20/04/2024

نگاهی اجمالی به نتایج دور نخست مسابقات تنیس بازل سوئیس

  • توسط سروش
  • 22/10/2019
  • 0
تنیس بازل سوئیس

مسابقات تنیس بازل سوئیس از روز گذشته (۲۱ اکتبر) کار خود را در شهری به همین نام در کشور سوئیس آغاز کرده است. راجر فدرر، پرافتخارترین تنیسور حاضر در این رقابت‌ها با ۹ قهرمانی به حساب می‌آید و در سودای کسب دهمین جام خود در زادگاهش می‌باشد.

نتایج تنیس بازل سوئیس

تنیس بازل سوئیس از سال ۱۹۷۰ کار خود را آغاز کرده و از قدمتی ۴۹ ساله برخوردار است. این رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی تنها مختص به آقایان بوده و در دو بخش انفرادی و دوبل در زمین‌های هارد کورت (سخت) برگزار می‌شود. در یکی از مهم‌ترین دیدارهای برگزار شدۀ این مسابقات که به نوعی اولین شگفتی این بازی‌ها نیز محسوب می‌گردد، الکساندر زورف در همان بازی نخست‌اش از گردانۀ این رقابت‌ها کنار رفت. این تنیسور آلمانی که دو هفتۀ گذشته به فینال رقابت‌های مسترز ۱۰۰۰ امتیازی شانگهای نیز صعود کرده بود و در آنجا با شکست برابر دنیل مدودف روس از کسب قهرمانی بازماند، در اولین دیدار خود در مسابقات بازل سوئیس با شکست مقابل تیلور فریتز آمریکایی خیلی زود با شهر بازل و این تورنمنت اروپایی خداحافظی کرد. در این دیدار که یک ساعت و ۲۶ دقیقه به طول انجامید، فریتز که در جایگاه شمارۀ ۳۱ دنیا قرار دارد توانست برابر سید دوم قهرمانی مسابقات بازل سوئیس به برتری ۲-۰ برسد و به دور بعد این رقابت‌ها صعود کند.

تیلور فریتز ۲۱ ساله با ارائۀ یک بازی خوب و هوشمندانه موفق شد با امتیازات ۷-۶ (۹-۷) و ۶-۴ مقابل زورف که این هفته‌ها در اوج آمادگی قرار داشت و حتی توانسته بود به مسابقات معتبر Nitto ATP Finals در لندن نیز راه یابد به یک پیروزی ارزشمند دست یابد. فریتز در دور بعد تنیس بازل سوئیس و مرحلۀ یک هشتم پایانی به مصاف الکس ده مینار استرالیایی می‌رود. ده مینار روز گذشته توانسته بود با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۱ و ۷-۵ از سد هوگو دلین بولیویایی بگذرد و به مرحلۀ یک هشتم پایانی صعود کند. استفانوس تسیتسیپاس یونانی دیگر تنیسور سرشناس حاضر در مسابقات بازل بود که توانست در نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها به پیروزی برسد. تسیتسیپاس که در سال ۲۰۱۸ موفق به قهرمانی در تورنمنت Next Gen ATP Finals شده است، در اولین بازی خود در اوپن ۵۰۰ امتیازی بازل سوئیس موفق شد در دو ست متوالی برابر آلبرت راموس وینولاس اسپانیایی به برتری برسد.

تنیس بازل سوئیس

در دیداری که یک ساعت و ۳۵ دقیقه به درازا کشید، تسیتسیپاس توانست با حساب ۲-۰ و با امتیازات ۶-۳ و ۷-۶ (۸-۶) مقابل وینولاس به پیروزی برسد و راهی دور یک هشتم پایانی شود. فابیو فونینی ایتالیایی نیز یکی دیگر از پیروزهای دور نخست مسابقات بازل بود. این تنیسور ۳۲ ساله که توانسته بود تا مرحلۀ یک چهارم پایانی مسترز شانگهای نیز بالا بیاید، در اولین دیدار خود موفق شد با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۲ و ۶-۴ برابر الکسی پوپیرین به پیروزی برسد تا به دور یک هشتم پیانی صعود نماید. دیگر دیدار مهم برگزار شده در دور نخست تورنمنت بازل، اختصاص به بازی ریچارد گاسکۀ فرانسوی و خوان ایگناسیو لوندرویِ آرژانتینی داشت که در پایان این تنیسور کهنه‌کار و ۳۳ سالۀ فرانسوی‌ها بود که موفق شد در دو ست پیاپی و با نتایج ۶-۱ و ۷-۶ (۷-۴) لوندرو را شکست دهد تا او نیز به دور بعد این رقابت‌ها صعود نماید.

رادو آلبوت مولداویایی هم با برتری برابر دوشان لاجوویچ از صربستان، حریف راجر فدرر در مرحلۀ یک هشتم پایانی شد. آلبوت که بهترین تنیسور مولدوای به شمار می‌رود و در جایگاه ۴۹ رنکینگ مردان قرار دارد، موفق شد با حساب ۲-۱ و امتیازات ۲-۶، ۶-۳ و ۶-۴ لاجوویچ را شکست دهد تا برای صعود به دور یک چهارم پایانی کار بسیار سختی را برابر بهترین تنیسور حاضر در این مسابقات داشته باشد. در دیگر دیدارهای مهمی که از این مرحله باقی‌مانده است، دیوید گوفین از بلژیک به مصاف مارین چیلیچ از کرواسی می‌رود و فرانسیس تیافو از ایالات متحده رودروی دن ایوانز بریتانیایی قرار می‌گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار