20/04/2024

مسابقات تنیس مسترز کانادا؛ صعود رافائل نادال به مرحله یک چهارم

  • توسط سروش
  • 10/08/2019
  • 0

رافائل نادال ، مدافع عنوان قهرمانی راجرز کاپ، با شکست گویدو پلای آرژانتینی در دو ست پیاپی و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ به یک چهارم نهایی این رقابت ها رسید.

صعود رافائل نادال به یک چهارم نهایی راجرز کاپ

رافائل نادال پس از پایان این مسابقه گفت:

باد شدیدی می‌وزید و کارمان را سخت کرده بود، اما باید در چنین شرایطی بازی می کردیم. گرچه بازی کردن بدون وزش باد بهتر است اما وقتی در فضای آزاد بازی می‌کنید، ناچار هستید چنین شرایطی را تحمل نمایید. با این وجود بازی کردن در این وضعیت، تفاوت بین بازیکنانی که قدرت تطبیق پذیری و دقت بیشتری دارند و آن هایی که چنین توانایی را ندارند نشان می‌دهد. از این رو با این که انجامِ بازی تنیس را در این شرایط دوست ندارم، اما گاهی هم از آن لذت می برم.

رافائل نادال که سال گذشته، برای چهارمین بار به قهرمانی راجرز کاپ رسید، برای سیصد و هفتاد و نهمین بار در یکی از مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی به پیروزی رسید و به رکورد راجر فدرر از این حیث دست یافت. نادال که ۸۲ پیروزی انفرادی به دست آورده است، با قهرمانی در مسابقاتِ اوپن فرانسه، دومین جام خودش در ژوئنِ امسال را کسب کرد. در دور یک چهارم نهایی رقابت های آزاد کانادا، این تنیسور ۳۳ ساله اسپانیایی با شانس هفتم قهرمانی در این تورنمنت، یعنی فابیو فوگنینی ایتالیایی ای روبرو می شود که در دور دوم، آدرین مانارینوی فرانسوی را با نتایج ۶-۲ و ۷-۵ شکست داده بود.

نادال درباره مسابقه پیش روی خود گفت:

او یکی از بهترین فصل هایش را سپری می‌کند. فکر می کنم که امروز نسبت به چهارشنبه بهتر عمل کردم و امیدوارم تا این روند رو به رشد را ادامه دهم و به مراحل بالاتر این تورنمنت برسم.

رافائل نادال

کارن خاچانوفِ روس نیز موفق شد با شکست فلیکس آگر الیسیم کانادایی با نتایج ۶-۷، ۷-۵ و ۶-۳ در استادیوم iga به یک چهارم نهایی راه یابد. «آگر الیسیم» در روز جشن تولد ۱۹ سالگی اش با ۱۲ دبلِ فول و اشتباهاتِ سریالی اش شکست خورد و از دور این رقابت ها کنار رفت. پس از پایان بازی، جمعیت حاضر در ورزشگاه با فریاد های “تولدت مبارک” این تنیسور مونترالی را تشویق کردند.

او در مصاحبه ای گفت:

قطعا این نتیجه بسیار نا امید کننده بود چراکه فرصت بزرگی برایم به شمار می رفت. فشار و انتظارات بسیاری به روی من بود و همین مورد، موجب لغزش من شد. فکر می کنم که باید پیشرفت کنم تا در چنین مسابقاتی به پیروزی برسم.

خاچانوف در یک چهارم نهایی مقابل شانس سوم قهرمانی این مسابقات یعنی الکساندر زورف آلمانی قرار می‌گیرد. زورف در دور دوم با نتایج ۷-۵، ۵-۷ و ۷-۶ برابر نیکولوز باسیلاشویلی گرجستانی به پیروزی رسید. هنگامی که نتیجه بازی در تای برک ۷-۷ مساوی بود، خاچانوف دو بار سرویسش را به تور زد و با سر و صدای تماشاگران حاضر در ورزشگاه رو به رو شد.

او در این باره گفت:

نمی‌توانم منکر این شوم که اتفاقی دیوانه وار بود. با این حال هیاهوی تماشاگران اندکی نا امیدم کرد. تشویق فلیکس طبیعی بود؛ اینجا خانه اوست و تماشاگران می خواهند تا او ببرد. اگر این مسابقه در روسیه بود هم احتمالا چنین شرایطی برای من به وجود می آمد، اما نباید آرزوی شکست و یا امتیاز از دست دادن مرا می کردند و این رفتار آن ها در حین بازی بسیار غیر حرفه ای بود.

شانس دوم قهرمانی در راجرز کاپ دومینیک تیم هم با شکست مارین چیلیچِ کروات در دو ست و با نتایج ۷-۶ و ۶-۴ به یک چهارم نهایی رسید. تیم که در اتریش سومین جام سال خود را به دست آورد، در دور بعد باید با دنیل مدودفی مصاف دهد که در این دور کریستین گارینِ شیلیایی را شکست داد. روبرتو باوتیستا آگوتِ اسپانیایی و گائل مونفیلس فرانسوی نیز دیگر دیدار یک چهارم نهایی را انجام خواهند داد. باوتیستا آگوت، ریچارد گاسکه فرانسوی را در دو ست پیاپی با نتیجه ۷-۵ شکست داد و مونفیلس هم هوبرت هورکاژ لهستانی را با نتایج ۶-۴ و ۶-۰ از پیش رو برداشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار