19/04/2024

مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹؛ پیروزی کوری گوف ۱۵ ساله برابر ونوس ویلیامز

  • توسط سروش
  • 03/07/2019
  • 0

ونوس ویلیامز تنیسور سرشناس آمریکایی و خواهر سرنا ویلیامز، روز دوشنبه با شکست برابر نوجوانی ۱۵ ساله از دور انتخابی مسابقات تنیس ویمبلدون حذف گردید.

حذف ونوس ویلیامز ار مسابقات تنیس ویمبلدون

ونوس ویلیامز ۳۹ ساله یکی از برترین تنیسو رهای زن دنیا به حساب می‌آید که فاتح هفت عنوان گرند اسلم شده که پنج مورد آن مختص به مسابقات تنیس ویمبلدون بوده است. کوری گوف ، ملقب به «کوکو» که در رتبه ۳۱۳ برترین تنیسورهای زن دنیا قرار دارد، در روز نخست رقابت های انتخابی ویمبلدون دست به کار بزرگی زد و حریفش که ۲۴ سال از او بزرگتر بود را با حساب ۲-۰ و با امتیازات مشابه ۶-۴ شکست داد. با این پیروزی، کوری گوف توانست به جدول اصلی این رقابت ها نیز راه پیدا کند. جالب است بدانید چهار قهرمانی گرند اسلم ونوس ویلیامز در حالی به دست آمده که کوری گوف هنوز به دنیا نیامده بود.

تنیسور ۱۵ ساله آمریکایی پس از برد مقابل ویلیامز با چشمانی اشک بار در مصاحبه با شبکه BBC گفت:

این نخستین بار است که پس از پیروزی در یک دیدار تنیس گریه می‌کنم. نمی دانم چگونه احساساتم را توضیح دهم. به خودم یادآوری می‌کنم که خونسرد باشم و به فکر بازی های بعد باشم. هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم چنین اتفاقی در زندگی من رخ بدهد.

ونوس ویلیامز، ۱۰ سال قبل از اینکه گوف به دنیا بیاید، در جمع تنیسورهای حرفه ای دنیا قرار گرفت و کوری گوف نیز با حضور در این مسابقات توانست به عنوان جوانترین شرکت کننده تاریخ مسابقات تنیس ویمبلدون از سال ۱۹۶۸ شاخته شود. این تنیسور ۱۵ ساله قبلا در مصاحبه هایش گفته بود که خواهران ویلیامز الگوی او در این رشته ورزشی هستند.

تنیس ویمبلدون ونوس ویلیامز

کوری گوف در ادامه صحبت هایش می‌گوید:

ونوس پس از پایان بازی به سمتم آمد و به من تبریک گفت و من هم در جواب تبریک او گفتم که به خاطر همه چیز ممنون هستم. الان که با شما صحبت می‌کنم، از خوشحالی روی ابرها هستم. اگر به خاطر ونوس نبود، من به هیچ وجه در اینجا حاضر نبودم. به او گفتم، شما الگوی ورزشی من هستید و من همیشه می خواستم این را به شما بگویم و خوشحالم که توانستم این فرصت را به دست آورم.

وی در ادامه گفت و گوی خود با BBC اظهار داشت:

خانواده ام اینجا حاضر هستند و آن ها هم بسیار خوشحالند. پدرم که با هر امتیاز من بالا و پایین می‌پرید. از اینکه توانستم با موفقیتم موجبات شادی آن ها را فراهم آورم، خوشحالم. خانواده‌ام همیشه حامی من بوده‌اند و خواهان موفقیت من. از اینکه ویمبلدون فرصتی به من داد تا در این مسابقات حضور پیدا کنم، خوشحالم. هرگز فکر نمی کردم اینقدر از خانه دور شوم.

کوری گوف دیدار برابر ونوس را در کمتر از یک ساعت به پایان برد. ست اول باز او ۳۵ دقیقه و ست دوم تنها در ۱۹ دقیقه به پایان رسید. این دومین باری است که ونوس ویلیامز به این شکل در نخستین بازی خود در ویمبلدون با شکست مواجه شده است. بار اول او در سال ۱۹۹۷ در اولین دیدارش با شکست از دور رقابت های ویمبلدون حذف شده بود. رشد گوف ۱۵ ساله در دنیای تنیس خیره کننده بوده و او در دو سال گذشته موفق شده بیش از ۴۰۰ پله در جدول برترین تنیس ‌بازان جهان، رشد داشته باشد. مطمئنا در سال ها و تورنمنت های بعد از کوری گوف نوجوان، خبرهای زیادی خواهیم شنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار