26/04/2024

مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۱۹؛ نگاهی به نتایج دور یک چهارم پایانی در بخش زنان

  • توسط سروش
  • 11/07/2019
  • 0

رقابت های تنیس ویمبلدون در روز سه شنبه (نُهم جولای) در بخش زنان پیگیری شد تا چهره چهار تنیسور برتر راه یافته به مرحله نیمه نهایی این مسابقات نیز مشخص شود. با ما همراه باشید تا نگاهی اجمالی به بازی های برگزار شده در دور یک چهارم پایانی رقابت های تنیس ویمبلدون در بخش زنان داشته باشیم.

نگاهی به نتایج رقابت های تنیس ویمبلدون در بخش زنان

در اولین دیدار برگزار شده مرحله یک چهارم پایانی مسابقات تنیس ویمبلدون ، سیمونا هالپ که در دور یک هشتم موفق به شکستِ کوکو گوفِ ۱۵ ساله پدیده این رقابت ها شده بود، در مرحله یک چهارم نیز پرفروغ ظاهر شد و با برتری ۲-۰ برابر ژانگ شوای از کشور چین، نخستین تنیسور راه یافته به مرحله نیمه نهایی لقب گرفت. سیمونا هالپ، تنیسور ۲۷ ساله اهل کشور رومانی توانست با نتایج ۷-۶ و ۶-۱ ژانگ را شکست دهد. ژانگ در ست اول به خوبی توانست مقاومت کند و حتی شانس برتری برابر هالپ را نیز داشت که تنیسور رومانیایی با تکیه بر تجربه و هوش بالای خود موفق شد در تایم بریک حریف سرسخت خود را شکست دهد. هالپ در ست دوم کار به مراتب راحت تری داشت و با نتیجه ۶-۱ بر حریف چینی اش فائق آمد تا خود را در مرحله نیمه نهایی ببیند. در دومین بازی دور یک چهارم، سرنا ویلیامز قهرمان ۷ دوره مسابقات گرند اسلم ویمبلدون برابر هموطنش آلیسون ریسک قرار گرفت و با حساب ۲-۱ و با نتایج ۶-۴، ۴-۶ و ۶-۳ توانست به پیروزی دست یابد تا او نیز به همراه هالپ جواز حضور در بین چهار تنیسور برتر این مسابقات را بدست آورد. آلیسون ریسک در مرحله یک چهارم دست به کار بزرگی زده بود و توانسته بود، اشلی بارتی، نفر نخست رنکینگ جهانی فدراسیون بین المللی تنیس از استرالیا را شکست دهد تا یکی دیگر از شگفتی های این مسابقات به دست او رقم بخورد. اما این تنیسور ۲۹ ساله در مرحله یک چهارم اسیر تجربه بالای حریفی قدرتمندتر از خود چون سرنا ویلیامز شد. ویلیامز ۳۷ ساله حال خود را آماده کسب هشتمین گرند اسلم ویمبلدون و ۲۴ اُمین گرند اسلم تاریخ خود می کند.

سرنا ویلیامز تنیس ویمبلدون

در دیگر دیدار برگزار شده از مرحله یک چهار نهایی، الینا اسویتولینا از اوکراین با حساب ۲-۰ و نتایج ۷-۵ و ۶-۴ بر کارولینا موچوا از جمهوری چک فائق آمد تا به مرحله نیمه نهایی صعود نماید. موچوا یکی از تنیسورهای خوب این رقابت ها به شمار می رفت که در دور قبل موفق به شکست کارولینا پلیسکوا قهرمان مسابقات بین المللی تنیس ایستبورن و یکی از شانس های مسلم قهرمانی امسال ویمبلدون شده بود. اسویتولینای اوکراینی نیز یکی از تنیسورهای قدر و بسیار خوب مسابقات ویمبلدون تا اینجای کار به شمار رفته و حال توانسته تا مرحله نیمه نهایی این گرند اسلم نیز بالا بیاید. در آخرین بازی مرحله یک چهارم پایانی نیز، باربُرا استریکوا از جمهوری چک توانست با برتری برابر یوهانا کونتا از بریتانیا به جمع چهار تنیسور برتر مسابقات صعود نماید تا این کشور نیز در مرحله نیمه نهایی سهمی داشته باشد. کونتا مهم ترین بخت بریتانیایی ها در ویمبلدون به حساب می آمد که در دور یک چهارم اسیر تیزهوشی حریف خود شد و با حساب ۲-۰ و نتایج ۷-۶ و ۶-۱ مقابل این تنیسور تن به شکست داد تا میزبان دیگر نماینده ای را در بخش بانوان مسابقات انفرادی نداشته باشد.

با پایان بازی های مرحله یک چهارم پایانی تکلیف چهار تنیسور برتر دور نیمه نهایی نیز مشخص گردید که مسابقات آن ها از روز پنج شنبه، ۱۱ جولای آغاز می گردد. بدین ترتیب، سرنا ویلیامز از ایالات متحده به مصاف باربُرا استریکوا از جمهوری چک خواهد رفت و پس از آن نیز سیمونا هالپ از رومانی با الینا اسویتولینا از اوکراین پیکار خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار