20/04/2024

مسابقات مسترزکانادا؛ سرنا ویلیامز و سیمونا هالپ کارخود را با برد آغاز کردند

  • توسط سروش
  • 10/08/2019
  • 0

سرنا ویلیامز ، فاتح ۲۳ گرند اسلم دنیای تنیس در دور یک شانزدهم نهایی رقابت های اوپن کانادا به یک پیروزی با ارزش مقابل حریف بلژیکی خود دست یافت.

پیروزی سرنا ویلیامز در گام نخست تنیس کانادا

سرنا ویلیامز در نخستین بازی اش از سری مسابقات تنیس مسترز ۱۰۰۰ امتیازی کانادا موسوم به راجرز کاپ، موفق شد با حساب ۲-۰ و با نتایج مشابه ۶-۳ برابر الیز مرتنز به پیروزی برسد و به دور یک هشتم پایانی این بازی ها صعود نماید. این تنیسور سرشناس آمریکایی در مرحله یک هشتم به مصاف اِکاتِرینا الکساندروا از روسیه می رود که در دور قبل موفق به شکست حریف خود، ژانگ شوای از کشور چین شده بود. سرنا ویلیامز ۳۷ ساله که سه بار فاتح مسابقات مسترز کانادا در شهر تورنتو شده است، در پایان نخستین دیدار خود برابر الیز مرتنز در جمع خبرنگاران گفت:

از این که در اینجا هستم و اولین بازی خود را با پیروزی پشت سرگذاشتم، احساس خوبی دارم. دوران بدنسازی خوبی را پشت سر گذاشتم و در آمادگی کاملی به سر می برم. عاشق حضور در میادین تنیس و دویدن و تحرک در اینجا هستم. این یک اتفاق خوب است که در این تورنمنت شرکت می کنم و به بازی تنیس می پردازم.

سرنا ویلیامز در ادامه صحبت هایش اظهار داشت:

این که بدون آسیب دیدگی توانسته ام در یک ماه اخیر در مسابقات تنیس شرکت داشته باشم، اتفاق خوبی بوده است. از ژانویه به این سمت، من تنها در حال تمرین و تمرین هستم تا برای حضور در مسابقات تنیس آماده باشم. حال ثمره این تمرینات سخت را در این مسابقه به وضوح دیدم و این سخت گیری‌ها برایم مفید بوده است.

سرنا ویلیامز چند هفته پیش و در مسابقات تنیس گرند اسلم ویمبلدون با شکست ۲-۰ برابر سیمونا هالپ به نایب قهرمانی این رقابت ها دست یافت و نتوانست تعداد گرند اسلم های خود را به عدد ۲۴ برساند. رقیب او در مسابقه پایانی ویمبلدون، در سال گذشته موفق به قهرمانی در رقابت های مسترز کانادا شد و در مسابقات امسال نیز از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردار است.

سرنا ویلیامز

سیمونا هالپ البته در نخستین بازی خود که به سه ست نیز کشیده شد، به سختی مقابل جنیفر بردی به پیروزی رسید. تنیسور اهل کشور رومانی با حساب ۲-۱ و با نتایج ۴-۶، ۷-۵ و ۷-۶ (۷-۵) موفق به پیروزی برابر حریف آمریکایی خود شد تا به دور بعد این مسابقات صعود نماید. هالپ در مرحله یک هشتم به مصاف اسویتلانا کوزنِستوا از کشور روسیه خواهد رفت. تنیسور روس در دور قبل با حساب ۲-۰ برابر دنا وکیچ از کرواسی به پیروزی رسیده بود.

قهرمان مسابقات گرند اسلم ویمبلدون در سال ۲۰۱۹ پس از غلبه بر حریف آمریکایی اش در مصاحبه ای گفت:

واقعا دیدار بسیار سخت و پرفشاری را پشت سرگذاشتم. البته انتظار چنین بازی خوبی را از حریفم داشتم، چون او در زدن سرویس ها و ضربات به توپ، مهارت بالایی دارد. آخرین بازی من مربوط به مسابقات ویمبلدون می شود و از آن پس دیگر در هیچ رقابتی شرکت نکردم. بنابراین هنوز به طور ۱۰۰% برای این مسابقات آمادگی لازم را ندارم. اما از بازی امروزم کاملا راضی هستم و واقعیت این است که من تا لحظه آخر و با تمام وجودم در این دیدار جنگیدم.

در دیگر بازی مهم برگزار شده بخش تک نفره زنان، نائومی اوساکا با توجه به مصدومیت حریفش، تاتجانا ماریا از آلمان به دور بعد این مسابقات صعود کرد. این نخستین پیروزی این تنیسور ژاپنی پس از شکست در اولین مسابقه اش در رقابت های ویمبلدون به شمار می رود. الینا اسویتولینا از اوکراین نیز که در سال ۲۰۱۷ به مقام قهرمانی رقابت های راجرز کاپ رسیده بود، با پیروزی ۲-۱ و امتیازات ۶-۳، ۳-۶ و ۶-۳ برابر کاتِرینا سینیاکوا از جمهوری چک به دور بعد این بازی ها راه یافت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار