17/04/2024

مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹؛ نگاهی گذرا به شرایط مدعیان کسب عنوان قهرمانی

  • توسط سروش
  • 02/07/2019
  • 0

رقابت های تنیس ویمبلدون یکی از چهار مسابقه جایزه بزرگ دنیای تنیس به شمار می رود که از روز دوشنبه، اول جولای رسما در باشگاه ALL England در ویمبلدون لندن آغاز خواهد شد. در این بخش سعی خواهیم کرد تا شما را با وضعیت قهرمانان حاضر در این مسابقات آشنا سازیم.

نگاهی به مدعیان قهرمانی تنیس ویمبلدون

اندی ماری سابقه دو عنوان قهرمانی ویمبلدون را در سال های 2013 و 2016 در کارنامه خود می بیند. حال بار دیگر او را در این رقابت های جایزه بزرگ خواهیم دید اما تنها و تنها در بخش دوبل مردان. ماری پس از پنج ماه از یک مصدومیت سخت بازگشته و به همین دلیل نیز فقط در مسابقات بخش دونفره به همراه هربرت فرانسوی شرکت خواهد داشت. آن ها در نخستین بازی خود در این رقابت ها در روز چهارشنبه به مصاف تیم دونفره ماریوس کوپیل از رومانی و اُگو هومبرت از فرانسه خواهند رفت. ماری در تورنمنت تنیس لندن به همراه فلیسیانو لوپز موفق شد تا به عنوان قهرمانی رقابت های دوبل دست یابد تا نشان دهد هنوز در دنیای تنیس حرف هایی برای گفتن خواهد داشت.

نواک جوکوویچ از صربستان و نفر اول رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس اما از شانس بسیار بالایی برای کسب عنوان قهرمانی این مسابقات برخوردار خواهد بود. جوکوویچ در سال گذشته موفق به قهرمانی در این گرند اسلم شد تا برای دفاع از عنوان قهرمانی اش پای به لندن و مسابقات تنیس ویمبلدون بگذارد. تنیسور صرب در دور اول این رقابت ها و در روز دوشنبه باید به مصاف فیلیپ کوهلشریبر از آلمان برود.

دیگر مدافع قهرمانی مسابقات ویمبلدون البته در بخش زنان، آنجلیک کربر از کشور آلمان می باشد. اولین بازی این تنیسور روز سه شنبه و برابر هموطنش تاتجانا ماریا قرار خواهد گرفت. کربر در سال 2018 موفق به قهرمانی در رقابت های گرنداسلم ویمبلدون شده و در مسابقات امسال به عنوان سید پنجم این تورنمنت شناخته می شود. باید دید که آیا او می تواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند یا خیر؟

یوهانا کونتا برترین تنیسور زن بریتانیا قلمداد می شود که امید اول میزبان برای درخشش در این رقابت ها به حساب می آید. در طول تاریخ تنها یک زن بریتانیایی آن هم سال ها پیش توانسته به قهرمانی ویمبلدون برسد و حال کونتا امیدوار است که بتواند راه او را در رسیدن به قهرمانی این مسابقات ادامه دهد. او در سال 2017 به جمع چهار تنیسور برتر ویمبلدون راه یافت و در رقابت های رولان گاروس فرانسه نیز توانست خود را به مرحله نیمه نهایی برساند. این تنیسور 28 ساله انگلیسی در رتبه 19 برترین تنیسورهای زن دنیا قرار داشته و در اولین مسابقه خود در روز سه شنبه با تنیسوری از کشور رومانی به نام آنا بوگدان به رقابت خواهد پرداخت. البته باید اذعان داشت که شرایط کونتا در مسابقات چمن با عملکرد او در زمین های رس فرق داشته و او تاکنون به آن شکل نتوانسته توانایی های خود را در زمین های چمن به معرض نمایش بگذارد.

کایل ادموند، برترین تنیسور حال حاضر بریتانیا در رده بندی جهانی به حساب می آید که با توجه به رقبای سرسختی که دارد، کار سختی را برای قهرمانی در ویمبلدون می توان برای او متصور بود. او در مسابقات گرند اسلم اوپن فرانسه با مصدومیت جزئی از ناحیه زانو مواجه شد و پس از آن در مسابقاتی چون ایستبورن و تورنمنت لندن حضور یافت که به توفیق خاصی در این رقابت ها دست نیافت. سید سی ام تورنمنت ویمبلدون در اولین بازی خود در روز دوشنبه به مصاف جائومی مونار از کشور اسپانیا می رود.

مثلث جوکوویچ، نادال و فدرر با وجود اینکه همگی بالای 30 سال سن دارند، اما مدعیان اصلی عنوان قهرمانی در بخش مردان را باید آن ها دانست. آن ها روی هم 14 عنوان قهرمانی تنیس ویمبلدون در بخش تک نفره را دارا هستند که هشت عنوان آن متعلق به استاد سوئیسی است.

تنیس ویمبلدون نواک جوکوویچ راجر فدرر رافائل نادال

راجر فدرر در سید دوم مسابقات ویمبلدون قرار داشته و استاد سوئیسی با قهرمانی در رقابت های 500 امتیازی هاله آلمان برای کسب نهمین عنوان قهرمانی خود در این گرند اسلم به نوعی خط و نشان کشیده است. او با هشت قهرمانی رکوردار تاریخ در مسابقات تک نفره بخش مردان ویمبلدون به حساب می آید و در اندیشه قهرمانی در 21 اُمین گرند اسلم تاریخ دوران ورزشیش خواهد بود. این نابغه دنیای تنیس، روز سه شنبه در اولین بازی خود مقابل هریس از آفریقای جنوبی قرار خواهد گرفت.

قهرمان بلامنازع زمین های خاک رس هم شانس خوبی برای قهرمانی در ویمبلدون داراست. رافائل نادال 33 ساله موفق شد در سال جاری به دوازدهمین قهرمانی خود در رقابت های اوپن فرانسه موسوم به رولان گاروس دست یابد. او که در سید سوم این تورنمنت قرار گرفته در نخستین بازی خود از روز سه شنبه دوم جولای به مصاف یوئیچی سوگیتا از کشور ژاپن خواهد رفت.

مارین سیلیچ، تنیسور کروات و فینالیست سال 2017 رقابت های ویمبلدون به همراه جان ایسنر از ایالات متحده آمریکا نیز تا حدوی شانس قهرمانی را برای خود قائل هستند و امیدوارند که بتوانند به مراحل بالاتر این مسابقات برسند. استفانوس تسیتسیپاس یونانی و یکی از جوانترین چهره های این تورنمنت نیز بازی اول خود را در روز دوشنبه مقابل توماس فابیانو از ایتالیا برگزار خواهد کرد و او هم امید به درخشش و شگفتی سازی در این مسابقات را دارد.

برخلاف رقابت های آقایان، در بخش بانوان در 10 دوره قبلی مسابقات ویمبلدون شاهد 9 قهرمان متفاوت بوده ایم و همین امر باعث شده نتوان یکی را به عنوان بیشترین شانس قهرمانی درنظر گرفت. نائومی اوساکا در چند ماه اخیر در رقابت های خود موفق نبوده اما فراموش نشود که رشد او در این رشته چشمگیر بوده و وی در سال های 2018 و 2019 موفق به کسب دو عنوان قهرمانی در گرند اسلم های اوپن استرالیا و آمریکا شده است. همچنین اشلی بارتی از استرالیا که هم اکنون در جایگاه برترین تنیسورهای زن دنیا قرار گرفته نیز حریف قدری برای بسیاری از رقبای این دوره شناخته می شود که در اولین دیدار خود در روز سه شنبه به مصاف ژانگ از چین خواهد رفت. سرنا ویلیامز نیز که یکی از برترین تنیسورهای تاریخ به حساب می آید پس از دوری از این رقابت ها حال با اندیشه قهرمانی پا به این مسابقات گذاشته است.

به هر حال رقابت های ویمبلدون از روز دوشنبه آغاز خواهد شد. قدیمی ترین مسابقات تنیسی که شاهد دوره 133 آن خواهیم بود. باید دید در طول دو هفته برگزاری این مسابقات، جام و سینی نقره ای را چه تنیسورهایی تصاحب خواهند نمود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار