24/04/2024

مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹؛ عملکرد موفق تنیسورهای مطرح بریتانیا در روز نخست

  • توسط سروش
  • 03/07/2019
  • 0

رقابت های تنیس ویمبلدون از روز دوشنبه اول جولای در باشگاه All England لندن آغاز شده است. این مسابقات تاکنون برای تنیسورهای بریتانیایی خوش یمن بوده و هفت تنیس باز سرشناس انگلیسی هنوز در جدول اصلی این رقابت ها باقی مانده اند.

عملکرد خوب تنیسور های مطرح بریتانیا در دور نخست تنیس ویمبلدون

در این مطلب نگاهی کلی به عملکرد تنیسورهای پیروز بریتانیایی در روز نخست مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹ خواهیم داشت.
بریتانیا در مسابقات تک نفره ده تنیسور را به مسابقات ویمبلدون فرستاده است. شش تنیسور مرد و چهار تنیسور زن. از این بین هفت تنیس باز با پیروزی برابر حریفان خود در جدول اصلی باقی ماندند و به مرحله بعد صعود کردند و سه تنیسور به نام های کتی اسوان، جیمز وارد و پل جوب با شکست برابر رقبای خود از دور این بازی ها حذف شدند.

یوهانا کونتا برترین تنیسور زن بریتانیا در رنکینگ جهانی فدراسیون تنیس، در نخستین بازی خود در مسابقات تنیس ویمبلدون موفق ظاهر شد. کونتا در دور نخست به مصاف آنا بوگدان از رومانی رفت و با حساب ۲-۰ و با نتایج ۷-۵ و ۶-۲ مقابل حریف خود به پیروزی رسید. کونتا در دور بعد و روز پنج شنبه برابر کاترینا سینیاکوا از جمهوری چک قرار خواهد گرفت.

کایل ادموند، برترین تنیسور مرد بریتانیا هم مقابل حریف اسپانیایی اش کار سختی را به آن شکل نداشت و با حساب ۳-۰ و با نتایج مشابه ۶-۴ توانست به پیروزی برسد. ادموند در دور دوم باید به مصاف فرناندو ورداسکو، تنیسور کهنه کار اسپانیایی برود. ورداسکو در بازی اول خود توانست حریفی از لهستان را با نتیجه ۳-۰ از پیش رو بردارد تا در روز پنج شنبه مقابل کایل ادموند، امید اول بریتانیایی ها در این تورنمنت قرار گیرد.

دان ایوانز که دو هفته پیش در مسابقات ناتینگهام توانسته بود به قهرمانی برسد، در دیدار اول خود در رقابت های تنیس ویمبلدون به مصاف فدریکو دلبونیس از آرژانتین رفت و با حساب ۳-۰ و با نتایج ۶-۳، ۷-۶ و ۶-۳ به پیروزی رسید. ایوانز در مرحله بعد مقابل نیکولاس باسیلاشویلی از گرجستان قرار خواهد گرفت که به نظر نمی‌رسد تنیسور بریتانیایی کار سختی برای رسیدن به دور سوم داشته باشد.

تنیس ویمبلدون دان ایوانز

جی کلارک ۲۰ ساله دیگر نماینده بریتانیا در اولین بازی خود مقابل نوا رابین از ایالات متحده قرار گرفت و با حساب ۳-۱ و نتایج ۴-۶، ۷-۵، ۶-۴ و ۶-۴ به پیروزی رسید. کلارک در روز پنج شنبه و در دومین بازی خود کار فوق العاده سختی را خواهد داشت. او باید به مصاف رکوردار قهرمانی در مسابقات ویمبلدون یعنی راجر فدرر برود.

کامرون نُری، پنجمین تنیسور اهل بریتانیا بود که خوش درخشید و در دور اول موفق به شکست ۳-۰ دنیس ایستُمین از ازبکستان شد. نُری با نتایج ۶-۲، ۶-۴ و ۶-۴ تنیسور ازبک را شکست داد تا در مرحله بعد به مصاف حریف قدرتمندی چون کی نیشیکوری از ژاپن برود.

هریت دارت، تنیسور ۲۲ ساله انگلیسی نیز در بخش زنان همچون کونتا موفق ظاهر شد و در اولین دیدارش مقابل کریستیانا مک هال از آمریکا به پیروزی ۲-۱ رسید. دارت با نتایج ۴-۶، ۶-۴ و ۶-۴ توانست بر حریفش غلبه کند تا در مرحله بعد به مصاف ماریا از برزیل برود.

هیتر واتسون از بریتانیا هفتمین و آخرین تنیسور انگلیسی بود که توانست در اولین بازی خود به پیروزی برسد. او در دور اول برابر کتی مک نالی از ایالات متحده قرار گرفت و با حساب ۲-۰ و با نتایج ۷-۶ و ۶-۲ موفق به شکست حریف آمریکایی اش شد. این تنیسور ۲۷ ساله در دور دوم به مصاف آنت کونتاویت، رنکِ شماره ۲۰ برترین تنیسورهای زن دنیا از استونی می‌رود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار