23/04/2024

نکاتی درباره فینال تمام ژاپنی تنیس اوپن هانا کوپید

  • توسط مینا
  • 16/09/2019
  • 0

میساکی دوی و نائو هیبینو در دیدار نهایی مسابقات تنیس اوپن هانا کوپید ژاپن ۲۰۱۹ به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دیدار، اولین فینال تمام ژاپنی یک رویداد WTA پس از ۲۲ سال است. این دو برای دیدار فینال بخش دوبل نیز با یکدیگر تیم شده‌اند. در ادامه دستان کامل پیشروی این دو تنیسور را بخوانید.

نکات فینال تنیس اوپن هانا کوپید

تیم دونفره نائو هیبینو و میساکی دوی که سیدبندی نشده‌اند، دومین فینال تمام ژاپنی تاریخ مسابقات تنیس زنان در دوران اوپن را بین یکدیگر در رویداد تنیس اوپن هانا کوپید ژاپن برگزار خواهند کرد. اولین فینال تمام ژاپنی تاریخ در سال ۱۹۹۷ در جاکارتا رخ داد، جایی که نائوکو ساواماتسو با نتایج ۶-۳، ۶-۲ موفق شد یوکا یوشیدا را شکست دهد تا چهارمین و آخرین عنوان قهرمانی دوران حرفه‌ای خودش را کسب کند. هیبینو و دوی همچنین در فینال تنیس دوبل نیز به میدان خواهند رفت اما این ‌بار در کنار یکدیگر حضور دارند. زوج هیبینو و دوی در این دیدار فینال به‌ دنبال اولین قهرمانی خود به‌عنوان یک تیم هستند و باید برای کسب این مهم در برابر زوج کریستین مک‌هیل و والریا ساوینیخ صف‌آرایی کنند. هیبینو و دوی در چهار دیدار اخیر خود هرکدام دو پیروزی کسب کرده‌اند. دوی در دو دیدار اول برابر هم‌وطنش به پیروزی رسید؛ یک‌بار در مسابقات استنفورد سال ۲۰۱۶ با نتایج ۶-۳، ۶-۴ و یک‌بار دیگر با نتایج ۶-۲، ۲-۶، ۶-۴ در مرحله اول مسابقه تایپه سیتی سال ۲۰۱۷. اما هیبینو با دو پیروزی که در سال ۲۰۱۸ کسب کرد توانست دو شکست قبلی را جبران کند.

او در مرحله اول رویداد Berekley ITF W۶۰ با نتایج ۶-۴، ۶-۴ و در مرحله انتخابی یو اس اوپن با نتایج ۶-۴، ۶-۳ برابر هم‌وطنش به پیروزی رسید. دوی ۲۸ ساله و هیبینو ۲۴ ساله، هردو در تلاش‌اند تا دومین جام قهرمانی دوران ورزشی خود را بالای سر ببرند. این دو بازیکن اولین و آخرین قهرمانی خود را در یک ماه کسب کردند، اکتبر سال ۲۰۱۵. هیبینو در آن زمان در مسابقات تاشکند به قهرمانی رسید و دوی هم عنوان قهرمانی لوکزامبورگ را کسب کرد. دوی همچنین در رویداد WTA ۱۲۵K نیز دوبار قهرمان شده است؛ در سن انتونیو در سال ۲۰۱۶ و یک‌بار دیگر همین امسال در بستاد.

تنیس اوپن هانا کوپید

هیبینو در این دیدار پنجمین فینال دوران ورزشی خود را تجربه خواهد کرد؛ او تا به امروز تنها یک فینال را برده و در سه‌تا با شکست روبه‌رو شده است. هیبینو تنها قهرمانی خود را در تاشکند ۲۰۱۵ برابر دونا وکیچ کسب کرد اما پس از آن برابر کریستینا پلیسکووا در سال ۲۰۱۶ شکست خورد، برابر اشلی بارتی در کوالالامپور ۲۰۱۷ نتیجه را واگذار کرد و فینال نانچانگ ۲۰۱۷ را هم به پنگ شوآی باخت. دوی نیز سومین فینال عمرش را بازی خواهد کرد. او تاکنون در فینال‌ها یک باخت و یک برد ثبت کرده است؛ دوی مونا بارتل را در فینال لوکزامبورگ ۲۰۱۵ شکست داد و در فینال کاشیونگ ۲۰۱۶ برابر ونوس ویلیامز نتیجه را واگذار کرد.

مسابقات تنیس اوپن هانا کوپید میزبان سومین فینال مسابقات WTA در فصل جاری خواهد بود که دو بازیکن حاضر در آن، در جمع ۱۰۰ بازیکن برتر رنکنیگ قرار ندارند. هیبینو بازیکن شماره ۱۴۶ جهان است و دوی نیز در رده ۱۰۷ قرار دارد. در فینال تنیس پراگ، شماره ۱۴۶ جهان، ژیل تیچمان برابر شماره ۱۰۶ جهان یعنی کارولینا موچووا به پیروزی رسید و در فینال بخارست هم بازیکن ۱۰۶ام جهان، النا ریباکینا موفق شد بازیکن رده‌بندی نشده یعنی پاتریشا ماریا تیگ را شکست دهد. دوی که در گذشته بازیکن شماره ۳۰ جهان بوده، قطعا هفته بعد به جمع ۱۰۰ بازیکن برتر بازخواهد گشت اما شماره ۵۶ سابق جهان، هیبینو، برای حضور در جمع ۱۰۰ بازیکن برتر حتما باید قهرمانی تنیس اوپن هانا کوپید را به‌دست بیاورد. برنده دیدار فینال فردا، پنجمین بازیکن ژاپنی خواهد بود که در این تورنومنت خانگی به قهرمانی می‌رسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار