19/04/2024

راجر فدرر خطاب به زورف: فینال لیور کاپ می‌تواند آینده‌ات را تغییر دهد

  • توسط مینا
  • 24/09/2019
  • 0

راجر فدرر معتقد است نقشی که الکساندر زورف در پیروزی تیم منتخب اروپا در تورنومنت تنیس لیورکاپ ایفا کرد می‌تواند در ادامه روند خوب این تنیسور در دوران حرفه‌ای‌اش به او کمک کند.

تمجید راجر فدرر از زورف

راجر فدرر اعتقاد دارد نمایش پیروزمندانه الکساندر زورف در دیدار نهایی مسابقات تنیس لیور کاپ ۲۰۱۹، پس از آنکه تنیسور آلمانس پیروزی را برای تیم منتخب اروپا کسب کرد می‌تواند در دوران ورزشی این تنیسور یک سکوی پرش باشد. زورف در آخرین دیدار این رویداد برابر میلوش رائونیک از تیم منتخب جهان قرار گرفت. هردو بازیکن به‌خوبی از این موضوع آگاه بودند که برای قهرمان کردن تیمشان باید برنده مسابقه باشند. زورف آلمانی پس آنکه در ست اول به پیروزی رسید، در ست دوم برابر رائونیک به دردسر افتاد و این ست را به حریف واگذار کرد تا یک تای بریک مسابقه ده امتیازی تکلیف برنده و همچنین قهرمان لیور کاپ ۲۰۱۹ را مشخص کند. اما در آخر زورف که کاملا تحت تاثیر مربیگری و تشویق‌های راجر فدرر ، رافائل نادال و دیگر بازیکنان تیم اروپا از کنار زمین قرار گرفته بود ناگهان سطح بازی خود را بالا برد و با عملکردی درخشان در تای بریک موفق شد تیم اروپا را در شهر ژنو سوییس به قهرمانی برساند. الکساندر زورف پس از آنکه در تورنومنت Nitto ATP Finals  سال ۲۰۱۸ به قهرمانی رسید، هم از نظر عملکرد فنی و هم در اعتماد به نفس افت محسوسی را طی مسابقات فصل ۲۰۱۹ تجربه کرد. اما فدرر حس می‌کند عملکرد زورف در لیور کاپ می‌تواند برای موفقیت‌های این بازیکن جوان در آینده الهام‌بخش باشد. راجر فدرر گفت:

ما همان گونه به زورف اعتقاد داشتیم که بازیکنان دیگر تیم را باور داریم. پس از پایان ست دوم در تمام مسیر به سمت رختکن، درون رختکن و حتی در مسیر بازگشت با فریاد به او روحیه می‌دادم تا به این امیدوار شود که بتواند سرنوشت فصل خود را تغییر دهد. شاید اعتماد به نفس او تا آن حد که در سال‌های گذشته شاهد بودیم بالا نباشد اما این مسابقه دقیقا همان فینالی بود زورف به آن نیاز داشت تا ورق را به نفع خود برگرداند. او در سه تورنومنت لیور کاپ اخیر، هربار در برابر ۲۰ هزار نفر خودش را ثابت کرده است و به پیروزی رسیده است. پس زورف می‌تواند با این شرایط کنار بیاید. در رابطه با عملکردش در گرند اسلم‌ها و تمام مسابقات بزرگ دیگر، مسئله تنها این است که برای جمع‌وجور کردن خودش و شرایطش زمان لازم را پیدا کند. اما بازی امروز قطعا یک لحظه احساسی برای ساشا بود و این لحظه به او تعلق دارد.

راجر فدرر

از طرف دیگر، زورف خود در صحبت‌هایش پس از پایان بازی در رختکن به این موضوع اعتراف کرد که راجر فدرر و رافائل نادال دلیلی برای این بودند که او توانست در انتهای بازی خود برابر رائونیک عملکردی فوق‌العاده نشان بدهد. زورف گفت:

فدرر و نادال بدون شک کسانی بودند که به من کمک کردند این مسابقه را پشت سر بگذارم. آنها به من گفتند که این مسابقه می‌تواند فصل مرا تغییر دهد و با هیجان بازی کند. من مسابقات نزدیک زیادی را باختم اما در نهایت به پیروزی رسیدم و از این بابت خوشحال هستم.

تیم منتخب اروپا با نتیجه کلی ۱۳-۱۱ تیم منتخب جهان را شکست داد و در سومین سال برگزاری این تورنومنت سومین قهرمانی خود را کسب کرد. این در حالی است که تیم اروپا در روز دوم با توجه به مصدومیت نادال در چند بازی شکست خورد و از تیم حریف عقب افتاده بود اما راجر فدرر و الکساندر زورف در بازی‌های روز سوم برابر حریفانشان به پیروزی رسیدند و قهرمانی را جشن گرفتند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار