27/04/2024

مسابقات تنیس مسترز کانادا؛ صعود سرنا ویلیامز به یک چهارم نهایی

  • توسط سروش
  • 10/08/2019
  • 0
سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز با پیروزی برابر اکاترینا الکساندروا در دو ست پیاپی و با نتایج ۷-۵ و ۶-۴، برای دومین شب متوالی در راجرز کاپ به پیروزی رسید و راهی دور یک چهارم نهایی این رقابت ها شد.

صعود سرنا ویلیامز به دور یک چهارم نهایی تنیس راجرز کاپ

پس از شکست برابر سیمونا هالپ در فینال ویمبلدون، این نخستین تورنمنتی است که ویلیامز در آن حاضر می شود. سرنا روز چهارشنبه در دو ست پیاپی با نتیجه ۶-۳ الیس مرتنزِ بلژیکی را در دور اول این رقابت ها شکست داده بود. این تنیسور ۳۷ ساله آمریکایی که در سال های ۲۰۰۱، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ برنده راجرز کاپ در تورنتو شده و رکورد ۳۲ پیروزی و تنها ۴ شکست را در این رقابت ها به ثبت رسانده است، گفت:

احساس می‌کنم که در مسیر درستی قرار دارم، چرا که پس از پشت سر گذاشتن فصلی طولانی در چمن و خاک رس، حالا در زمین های سخت بازی می کنم. به همین دلیل بازی کردن در اینجا حس خاصی به من می دهد. معمولا این تغییر بزرگ را احساس نمی کردم، اما امسال به دلایلی آن را حس کردم.

سرنا ویلیامز که شانس هشتم قهرمانی در این مسترز ۱۰۰۰ امتیازی به شمار می رود، در یک چهارم نهایی باید با نائومی اوساکایی مصاف دهد که در دور دوم با نتایج ۷-۶ و ۶-۴ ایگا سیاتکِ لهستانی را شکست داده و شانس دوم قهرمانی در این تورنمنت هم محسوب می شود.

سرنا ویلیامز درباره شرایط کنونی اش گفت:

احساس خوبی دارم و امیدوارم این شرایط را حفظ کنم تا در دو هفته پیش رو در مسابقات حضور داشته باشم.

الکساندروا ۱۲ بار از برک شدن گریخت، هرچند ویلیامز ۵ بار او را برک کرد. اکاترینا در جریان این مسابقه ۱۲ بار هم دبل فول کرد. ویلیامز درباره الکساندروا گفت:

او ضربات خیلی خیلی سختی می زد و من خوشحالم که توانایی رقابت با او را داشتم.

سرنا ویلیامز

کارولینا پلیسکووا از جمهوری چک که نفر سوم رنکینگ جهانی تنیس به حساب می آید، پس از پیروزی برابر آنت کونتاویت استونیایی در دو ست متوالی با نتایج ۶-۳ و ۷-۵، عصر جمعه در یک چهارم نهایی حاضر خواهد شد. پلیسکووا پس از اینکه الیسون ریسکِ آمریکایی را در روز چهارشنبه شکست داد، کونتاویت را در دو ست پیاپی از پیش رو برداشت و در یک چهارم نهایی باید مقابل بیانکا آندرسکوی کانادایی قرار گیرد. کاترینا در مورد مسابقه اش گفت:

این بازی قطعا از مسابقه دیروزم بهتر بود و حدس می زنم که این روند ادامه دار باشد و هرروز شاهد پیشرفتم باشم.

آندرسکو با شکست کیکی برتنس هلندی با نتایج ۶-۱، ۶-۷ و ۶-۴، به یک چهارم نهایی راجرز کاپ رسید. آندرسکوی ۱۹ ساله که از می‌سی‌ساگای کانادا می آید، پس از مصدومیتِ شانه راستش از ماه می در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده بود، اما در هر پنچ دیدار امسالش با ۱۰ تنیسور برتر جهان به پیروزی رسیده است. او درباره شرایطش گفت:

حضور در راجرز کاپ پس از دوری طولانی مدت و رسیدن به یک چهارم نهایی این تورنمنت ارزش زیادی برایم دارد. من بسیاری از مشکلاتم را حل کردم و اصلاحاتم را در زمین نشان دادم.

سیمونا هالپ رومانیایی که شانس چهارم قهرمانی در این رقابت هاست و پس از قهرمانی در ویمبلدون با پیروزی برابر ویلیامز اولین تورنمنتش را تجربه می کند، اسویتلانا کوزنِستوایِ روس را با نتایج ۶-۲ و ۶-۱ شکست داد و باید در دور بعد با ماریا بوزکووایی مصاف دهد که پنج شنبه شب، یلنا اوستاپنکوی از کشور لتونی را شکست داده بود. سوفیا کنین آمریکایی که در دور اول شانس نخست قهرمانی یعنی اشلی بارتی را شکست داده بود، با پیروزی برابر دایانا یاسترمسکای اوکراینی، در یک چهارم نهایی باید با دیگر تنیسور اوکراینی یعنی الینا اسویتولینایی مصاف دهد که در دور دوم موفق شد بلیندا بنیک سوئیسی را از پیش رو بردارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار