29/03/2024

10 بازیکن از ثروتمندترین تنیسورهای جهان

  • توسط مریم
  • 21/11/2019
  • 0
تنیسور ثروتمند جهان

تنیس یکی از ورزش های پرطرفدار جهان است و جمعیت زیادی از تماشاچیان را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است. زمانی که به تنیس فکر میکنید کدام بازیکن در ذهن شما متجلی می شود؟ راجر فدرر؟ رافائل نادال؟ ماریا شاراپوا؟ آندره آگاسی؟ خواهران ویلیامز؟ یا اندی مواری؟ تمامی این بازیکنان با خاطره ای که در بازی های خود به جا گذاشته اند، به تجلی تنیس در ذهن ما تبدیل شده اند. اما آیا این عملکرد فوق العاده آنها را به یک تنیسور ثروتمند تبدیل کرده است؟

ثروتمندترین تنیسورهای جهان

لی نا (Li Na)

ثروتمندترین تنیسورهای جهان

درآمد لی نا بازیکن حرفه ای تنیس به عنوان یکی از ثروتمندترین تنیسورهای جهان در حدود 40 میلیون دلار تخمین زده شده است و این آمار او را در رده دهمین تنیسور ثروتمند دنیا قرار میدهد. او در ووهان (Wuhan) چین دیده به جهان گشود و در کودکی به ورزش بدمینتون روی آورد. در سال 2003 لی نا مبلغی معادل 18 میلیون دلار ، به عنوان حقوق دریافت نمود که بیشترین دریافتی یک ورزشکار تا آن زمان به حساب می آمد.

 

آنا کورنیکوا (Anna Kournikova)

آنا کورنیکوا

این بازیکن جذاب و خوش استایل دورگه روسی امریکایی یکی دیگر از بازیکنان حرفه ای تنیس است و به عنوان نهمین تنیسور ثروتمند جهان شناخته می شود. او درآمدی بالغ بر 50 میلیون دلار دارد. حضور و شهرت آنا کورنیکوا از او چهره ای آشنا در میان ستارگان تنیس ساخته است. با اینکه در هیچکدام از مسابقات تکنفره WTA مقامی کسب نکرد اما در عنوان دو نفره به اوج موفقیت و رتبه اول در جدول جهانی رسید. در سال 1999 و 2002 همراه با هم تیمی خود مارتینا هینگز (Martina Hingis) عنوان گرند اسلم را در استرالیا از آن خود کردند و لقب دختران استثنایی تنیس را به خود دادند.

نواک دجوکویک (Novak Djokovic)

نواک دجوکویک

نواک دجوکویک بازیکن ماهر سربستانی ست که ثروت 60 میلیون دلاری او باعث شده به عنوان یکی دیگر از ثروتمندترین تنیسورهای جهان  شناخته شود. او در 22 می 1987 در بلگراد به دنیا آمد. در سال 2003 و همزمان با پاگذاشتن به دنیای بازیکنان حرفه ای تنیس جایزه مسابقات را به مبلغ 50 میلیون دلار از آن خود نمود. دجوکویک در 9 دوره مسابقات گرند اسلم به مرحله فینال راه یافت و از 5 مسابقه با موفقیت خارج گردید. در سال 2011 برنده جایزه ای معادل 12.6 میلیون دلار از مسابقات تنیس گردید و در سال 2012 با بردن جایزه دیگری به مبلغ 12.8 میلیون دلار درآمد خود را ارتقا بخشید.

ونوس ویلیامز (Venus Williams)

ونوس ویلیامز

ونوس ویلیامز با درآمدی در حدود 60 میلیون دلار جایگاه هفتمین تنیسور ثروتمند جهان را به خود اختصاص داده است. او در کالیفرنیا دیده به جهان گشود و اولین دورگه آفریقایی امریکایی ست که توانسته رتبه اول را در مسابقات آزاد تنیس از آن خود کند. او تا کنون 3 بار در جایگاه اول مسابقات آزاد تنیس ایستاده و پس از خواهرش سرنا ویلیامز که به دو مدال طلای المپیک دست یافته، پردرآمدترین بانوی تنیسور میباشد.

رافائل نادال (Rafael Nadal)

رافائل نادال

رافائل نادال اسپانیایی که در 3 ژوئن 1986 در ماناکور (Manacor) به دنیا آمده با ثروتی در حدود 80 میلیون دلار در جایگاه ششمین بازیکن ثروتمند تنیس قرار گرفته است. در آگوست 2013 جایزه ای در حدود 56 میلیون دلار در مسابقات تنیس برنده شد. در همان دوره بود که رتبه اول جدول جهانی تنیس را از آن خود نمود و در دیدگاه بسیاری از مردم در رده بهترین بازیکنان تنیس قرار گرفت. در سال 2012 به دلیل آسیب جدی در ناحیه زانو، حدود 6 ماه از عرصه ورزش به دور ماند اما در سال 2013 مجدداً به میادین تنیس بازگشت و راه خود را به سمت جایزه 6.8 میلیون دلاری تور مسابقات تنیس آقایان باز نمود. در دسامبر آن سال شرکت IMG را ترک کرد تا به مدیریت شرکت خود همراه با پدر بپردازد. برندهایی مانند نایک، بابولات، کیا موتورز و باکاردی، در بیشتر مواقع جزو اسپانسرهای رافائل دیده میشدند.

ماریا شاراپوا (Maria Sharapova)

ماریا شاراپوا

بازیکن ماهر روسی که با ثروتی معادل 90 میلیون دلار در رتبه پنجمین تنیسور ثروتمند جهان قرار گرفته، ماریا شاراپوا نام دارد. او در 19 آوریل 1987 در شهر نیاگان (Nyagan) روسیه دیده به جهان گشود. شاراپوا یکی از بانوانی ست که بیشترین درآمد را در ورزش تنیس به دست آورده و قهرمانی 3 دوره مسابقات تکنفره گرند اسلم را نیز در رزومه ورزشی خود به ثبت رسانده است. او در سال 2012 برای آخرین بار با حمایت کمپانی نایک و هد در مسابقات آزاد فرانسه از سری مسابقات گرند اسلم پیروز گردید. وی پس از آن خط تولید آبنباتی را به نام شوگرپوا (Sugarpova) راه اندازی نمود و قصد دارد در پاییز امسال نیز بدلیجاتی را با نام همین برند به فروش برساند. شاراپوا به روز ترین ورزشکار و پنجمین تنیسور ثروتمند  است.

سرنا ویلیامز (Serena Williams)

سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز قهرمان دنیای تنیس و با ثروتی در حدود 100 میلیون دلار چهارمین تنیسور ثروتمند جهان میباشد. او و خواهرش ونوس ویلیامز در سنین کودکی تنیس را شروع کردند و در خانه تحت آموزش قرار گرفتند تا زمان بیشتری برای تمرین داشته باشند. سرنا ویلیامز 6 بار در رتبه اول جهان قرار گرفت و بیشترین جایزه تنیس را در میان بانوان از آن خود نمود. او از سال 2011 در بیش از 15 مسابقه مقام آورد و جایزه 47 میلیون دلاری او 65% بیشتر از ونوس ویلیامز که در رتبه دوم قرار داشت بود. شرکت هایی از جمله نایک، ویلسون، گاتورید، و OPI با او قرارداد همکاری امضا کرند و شرکت هایی مانند HSN، اسلیپ شیتس، میژن و میامی دلفینز نیز با او همکاری دارند.

پیت سامپراس (Pete Sampras)

پت سمپراس

پیت سامپراس یکی از بزرگترین تنیسورهای جهان تا به امروز بوده و در طول دوران بازی حرفه ای خود در 14 مسابقه گرند اسلم پیروز شده است. او به مدت 6 سال متوالی رتبه اول را در جدول جهانی تنیس از آن خود کرد. رکوردی که تا به امروز کسی نتوانسته از آن گذر کند. پیت سامپراس با ثروتی در حدود 150 میلیون دلار سومین بازیکن ثروتمند تنیس می باشد. او در سال 2002 بعد از پیروزی بر آندره آغاسی در فینال مسابقات آزاد امریکا از تنیس کناره گیری نمود.

آندره آغاسی (Andre Agassi)

آندره آگسی

آندره آگسی

آندره آغاسی تنیسور حرفه ای بازنشسته امریکایی و رتبه اول سابق تنیس جهان است. او با ثروتی معادل 175 میلیون دلار دومین تنیسور ثروتمند جهان می باشد. او رتبه اول جهان را در تنیس از آن خود کرد و یکی از دو مردی ست که گرند اسلم را به عنوان یک حرفه در رزومه خود دارد و همچنین موسسه خیریه آندره آغاسی را که در زمینه حمایت از کودکان مناطق بحران زده نوادا فعالیت دارد بنیان گذارد.

راجر فدرر (Roger Federer)

راجر فدرر

راجر فدرر بازیکن حرفه ای سوییسی تبار، با ثروتی در حدود 180 میلیون دلار و 77.7 میلیون دلار از مسابقات ATP، ثروتمندترین تنیسور جهان است. او با شرکت در یک تور از مسابقات جنوب آمریکا در دسامبر 2013 و پیروزی در 6 مسابقه معادل 14 میلیون دلار به ثروت خود افزود اما بالاترین مبلغ برد او در مسابقات معادل 78 میلیون دلار بوده است. این بازیکن 32 ساله سوییسی به همکاری با شرکت هایی از جمله نایک، رولکس، ویلسون، موت اند چَندون و کردیت سوییس میبالد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار