20/04/2024

قهرمانی زوج بلژیکی ساندر ژیل و جوران ویلگن در مسابقات تنیس ژوهای چین

  • توسط سروش
  • 30/09/2019
  • 0

رقابت‌های تنیس ژوهای چین با مشخص شدن نفرات قهرمان در دو بخش انفرادی و دوبل مردان، رسماً به کار خود در سال ۲۰۱۹ پایان داد.

قهرمان بخش دوبل تنیس ژوهای چین

زوج ساندر ژیل و جوران ویلگن بلژیکی با پیروزی برابر تنیس ‌بازانی از هلند و برزیل توانستند به مقام قهرمانی رقابت‌های دوبل تنیس ژوهای چین دست یابند. ساندر ژیل ۲۸ و جوران ویلگن ۲۶ ساله هر دو از کشور بلژیک، موفق شدند در دیدار پایانی با حساب ۲-۰ برابر ماتو میدلکوپ از هلند و مارسلو دموولینر از برزیل به پیروزی برسند تا فاتح این تورنمنت ۲۵۰ امتیازی در کشور چین شوند. این دیدار مهیج و تماشایی که یک ساعت و ۴۸ دقیقه به طول انجامید و هر دو ست آن نیز به تای بریک کشیده شد با نتایج ۷-۶ (۷-۲) و ۷-۶ (۷-۴) به سود ژیل و ویلگن به پایان رسید. این چهارمین فینال این دو تنیسور بلژیکی در کنار یکدیگر در تورنمنت‌های ATP بود که از این میان آن‌ها توانسته‌اند به سه قهرمانی دست یابند. ساندر ژیل و جوران ویلگن، پیش از این مسابقات توانسته بودند در تورنمنت باستاد سوئد و Gstaad سوئیس به مقام قهرمانی برسند و در رقابت‌های کیتزبوهل اتریش نیز به مقام دوم این بازی‌ها بسنده کنند. جوران ویگلن پس از قهرمانی در اوپن ژوهای در جمع خبرنگاران گفت:

این اولین باری بود که به چین می‌آمدیم. قبل از حضور در این کشور نمی‌دانستیم که چه چیزی انتظار ما را خواهد کشید. اما اوپن ژوهای، یک رویداد عالی برایمان بود و خوشحالیم که توانستیم یک هفتۀ عالی را در اینجا سپری کنیم.

زوج بلژیکی ژیل/ویلگن در ۵۵ درصد از سرویس‌های دوم برگشتی خود موفق عمل کردند و توانستند امتیازات لازم را در این خصوص جمع کنند. در سوی دیگر میدان، زوج میدلکوپ/ دموولینر در این آیتم موفق عمل نکرده و قافیه را به رقبای بلژیکی خود واگذار کردند. هر چند باید به این نکتۀ مهم توجه داشته باشیم که مسابقات ژوهای، تنها دومین رویدادی بود که این زوج هلندی و برزیلی در کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند. آن‌ها در اولین تورنمنت خود در مسابقات اوپن سن پترزبورگ در همان دور نخست و به دست زوج دیویج شاران هندی و ایگور زِلِنای اسلواک با نتیجه ۲-۱ حذف شده بودند. حال رسیدن به فینال یکی از تورنمنت‌های حرفه‌ای ATP آن هم در دومین رویداد این زوج، می‌تواند نوید بخش روزهای خوبی برای میدلکوپ و دموولینر به حساب آید.

تنیس ژوهای

ویگلن در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید:

فکر می‌کنم من و ساندر ژیل به عنوان یک تیم درک متقابل و خوبی از یکدیگر داریم. ما می‌دانیم که حریفان مقابل ما در لحظه چه کاری را می‌خواهند انجام دهند تا نسبت به آن واکنش نشان دهیم. این خود نشان دهندۀ اعتماد ۱۰۰ درصدی است که ما نسبت به یکدیگر پیدا کرده‌ایم. هر یک از ما دو نفر در هر بازی و رویدادی تلاش حداکثری خود را به کار می‌بندد تا بتوانیم به پیروزی و موفقیت برسیم. از سال ۲۰۱۳ که کار خود را در کنار هم شروع کردیم، هفته به هفته پیشرفت داشته‌ایم. اما فکر می‌کنم که هنوز به حداکثر توانایی مورد نظرمان نرسیده‌ایم. ما فقط سخت تلاش می‌کنیم تا ببینیم آخر در کجای راه و مسیرمان قرار می‌گیریم.

ساندر ژیل نیز در نشست خبری پس از بازی اظهار داشت:

ما در بلژیک و نزدیک یکدیگر زندگی می‌کنیم و همین امر باعث سهولت در تمرین‌های روزمرۀ ما می‌شود. بنابراین بسیار راحت می‌توانیم حتی در بین مسابقاتی که انجام می‌دهیم تمرینات‌مان را نیز پشت سر بگذاریم. شما می‌توانید در هر کاری با یکدیگر هم‌فکری لازم را داشته باشید و به نظرم این امر دلیل موفقیت امروز ماست.

زوج ژیل/ویلگن که به قهرمانی مسابقات تنیس ژوهای در بخش دوبل دست یافته‌اند، علاوه بر ۲۵۰ امتیاز و افزایش چند پله‌ای در رنکینگ بخش دوبل، می‌توانند جایزۀ ۵۲,۶۷۰ دلاری این رقابت‌ها را نیز به مساوات بین خود تقسیم کنند. به تیم دوم نیز مبلغ ۲۷ هزار دلار تعلق می‌گیرد و زوج میدلکوپ/ دموولینر می‌توانند ۱۵۰ امتیاز نیز به اندوخته‌های خود در رنکینگ دوبل مردان اضافه کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار