25/04/2024

مسابقات تنیس مسترز کانادا ؛ جدال مدودف و خاچانوف روس در مرحله نیمه نهایی

  • توسط سروش
  • 10/08/2019
  • 0

رقابت های تنیس مسترز کانادا موسوم به راجرز کاپ در مرحله یک چهارم پایانی در حال پیگیری است و در دو بازی برگزار شده از این مسابقات در بخش مردان، چهره دو تنیسور راه یافته به دور نیمه نهایی این بازی ها نیز مشخص گردید.

جدال مدودف و خاچانوف در تنیس مسترز کانادا

در مسابقات انفرادی مردان تنیس مسترز کانادا که در شهر مونترال کانادا برگزار می‌شود، در آخرین ساعات روز جمعه (۹ آگوست – ۱۸ مرداد) به وقت ایران، دنیل مدودف از روسیه و دومنیک تیم از اتریش، برگزار کننده نخستین دیدار مرحله یک چهارم پایانی تنیس مسترز کانادا بودند. مدودف روس در این مسابقه موفق شد با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۳ و ۶-۱ برابر دومنیک تیم به پیروزی برسد تا به مرحله نیمه نهایی مسابقات راجرز کاپ راه پیدا کند. دومنیک تیم که شانس دوم قهرمانی در رقابت های راجرز کاپ به حساب می آمد، به هیچ وجه نتوانست در حد و اندازه های خود ظاهر شود و قافیه را به راحتی به حریف روس خود واگذار نمود. تیم که در رده چهارم برترین تنیسورهای دنیا نیز قرار دارد، در هفته گذشته و در مسابقات کیتزبوهل اتریش توانست به سومین جام قهرمانی خود در سال جاری دست یابد. او اما در بازی مقابل مدودفِ ۲۳ ساله، اسیر بازی خوب این تنیسور و به خصوص سرویس های او شد. در بخش سرویس، دنیل مدودف به طرز معنا داری (۶ به ۱) از دومنیک تیم، برتر بود و چهار بار نیز توانست حریف اتریشی خود را در این بازی برک نماید که این آمار برای تیم به عدد ۰ می رسید. به هر حال در دیداری که دنیل مدودف در آن کاملا برتر بود و استحقاق پیروزی را داشت، با صعود به دور نیمه نهایی تنیس مسترز کانادا ، حریف هم وطنش کارن خاچانوف خواهد شد.

تنیس مسترز کانادا دنیل مدودف

در دومین دیدار برگزار شده مرحله یک چهارم پایانی رقابت های راجرز کاپ، کارن خاچانوف از روسیه برابر الکساندر زورف از آلمان قرار گرفت. زورف که دو سال قبل به مقام قهرمانی مسابقات راجرز کاپ در بخش انفرادی مردان دست یافته بود، امید زیادی داشت تا با گذر از سدِ حریف روس خود بتواند در جمع چهار تنیسور برتر این رقابت ها قرار گیرد. عملکرد زورف نسبت به چند سال گذشته اش در سال ۲۰۱۹ دچار افت محسوسی گشته و این افت خودش را در بازی مرحله یک چهارم پایانی و دیدار برابر خاچانوف به خوبی نشان داد. در این مسابقه که یک ساعت و ۱۴ دقیقه نیز به طول انجامید، خاچانوف ۲۳ ساله موفق شد با حساب ۲-۰ و با امتیازات مشابه ۶-۳ برابر الکساندر زورف به پیروزی برسد تا دومین چهره راه یافته به دور نیمه نهایی نیز مشخص گردد. چهره ای که همانند دنیل مدودف از کشور روسیه خواهد بود تا در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات راجرز کاپ در روز یکشنبه، شاهد یک بازی از دو تنیسور روس باشیم. رقابت این دو تنیسور روس در مرحله نیمه نهایی بدان معناست که یک پای فینال بخش مردانِ مسابقات امسال راجرز کاپ بدون شک از کشور روسیه خواهد بود. خاچانوف و زورف آخرین بار در سال ۲۰۱۸ و در مسابقات مسترز پاریس رودروی یکدیگر قرار گرفته بودند که در آن دیدار هم خاچانوف با نتیجه مشابه ۲-۰ برابر زورف به پیروزی رسید و توانست به مقام قهرمانی مسابقات مسترز پاریس دست یابد.

گفتنی است در دیگر دیدار های مرحله یک چهارم پایانی مسابقات راجرز کاپ در بخش مردان، رافائل نادالِ اسپانیایی برابر فابیو فوگنینیِ ایتالیایی قرار خواهد گرفت و گائل مونفیس از فرانسه هم مقابل روبرتو باوتیستا آگوت از اسپانیا به میدان می رود تا بدین ترتیب چهره تنیسورهای حاضر در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها نیز مشخص گردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار