28/03/2024

الکس دی مینور قهرمان مسابقات اوپن ژوهای چین شد

  • توسط سروش
  • 30/09/2019
  • 0

الکس دی مینور استرالیایی با پیروزی برابر آدرین مانارینو از فرانسه به مقام قهرمانی مسابقات ۲۵۰ امتیازی اوپن ژوهای چین دست یافت.

قهرمانی الکس دی مینور

حال این تنیسور ۲۰ سالۀ استرالیایی با قهرمانی در رقابت‌های ژوهای امیدوار است تا در رده‌بندی جدید جهانی تنیس مردان، چند پله‌ای در این جدول صعود نماید. فینالیست مسابقات NextGenATP در سال ۲۰۱۹، به سومین قهرمانی این فصل خود در مسابقات تور حرفه‌ای ATP دست یابد. در دیداری که دو ساعت و شش دقیقه به طول انجامید، الکس دی مینور که در جایگاه شمارۀ ۳۱ قرار دارد، موفق شد برابر آدرین مانارینو از فرانسه با رتبۀ جهانی ۶۱ به پیروزی برسد. دی مینور در دو ست متوالی و با نتایج ۷-۶ (۷-۴) و ۶-۴ توانست در دیدار پایانی اوپن ژوهای مقابل تنیسور ۳۱ سالۀ فرانسوی به برتری رسیده و فاتح این تورنمنت آسیایی شود. دی مینور در بازی فینال، ۱۲ شانس بریک پوینت خود را از دست داد و تنها در یک مورد توانست آن را به نفع خود سیو کند. برترین تنیس باز استرالیا در رنکینگ تنیس مردان، در بازی مقابل مانارینو توانست سه امتیاز مستقیم از سرویس‌هایش (ضربۀ ایس) به دست آورد که این آمار برای رقیب فرانسوی به دو امتیاز مستقیم می‌رسید.

در خطاهای دوبل نیز آمار مانارینو بیشتر از دی مینور بود (۳ به ۱) و همین خطاهای دوبل باعث شد تا در امتیازات حساس ست نخست که به تای بریک نیز کشیده شد، دی مینور فاتح این ست شود. الکس در ضربات سرویس‌های خود بی‌نقص عمل کرد و همین آیتم مهم سبب شد تا او در ست دوم نیز به پیروزی ۶-۴ برابر حریف باتجربه‌تر خود دست یابد.الکس دی مینور با این قهرمانی همان‌طور که اشاره شد، به سومین عنوان خود در رقابت‌های تور حرفه‌ای ATP دست یافت تا پس از رافائل نادال که با چهار قهرمانی در جایگاه نخست از این حیث قرار دارد، مشترکاً با چهار تنیسور دیگر در ردۀ دوم بایستد. دی مینور به همراه نواک جوکوویچ، راجر فدرر، دنیل مدودف و دومنیک تیم تنیسورهایی به حساب می‌آید که تا اینجای فصل ۲۰۱۹ موفق به کسب سه عنوان قهرمانی در تورنمنت‌های مختلف تنیس شده‌اند.

الکس دی مینور

دی مینور در ماه ژانویه توانسته بود به مقام نایب قهرمانی مسابقات سیدنی استرالیا دست یابد و سال ۲۰۱۹ را با این عنوان آغاز کرد. با این پیروزی و قهرمانی در مسابقات ژوهای، آمار این بازیکن جوان به ۲۸ پیروزی و ۱۵ شکست رسید. حال با این قهرمانی، الکس دی مینور علاوه بر کسب ۲۵۰ امتیاز و ارتقاء رتبه‌اش در رنکینگ هفته آینده ATP، برندۀ ۱۶۰,۵۵۰ دلاری شد که به قهرمان این مسابقات اعطا می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که دی مینور با این قهرمانی، در روز دوشنبه با شش پله صعود در جایگاه بیست و پنجم رده‌بندی تنیس مردان قرار گیرد. آدرین مانارینویِ فرانسوی هم با کسب جایگاه دوم این مسابقات، حائز ۱۵۰ امتیاز در رنکینگ ATP و همچنین ۸۶,۸۱۰ دلار جایزۀ نقدی این مسابقات شد.

مانارینو یک ناکام بزرگ در فینال‌های تنیس مردان محسوب می‌شود و در ۷ فینالی که تاکنون در تورنمنت‌های گوناگون به رقابت برخواسته تنها در یک مورد آن توانسته به پیروزی و قهرمانی برسد. مانارینو پس از قهرمانی در ماه ژوئن و رقابت‌های اوپن لیبِمایِ هلند به دنبال دومین قهرمانی خود در مسابقات این فصل بود که با شکست برابر دی مینور در این راه ناکام ماند. حال با اتمام رقابت‌های ژوهای و جینگدو، تمام نگاه‌ها معطوف به مسابقات ۵۰۰ امتیازی اوپن چین خواهد بود که تنیسورهای سرشناسی نیز در آن به رقابت می‌پردازند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار