26/04/2024

رافائل نادال با مشخص شدن برنده مسابقات گرند اسلم‌ها در سه ست مخالف است

  • توسط مینا
  • 16/09/2019
  • 0

رافائل نادال معتقد است این تصمیم که نتیجه مسابقات گرند اسلم دیگر در پنج ست تعیین نشود، یک اشتباه خواهد بود و اضافه کرد که تعیین برنده در پنج ست هیجان بیشتری دارد.

مخالفت رافائل نادال با تغییر روند گرند اسلم ها

مسابقات گرند اسلم تنیس تنها رویدادهای فصل عادی تور ATP هستند که برنده آنها بر اساس بهترین نتیجه در پنج ست تعیین می‌شود. اما اخیرا کارشناسان تنیس اعلام کرده‌اند که این حجم از فشار در ابتدای مسابقات برای بازیکنان زیاد است و در مراحل انتهایی یک گرند اسلم بر کیفیت بازی‌ها تاثیر خواهد گذاشت. اما رافائل نادال ، از مقامات مسابقات درخواست کرده تا در برابر درخواست‌ها برای تغییر قوانین فعلی و تعیین برنده گرند اسلم‌ها در سه ست مقاومت کنند. دارنده نوزده قهرمانی مسابقات اصلی تنیس گفت:

بحثی در این رابطه نباید وجود داشته باشد. شما باید از نقطه نظر یک هوادار به این موضوع توجه کنید که چه چیزی موجب جذابیت بیشتر تنیس خواهد شد. من فکر می‌کنم مسابقه روز یکشنبه (در برابر مدودف در فینال یو اس اوپن) یک دیدار بسیار جذاب و همچنین طولانی بود. اما ما برای یک گرند اسلم بازی می‌کردیم. من آماده آزمایش هرچیزی هستم اما در یک گرند اسلم، بسیار مهم است که سنت‌ها هنوز پابرجا باشد.

رافائل نادال

وی ادامه:

سنت‌ها موجب خواهند شد که این مسابقات بعدها به ‌یاد آورده شوند. در انتهای سال، زمانی که شما درباره بهترین مسابقات صحبت می‌کنید، طولانی‌ترین مسابقات به ذهنتان می‌آیند، آنهایی که طولانی بودند و در آنها احساسات جریان داشت. تعیین برنده در پنج ست بخش زیبا ورزش تنیس است، حذف شدن آن یک اشتباه خواهد بود.

پیروزی رافائل نادال باعث شد تا فاصله‌اش با جوکوویچ در رده‌های ابتدایی رنکینگ کاهش یابد. همچنین با توجه به آنکه تنیسور صرب در حال حاضر با یک مصدومیت شانه دست‌وپنجه نرم می‌کند، شاید رافائل نادال فرصت خوبی داشته باشد تا قبل از اتمام سال رتبه نخست رنکینگ را از دست جوکوویچ خارج کند. اما به‌نظر خود رافائل نادال به این موضوع فکر نمی‌کند:

کسب رده اول رنکینگ اولویت من نیست. اگر بتوانم شماره یک باشم، فوق‌العاده خواهد بود اما برای آن‌که دوباره آنجا باشم حتما نباید کارهای دیوانه‌وار انجام دهم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار