته و هر ساله شاهد حضور چهره‌های جوانی در این مرکز تنیس هستیم. حضور دیر هنگامی که اندی ماری برای شرکت در این مسابقات داشت نیز نتوانست مانع از شور و اشتیاق هواداران این رشته ورزشی برای دیدن بازی او شود. جمعیت زیادی در ورزشگاه محل مسابقه و تپه های مجاور این مرکز به تماشای ۴۴ دقیقه دیدار تنیس ماری و حریف کم نام و نشان او نشستند. عمران سیبیلی که نخستین حریف ماری در مسابقات چلنجر کاپ بود، در این آکادمی آموزش می‌بیند و هیچ رتبه‌ای هم در رده‌بندی جهانی ATP ندارد. او تنها از مسابقات تنیس ۱۵۰ دلار درآمد بدست آورده ولی دیدار برابر تنیسوری همچون اندی ماری و کسب تجربه لازم از این بازی می‌تواند برای این تنیسور جوان فرانسوی بسیار ارزشمند باشد. البته این مسابقه برای اندی ماری نیز مهم بود. او پس از جراحی که در ماه ژانویه بر روی لگن و ران خود انجام داد، دیگر هیچ حس برنده شدنی را در مسابقات انفرادی تنیس تجربه نکرده بود و این پیروزیِ هرچند به ظاهر کم ارزش، می‌تواند حس ارزشمند بردن در چنین بازی‌هایی را بار دیگر در وجود او زنده نگه دارد. ماری در مسابقات اوپن استرالیا با چشمانی اشک آلود از ملبورن راهی لندن شد و شاید کمتر کسی پس از آن مصدومیت و عمل جراحی سنگین، فکر بازگشت مجدد او را به میادین حرفه‌ای می‌کرد.

ماری در روز سه شنبه و در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها مقابل نوربت گمبوس از اسلوونی قرار می گیرد که در رتبه شماره ۱۱۵ جهان قرار دارد. شاید ماری باز هم همانند دو دیدار آغازین خود برابر «تنیس ساندگرن» در اوپن وینستون سالم و «ریچارد گاسکه» در مسترز سینسیناتی شکست خورده و حذف شود؛ اما آنچه که مهم است، برگشت مجدد اندی ماری است. اینکه او را دوباره در زمین های تنیس و مسابقاتی چون بخش انفرادی می‌بینیم برای هر علاقه مند و طرفدار این رشته ورزشی می‌تواند جذاب و دیدنی باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار