26/04/2024

حضور نواک جوکوویچ در رقابت‌های دوبل اوپن توکیو

  • توسط سروش
  • 30/09/2019
  • 0

نواک جوکوویچ ، برترین تنیسور حال حاضر جهان، به همراه هموطنش فیلیپ کراینوویچ در مسابقات دوبل ۲۵۰ امتیازی راکوتن ژاپن شرکت خواهد کرد.

حضور نواک جوکوویچ در تنیس ژاپن

رقابت‌های اوپن راکوتن ژاپن که به اوپن توکیو نیز مشهور است، از روز دوشنبه (۳۰ سپتامبر) کار خود رسماً آغاز خواهد کرد. این تورنمنت تنیس آسیایی از سال ۱۹۷۳ در تقویم فدراسیون جهانی تنیس قرار گرفته است و تنها شامل مسابقات آقایان در دو بخش انفرادی و دوبل می‌باشد. دنیل مدودف روس در سال گذشته توانست با پیروزی برابر کی نیشیکوری از کشور میزبان، به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد. حال نواک جوکوویچ صرب به همراه هموطنش فیلیپ کراینوویچ، در مسابقات دونفره (دوبل) این دوره از بازی‌ها حضور خواهد داشت. این چهارمین باری است که جوکوویچ در کنار کراینوویچ در مسابقات دوبلِ تورنمنت‌های مختلف ATP حضور می‌یابد. آخرین حضور توامان این دو تنیسور به سال ۲۰۱۵ و رقابت‌های دوحۀ قطر برمی‌گردد که جوکوویچ و کراینوویچ توانستند در کنار هم به نیمه نهایی این مسابقات نیز راه یابند.

نواک جوکوویچ ۳۲ ساله تاکنون از حضور در رقابت‌های دوبل تنها به یک نایب قهرمانی رسیده که آن هم به ۹ سال قبل و در تورنمنت لندن برمی‌گردد. در آن سال، نوله به همراه جاناتان ارلیچ توانسته بود به مقام دوم این مسابقات نائل گردد. در دور اول تورنمنت اوپن توکیو، زوج جوکوویچ و کراینوویچ رودروی برونو سوارز از برزیل و ماته پاوویچ از کرواسی قرار خواهند گرفت. این زوج برزیلی و کروات، نخستین بار در مسابقات لندن در کنار یکدیگر قرار گرفته و به رقابت پرداختند و بهترین نتیجۀ بدست آمدۀ آن‌ها نیز در مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی رخ داده است؛ جایی که این دو تنیسور توانستند به مرحلۀ نیمه نهایی آن بازی‌ها راه یابند. پاوویچ و سوارز در سینسیناتی با شکست ۲-۰ و با نتایج مشابه ۶-۳ برابر برترین تنیسورهای رنکینگ جهانی در بخش دوبل، یعنی روبرت فرح و خوان سباستین کابال از رسیدن به فینال این رقابت‌ها بازماندند.

نواک جوکوویچ

سید برتر مسابقات توکیو در بخش دوبل اما زوج موفقی به‌نام‌های مارسل گرانولرز از اسپانیا و هوراسیو زبالوس از آرژانتین هستند. این دو تنیسور یک ماه پیش و تنها پس از دومین تورنمنتی که در کنار یکدیگر به بازی مشغول بودند، موفق شدند به فینال مسابقات گرند اسلم یو اس اوپن صعود کنند. جایی که آن‌ها با شکست ۲-۰ و با نتایج ۴-۶ و ۵-۷ برابر زوج تمام کلمبیایی روبرت فرح و خوان سباستین کابال، به مقام دوم این رقابت‌ها بسنده کردند. زوج اسپانیایی و آرژانتینی اما در شروع همکاری خود توانستند در مسترز راجرز کاپ در مونترال کانادا به مقام قهرمانی برسند. حال این دو تنیسور در نخستین دیدار خود در رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی توکیویِ ژاپن به مصاف زوج تمام کرواتِ نیکولا مِکتیچ و فرانکو اسکوگُر می‌روند. این دو تنیس باز اهل کشور کرواسی موفق به فتح مسابقات مونت کارلو در بخش دوبل شده بودند و به هیچ وجه حریف آسانی برای گرانولرز و زبالوس به شمار نمی‌آیند.

سه از ده تیم برتر دوبل حاضر در مسابقات توکیو در رقابت‌های مهم و معتبر لندن نیز حاضر خواهند بود که در ماه نوامبر در سالن O۲ این شهر برگزار خواهد شد. این تیم‌ها شامل زوج ژان ژولین راجر / هوریا تکاو (رتبه ششم)، زوج راجیو رام / جو سالیسبوری (رتبه هشتم) و سرانجام مارسل گرانولرز / هوراسیو زبالوس (رتبه دهم) خواهند بود. در آخر بد نیست بدانید که، بن مک‌لاچلان از نیوزیلند توانسته در دو سال متوالی و با دو هم‌تیمی متفاوت به مقام قهرمانی مسابقات اوپن توکیو در بخش دوبل برسد. وی در سال ۲۰۱۷ و در کنار یاسوتاکا اوشیاماما از ژاپن فاتح این رقابت‌ها شد و یکسال بعد نیز در ۲۰۱۸ به همراه جان-لنارد استروف از کشور آلمان جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر برد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار