23/04/2024

نگاهی به دیدارهای دور نخست مسابقات تنیس بیجینگ چین

  • توسط سروش
  • 29/09/2019
  • 0

مسابقات تنیس بیجینگ چین از روز شنبه (۲۸ سپتامبر) به طور رسمی کار خود را آغاز کرده و تنیسورهای مطرحی نیز در این تور مهم آسیایی حضور خواهند داشت.

دیدارهای روز نخست مسابقات تنیس بیجینگ

مسابقات تنیس بیجینگ یا اوپن چین، یکی از مهم‌ترین تورنمنت‌های آسیایی دنیای تنیس به شمار می‌آید که هر ساله کار خود را در اواخر ماه سپتامبر آغاز می‌کند. این رقابت‌ها که بر روی زمین‌های هارد کورت (سخت) برگزار می‌شود، از اهمیت زیادی در تقویم مسابقات ATP و WTA برخوردار بوده و هر ساله تنیسورهای سرشناسی برای رقابت در این تورنمنت راهی کشور چین می‌شوند. این رقابت‌ها از سال ۲۰۰۴ در تقویم فدراسیون‌ جهانی تنیس گنجانده شده و به نفرات برتر در مجموع جوایزی به ارزش سه میلیون دلار نیز داده می‌شود. در دورۀ گذشته و سال ۲۰۱۸، نیکولوز باسیلاشویلی از گرجستان با برتری برابر خوان مارتین دل پوترویِ آرژانتینی توانست به مقام قهرمانی دست یابد و در بخش زنان هم کارولین وزنیاسکیِ دانمارکی با غلبه بر آناستازیا سواستووا از لیتوانی موفق به فتح این تورنمنت ۵۰۰ امتیازی شد. الکساندر زورف آلمانی که هفتۀ گذشته توانسته بود در قالب تیم منتخب اروپا به قهرمانی تورنمنت لیور کاپ برسد، در نخستین دیدار خود در اوپن چین کار سختی خواهد داشت و باید به مصاف فرانسیس تیافو از ایالات متحدۀ آمریکا برود.

زورف به عنوان سید دوم تنیس بیچینگ در روز دوشنبه و در مرحله یک سی و دوم رودروی فرانسیس تیافویی خواهد رفت که با وایلد کارت موفق به حضور در این مسابقات شده است. پیش از این جدال، این دو تنیسور تاکنون ۵ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که زورف آلمانی در مجموع بازی‌های رودرو دارای برتری ۴-۱ مقابل تیافویِ آمریکایی است. آخرین دیدار این دو تنیسور به یک ماه پیش و مسابقات گرند اسلم اوپن آمریکا برمی‌گردد که زورف در یک بازی سخت و ماراتن‌وار موفق به پیروزی ۳-۲ برابر فرانسیس تیافو شده بود. قهرمان مسابقات Nitto ATP Finals در سال ۲۰۱۸، دارای رکورد ۶ پیروزی و ۳ شکست در کشور چین بوده و امیدوار است که بتواند پیش از رقابت‌های مهم لندن، به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد. برندۀ جدال زورف و تیافو در مرحلۀ بعد باید به مصاف برندۀ دیدار فلیکس اوژه الیاسیم از کانادا و آلبرت راموس وینولاس از اسپانیا برود.

تنیس بیجینگ تنیس

وینولاس توانسته به مرحلۀ نیمه نهایی مسابقات ژوهای نیز صعود کند که در این دور با شکست برابر آدرین مانارینو از فرانسه نتوانست گام به دیدار پایانی این رقابت‌ها بگذارد. در دیگر دیدارهای دور نخست مسابقات اوپن ۵۰۰ امتیازی بیجینگ چین، اندی ماری از بریتانیا به مصاف متئو برتینی از ایتالیا خواهد رفت. متئو برتینی یکی از آماده‌ترین تنیسورهای حال حاضر دنیا به حساب می‌آید که ماه گذشته توانست به مرحله نیمه نهایی یو اس اوپن نیز صعود کند. برتینی تنها با شکست برابر قهرمان آن رقابت‌ها یعنی رافائل نادال نتوانست به دیدار پایانی گرند اسلم یو اس اوپن صعود کند. حال برتینی در نخستین بازی خود در اوپن چین، باید رودروی مرد شمارۀ یک سابق دنیای تنیس و قهرمان سه دورۀ گرند اسلم‌ها یعنی اندی ماری قرار گیرد.

اندی ماری پس از مصدومیت و عمل جراحی سختی که پشت سر گذاشته است، چند روز پیش موفق شد نخستین برد حرفه‌ای خود را در این مدت برابر «تنیس ساندگرن» با حساب ۲-۰ و در مسابقات ژوهای چین به دست آورد. هرچند که ماری خیلی زود و در دور بعد با شکست برابر الکس دی مینور استرالیایی که به فینال این رقابت‌ها راه یافته، از گردانۀ این تورنمنت ۲۵۰ امتیازی کنار رفت. دومنیک تیم اتریشی و سید برتر رقابت‌های تنیس بیجینگ نیز در اولین بازی خود به مصاف ریچارد گاسکه از فرانسه می‌رود. تیم به دنبال نخستین پیروزی خود در سومین حضورش در این مسابقات است. این تنیسور ۲۶ سالۀ اتریشی در سال ۲۰۱۵ برابر جان ایسنر آمریکایی و در سال ۲۰۱۶ مقابل الکساندر زورف آلمانی تن به شکست داده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار