19/04/2024

جوکوویچ تهدید به مرگ شد!

  • توسط فرزین
  • 29/06/2020
  • 0

اتفاقات اخیر برای نواک جوکوویچ، وارد مرحله، با شعارهایی زشت و ناپسند روی دیوارهای کرواسی وارد مرحله جدیدی شده است.

قرار بود در تور آدریا، بازیکنان بزرگی مثل گریگور دیمیتروف، بورنا کوریا، ویکتور ترویکی و البته نوواک جوکوویچ حضور داشته باشند اما همگی آنها در کنار گوران ایوانیسویچ، مربی افسانه ای تنیس، به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

در کنار جوکوویچ که یک مراسم خیریه ترتیب داده بود و جمعیت زیادی برای حضور تشویق شده بودند، تصاویری از دیگر بازیکنان نیز منتشر شده که در کلوپ‌های شبانه بلگراد حضور داشته اند. با این حال، انتقادات نسبت به تنیسورها وارد فاز جدیدی شده و شعارهایی روی دیوارهای کرواسی به چشم می‌خورد که زندگی مرد شماره یک تنیس دنیا را تهدید می‌کند.

به گزارش راشا تودی، دیوارنوشته ای در کرواسی رویت شده که در آن نوشته شده: “جوکوویچ، بمیر. آرزوی ما مرگ توست.بمیر.” این تهدیدها، پس از صحبت‌های دیانا، مادر جوکوویچ که از تمسخر او در شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرده بود، به میان آمده اند.

 

 

دیانا اما در این رابطه گفت:” چیزی که آنها نوشته اند خیلی ترسناک است ولی ما به این صحبت‌ها عادت داریم. آنها از نوواک متنفرند و پیش تر نیز اقدامات مشابهی انجام داده اند. ما همه خوب هستیم، هم نواک و هم همسرش. فقط به خاطر اینکه تست نواک مثبت شده دلیل نمی‌شود که او بیمار شده باشد. او جوان و سالم است بنابراین عبور از این بیماری برایش آسان است.  فکر می‌کنم بلاخره این ویروس به روزهای آخرش نزدیک شده و مثل گذشته قدرتمند نیست. برای همین است که آنها هم مشکل خاصی ندارند و مثل ما حالشان خوب است.”

البته به نظر می‌رسد انتقادات از جوکوویچ فقط از یک سو و جهت نباشد و این سوپراستار صرب، به شدت زیر فشار است. پیتر فیتسزیمونز، روزنامه نگار با سابقه اهل اتریش از جوکوویچ خواسته که از دنیای تنیس کناره گیری کند و رئیس اتحادیه ATP  را به فساد متهم کرده است.صحبت‌هایی که توسط پل آناکون، مربی سابق راجر فدرر هم تایید شد. او از فدرر و نادال را عضو شورا10 نفره ای خوانده که باید بر علیه جوکوویچ اقداماتی انجام دهند.

او در این رابطه گفته:” در این شورا 10 نفر حضور دارند و باید ببییند که در این رابطه چه تصمیمی خواهند گرفت. پانصد بازیکن در سرتاسر جهان هستند که امیدوارند بتوانند در رقابت های اوپن آمریکا حضور داشته باشند. هر اقدامی، تبعاتی دارد. فکر می‌کنم همراهان جوکوویچ حالا نمی‌دانند که چه کار باید کنند. او شور و انگیزه زیادی برای انجام یک اقدام خیرخواهانه داشت. نیت و هدف مثبتی داشت ولی نتیجه واقعا فاجعه بود.”

پس از این انتقادات شدید، جوکوویچ سریعا در شبکه‌های اجتماعی عذرخواهی کرد. او نوشت:” عمیقا متاسفم که تورنومنت به خاطر اتفاقات اخیر دچار مشکل شده است. هر کاری که من و دیگر برگزار کنندگان ]خیریه[  انجام دادیم، همه با قلبی پاک و نیت خیرخواهانه بود. ما باور داشتیم که در این رقابت‌ها، پروتکل های بهداشتی رعایت خواهد شد و وضعیت سلامت خودمان نیز خوب بود. اشتباه می‌کردیم و به نظرم این اتفاقات خیلی زود افتاد. نمی‌توانم توصیف کنم که چقدر از این بابت متاسفم.”

بوریس بکر، اسطوره تنیس و مربی سابق جوکوویچ معتقد است که هر چند برخی انتقادات به درستی بیان شده ولی برخی از آنها منصفانه نیست. او به تلگراف گفت:” من می‌خواهم کمی از نوواک دفاع کنم. فکر می‌کنم انتقادات وارد مسیری ناعادلانه شده است. دلیل حضور همه در این مراسم، دلیلی خیرخواهانه بود. بله، شاید مهمانی ها و بسکتبال بازی کردن ها لازم نبود ولی من هم زمانی 30 ساله بوده ام و وقتی دوستانم را می‌دیدم دوست داشتم با آنها خوش بگذرانم.”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار