18/04/2024

صعود کارنو بوستا و الکساندر بوبلیک به فینال مسابقات تنیس چنگدو چین

  • توسط سروش
  • 29/09/2019
  • 0

رقابت‌های تنیس چنگدو چین در روز شنبه با مشخص شدن فینالیست‌های این تورنمنت پیگیری شد. الکساندر بوبلیک از قزاقستان و پابلو کارنو بوستا از اسپانیا با پیروزی برابر حریفانشان توانستند جواز حضور در دیدار پایانی این مسابقات را به دست آورند.

فینالیست های تنیس چنگدو چین

در نخستین دیدار مرحلۀ نیمه نهایی رقابت‌های تنیس چنگدو چین ، پابلو کارنو بوستا از اسپانیا و دنیس شاپووالف از کانادا به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این بوستایِ ۲۸ ساله بود که موفق شد در دو ست پیاپی برابر شاپووالف ۲۰ ساله پیروز شود. در دیداری که کمی بیشتر از یک ساعت به طول انجامید، کارنو بوستا توانست با حساب ۲-۰ و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ مقابل دنیس شاپووالف به پیروزی برسد تا نخستین فینالیست تنیس چنگدو چین مشخص شود. چیزی که در این دیدار حرف اول را می‌زد، سرویس‌های بی‌رحم تنیسور اسپانیایی بود.

کارنو بوستا در این مسابقه توانست ۱۲ ضربه ایس (سرویس‌های بدون بازگشت) را به ثمر برساند که این آمار برای رقیب جوان کانادایی، تنها به ۲ ضربه می‌رسید. پابلو کارنو بوستا در چهلمین بازی فصل خود در مسابقات تور ATP تاکنون توانسته آمار ۲۳ پیروزی و ۱۷ شکست را به ثبت برساند. همچنین این دیدار سومین تقابل دو تنیسور اسپانیایی و کانادایی بود که با این برد، کارنو بوستا با حساب ۲-۱ در بازی‌های رودرو از شاپووالف پیش افتاده است. پابلو کارنو بوستا پس از صعود به دیدار فینال تنیس چنگدو چین در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:

امسال دو تورنمنت آنتالیا و هامبورگ را به دلیل شکست در مرحلۀ نیمه نهایی از دست دادم و خوشحالم که سرانجام توانستم در مسابقات چنگدو به فینال برسم. بسیار هیجان زده هستم که می‌توانم فردا در نخستین فینال این فصل حاضر باشم.

دنیس شاپووالف قصد داشت با پیروزی برابر کارنو بوستا به فینال و احتمالا اولین قهرمانی خود در مسابقات حرفه‌ای تنیس دست یابد که با شکست برابر تنیس باز اسپانیایی، فعلا او باید منتظر بماند. این کاناداییِ ۲۰ ساله در فصل جاری توانسته بود در تورنمنت‌های میامی و وینستون سالم در جمع چهار تنیسور پایانی قرار گیرد.

تنیس چنگدو چین

پابلو کارنو بوستا در ادامه صحبت‌هایش افزود:

در اولین گیم این مسابقه توانستم دو بریک پوینت را سیو کنم که بنظرم این موضوع در این بازی مهم بود. او در طول بازی سرویس‌های خوبی می‌زد و خوشحالم که توانستم مقابل او به پیروزی برسم.

کارنو بوستا تاکنون توانسته سه بار در تورنمنت‌های مختلف ATP به مقام قهرمانی برسد و امیدوار است چهارمین قهرمانی خود را برابر الکساندر بوبلیکِ قزاقستانی در فینال چنگدو به دست آورد. اگر این اتفاق رخ دهد، این اولین قهرمانی بوستا پس از سال ۲۰۱۷ در مسابقات اوپن میلینیوم استوریل خواهد بود. بوبلیک و بوستا تاکنون یک بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که آن دیدار هم در جام VTB کرملین روسیه با برتری بوستا همراه بوده است. الکساندر بوبلیک، در دومین دیدار مرحلۀ نیمه نهایی موفق شد با حساب ۲-۰ و نتایج ۷-۶ (۸-۶) و ۶-۴ مقابل لوید هریس از آفریقای جنوبی به برتری برسد و راهی دیدار پایانی اوپن چنگدو شود. تنیسور اسپانیایی درباره مصافش در دیدار نهایی مقابل بوبلیک می‌گوید:

الکس بازیکن سرسختی است. او عملکرد خوبی در سروهای اول و دومش دارد و من باید در دیدار فردا مقابل او بیشترین تمرکز لازم را داشته باشم. سعی می‌کنم همانند این مسابقه، بهترین سرویس‌هایم را بزنم و از فرصت‌های به وجود آمده در بازی، نهایت استفاده را ببرم. در دیدار مقابل شاپووالف یکی از بهترین بازی‌هایم را انجام داد و بی‌صبرانه منتظر دیدار فینال هستم.

پابلو کارنو بوستا با قهرمانی در تنیس چنگدو چین قصد دارد به جمع تنیسورهایی قرار گیرد که توانسته‌اند به اولین قهرمانی‌شان در این فصل برسند. آخرین بازیکنی که موفق به انجام این کار شد، هوبرت هورکاس لهستانی بود که موفق به قهرمانی در تورنمنت وینستون سالم شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار