26/04/2024

جو ویلفرد سونگا قهرمان مسابقات تنیس اوپن موزل فرانسه شد

  • توسط مینا
  • 23/09/2019
  • 0

جو ویلفرد سونگا روز یکشنبه با نتایج ۶-۷ (۴)، ۷-۶ (۴)، ۶-۳ در فینال مسابقات اوپن موزل برابر آلیاش بدنه به پیروزی رسید و به اولین تنیسور مردی تبدیل شد که در این تورنومنت به چهار قهرمانی دست پیدا می‌کند.

قهرمانی جو ویلفرد سونگا در تنیس اوپن موزل فرانسه

جو ویلفرد سونگا ۳۴ ساله پس از رقابتی که دو ساعت و چهل و هفت دقیقه طول کشید موفق شد رکورد خود در دیدار نهایی این تورنومنت ۲۵۰ امتیاز ATP را به چهار پیروزی و تنها یک شکست ارتقا دهد. او در هر ۱۷ گیمی که در آنها سرویس را در اختیار داشت به پیروزی رسید و در راه کسب قهرمانی تنها چهار امتیاز مربوط به سرویس اول را از دست داد (۴۹ از ۵۳). جو ویلفرد سونگا با این قهرمانی به نهمین قهرمان فرانسوی این تورنومنت در ۱۱ دوره اخیر آن تبدیل شد. از زمان قهرمانی گائل مونفیس در سال ۲۰۰۹ تنها دیوید گافین در سال ۲۰۱۴ و پیتر گویووچیک در سال ۲۰۱۷ موفق شده‌اند به‌عنوان بازیکنان غیرفرانسوی جام قهرمانی را در متز بالای سر ببرند. سونگا پس از این بازی در نشست خبری گفت:

از لحاظ روحی‌روانی من بسیار قدرتمند بودم. من در زمانی که نیاز بود خیلی خوب سرویس زدم. این مسابقه به‌هیچ‌وجه آسان نبود. آلیاش خیلی خوب بازی می‌کرد و مسابقه طولانی بود. از اینکه دوباره توانسته‌ام در ایجا قهرمان شوم قطعا خوشحال هستم.

جو ویلفرد سونگا اکنون از ۱۸ قهرمانی خود در ATP، ده ‌تا را در خاک کشور خود کسب کرده است. قهرمان چهار دوره مسابقات متز در سه دوره رویداد تنیس مارسی نیز به قهرمانی رسیده است (سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۳، ۲۰۱۷) و علاوه بر آن در مسترز رولکس پاریس (۲۰۰۸)، لیون (۲۰۱۷) و مسابقات امسال اوپن سود دو فرانس نیز تک ‌قهرمانی‌هایی کسب کرده است. قهرمانی امروز سونگا یک سال پس از آن به‌دست آمد که وی در همین رویداد پس از یک مصدومیت هفت ماهه به میادین تنیس بازگشت. او سال گذشته زانوی چپ خود جراحی کرده بود. در ست اول که بازی نزدیک دنبال می‌شد بدنه موفق شد در تای بریک به پیروزی برسد. تنیسور ۳۰ ساله ۴/۰ جلو افتاده بود و پس از آنکه فورهندهای سونگا با خطا همراه شدند و حریف فرانسوی خود را با نزدیک کردن به تور تحت فشار می‌گذاشت موفق شد پس از ۵۷ دقیقه ست نخست را به نفع خود تمام کند. اما فورهندهای سونگا در تای بریک ست بعد شدیدا به‌کارش آمدند.

جو ویلفرد سونگا

این تنیسور فرانسوی با استفاده از ضربات خود نتیجه را به تساوی کشاند تا همه‌چیز در ست سوم مشخص شود. سونگا با همان رویکرد تهاجمی در ست آخر نیز ظاهر شد و ۱۴ امتیاز ابتدایی را کسب کرد تا ۳-۰ از رقیب پیش بیفتد. جو ویلفرد سونگا در نهایت با یک ضربه فورهند موفق شد قهرمانی را جشن بگیرد. وی در این رابطه گفت:

بازی بسیار سختی بود. من آرامش خودم را حفظ کردم و بر روی انجام صحیح اصول تمرکز کرده بودم و منتظر لحظه درستی بودم تا رالی را تغییر دهم.

بدنه امروز به‌دنبال آن بود که نخستین قهرمانی خود در ATP را در چهارمین مسابقه فینال خود کسب کند. این تنیسور اسپانیایی برای رسیدن به اولین فینال خود از زمان برگزاری اوپن آرژانتین در ماه فوریه دو رقیب سیدبندی‌شده یعنی ژیل سیمون و بنوآ پر را از پیش رو برداشته بود. بدنه نیز پس از بازی گفت:

من این هفته تنها دوبار سرو خودم را از دست دادم پس شاید این بهترین هفته دوران ورزشی من از نظر سرویس زدن بود. امروز فرصت‌هایی داشتم. یک ست جلو بودم، نتیجه نیز ۴-۳ بود و یک بریک پوینت داشتم. او خیلی خوب سرویس زد و انتخاب اشتباهی داشتم. اما مسابقه نزدیکی بود و شاید سرنوشت آن به‌صورت دیگری رقم می‌خورد. من ناامید هستم. دلم می‌خواست این بازی را ببرم اما از عملکرد خودم در این هفته رضایت دارم.

جو ویلفرد سونگا با این پیروزی ۲۵۰ امتیاز در رنکینگ انفرادی ATP و ۹۰ هزار یورو به حساب خود واریز کرد. بدنه نیز ۱۵۰ امتیاز و ۴۸ هزار یورو به‌دست آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار