19/04/2024
  • صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • جام دیویس از افزایش 25 میلیون دلاری سالانه برای توسعه تنیس خبر داد!

جام دیویس از افزایش 25 میلیون دلاری سالانه برای توسعه تنیس خبر داد!

  • توسط مریم
  • 13/09/2019
  • 0

رئیس فدراسیون جهانی تنیس، دیوید هگرتی (David Haggerty) می گوید که جام دیویس (The Davis Cup) می تواند به مهم‌ترین رویداد تیمی تنیس تبدیل شود.

هگرتی قرارداد جدیدی جهت اصلاحات در این تورنمنت منعقد کرده است که به گفته او 25 میلیون دلار به صورت سالانه جهت توسعه تنیس در سراسر جهان اضافه خواهد کرد.

با این حال، انجمن تنیس حرفه ای (ATP) در صدد است تا یک جام جهانی تیمی را در استرالیا و در اولین هفته ژانویه 2020 با ساختاری جدید برگزار کند. این رویداد حدود 5 هفته پس از فینال جام دیویس سال 2019 برگزار خواهد شد.

هگرتی در مصاحبه با بی‌بی‌سی اسپورت می گوید که در حال مذاکره با ATP است تا یک رویداد تیمی و بهترین رویداد ممکن را برگزار کنند. به گفته او از آنجایی که جام دیویس حدود 118 سال قدمت دارد، پتانسیل تبدیل شدن به این رویداد را با کمک ATP خواهد داشت.

یک همکاری 3 میلیارد دلاری 25 ساله با بنیاد کوزموس منعقد شده است. شرکت کوزموس توسط مدافع اسپانیایی تیم بارسلونا، جرارد پیکه تأسیس شده است.

کوزموس هر ساله حدود 125 میلیون دلار به دنیای ورزش تخصیص داده است و پتانسیل سودآوری بالایی نیز در این شرکت وجود دارد.

هگرتی می افزاید که قبل از انتقال جام دیویس به هر جای دیگر، مادرید اسپانیا در سال 2019 و 2020 میزبان فینال این رقابت ها خواهد بود. فینال سال 2019 در استادیوم کاجا ماجیکا برگزار خواهد شد.

جدای از اینکه ATP نیز خواستار برگزاری رقابت های جهانی خود است، هگرتی امیدوار است که پس از رایزنی ها، جام دیویس به کلیدی ترین رقابت تیمی تنیس در سطح جهانی تبدیل شود.

قدرت مالی تنیس با تغییرات جام دیویس به چه اندازه افزایش خواهد یافت؟

فدراسیون جهانی تنیس حقوق فینال جام دیویس را از سال 2019 به مدت 25 سال به شرکت کوزموس واگذار کرده است. در عوض نیز کوزموس متعهد به سرمایه گذاری سالانه 25 میلیون دلاری شده است. به گفته آقای هگرتی هم اکنون 18 میلیون دلار بیعانه به فدراسیون پرداخت شده است. مابقی پرداختی سال اول نیز در ماه ژانویه تسویه خواهد شد.

از 80 میلیون دلاری که به جام دیویس تخصیص داده شده است، 20 میلیون برای جوایز و 16 میلیون نیز برای تبلیغات و برگزاری مسابقه در نظر گرفته شده است. 44 میلیون باقی مانده نیز در اختیار فدراسیون جهانی تنیس خواهد بود. این هزینه توسط فدراسیون بین اعضای جهانی توزیع شده و همچنین جهت پروژه های توسعه تنیس صرف می شود.

آیا کوزموس از عهده تعهدات خود برمی آید؟

میزان سرمایه گذاری شرکت کوزموس با توجه به استانداردهای تنیس بسیار هنگفت است. به گفته آقای هگرتی، فدراسیون از شرکت دیلویت (Deloitte) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت های حسابرسی جهان استفاده می کند تا اعداد و ارقام را تحت کنترل داشته باشیم و با خیال راحت اقدام کنیم.

رقمی که در خصوص آن صحبت می شود، بسیار بالا است و ما را هیجان زده کرده است. با این وجود، اطمینان داریم که این شرکت به لحاظ اقتصادی توانایی کسب درآمد و تعدیل سرمایه خود را خواهد داشت؛ هگرتی در این خصوص اظهار می دارد. امیدواریم که حق بخش و اسپانسرینگ به مراتب چشمگیرتر از گذشته باشد.

آیا ستاره های تنیس حضور خواهند داشت؟

این یک سؤال 3 میلیارد دلاری است و برای ماجراجویی بزرگ ما اهمیت بالایی دارد. سویس و صربستان برای راه یافتن به فینال باید در مرحله مقدماتی که در فوریه برگزار می شود، پیروز شوند. با فرض برنده شدن آن‌ها، آیا نواک جوکوویچ و راجر فدرر در این رقابت ها حضور خواهند داشت؟

فدرر از قبل هشدار داده است که جام دیویس نباید به جام پیکه تبدیل شود. ممکن است در سال های آتی کشمکش هایی بین جام دیویس و جام لَوِر (Laver Cup) ایجاد شود. بخشی از این جام در اختیار شرکت متعلق به فدرر است.

پیکه در گفتگو با فیگارو تصریح کرده است که خواهان برگزاری رقابت در ماه سپتامبر است. از دیدگاه او این زمان برای بازیکنان بسیار بهتر است.

آیا دنیای تنیس شاهد دو رقابت جهانی تیمی خواهد بود؟

رویداد سال بعد بدون شک در ماه نوامبر برگزار می شود. بدین معنی که جام جهانی پیشنهادی انجمن تنیس حرفه ای تنها 5 هفته پس از آن برگزار خواهد شد. موردی که رئیس اجرایی این انجمن، کریس کرمود (Chris Kermode) آن را «دیوانه وار» خوانده است.

با این حال انجمن تنیس حرفه ای و تنیس استرالیا قراردادی امضا کرده اند که طبق آن جام جهانی از سال 2020 در ژانویه برگزار شود. قراردادی که هیچ گونه بند خروجی در آن تعیین نشده است. در هفته های اخیر مذاکراتی بین ATP و ITF در جریان است تا شاید نوعی سازش حاصل شود.

آقای هگرتی در این خصوص می گوید که همواره به همکاری و سازش اعتقاد داشته و دارد. ایشان ادامه می دهد، بسیار خوشحال است که دوباره درهای مذاکره و گفتگو باز شده است. البته نتیجه این گفتگوها هنوز مشخص نیست اما فاقد از نتیجه، همکاری و مشارکت برای دنیای تنیس بسیار ضروری و سازنده است.

آقای هگرتی مخالف اقدامات یک جانبه است و ترجیح می دهد که از طریق گفتگو به یک اجماع کلی برسد.

آیا اصلاحات کوزموس شامل جام فد نیز خواهد شد؟

جام فد (برترین رقابت بین المللی تیمی زنان) در سال 2019 به شیوه کنونی خود باقی می ماند. امید است که در سال 2020 اصلاحات مشابه جام دیویس در جام فد نیز به اجرا گذاشته شود. آقای هگرتی اشاره می کند که از آن به بعد روی جام فد نیز تمرکز بیشتری خواهیم داشت.

به گفته ایشان اهمیت زیادی به جام فد گذاشته می شود. تنیس یک ورزش یکسان برای مردان و زنان است. تمام سعی ما بر این است که بهترین نسخه جام فد و دیویس را به اجرا بگذاریم. با اینکه این تغییرات یک سال بعد رخ می دهد اما نتیجه آن بدون شک بسیار روشن و امیدوارکننده خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار