29/03/2024

اوپن آمریکا | حذف استفانوس تسیتسیپاس و دومنیک تیم در دور اول

  • توسط سروش
  • 28/08/2019
  • 0
دومنیک تیم

استفانوس تسیتسیپاس یونانی و دومنیک تیم اتریشی، خیلی زود با نیویورک و مسابقات گرند اسلم یو اس اوپن ۲۰۱۹ خداحافظی کردند.

حذف استفانوس تسیتسیپاس و دومنیک تیم از اوپن آمریکا

یکصد و سی و نهمین دوره رقابت‌های تنیس گرند اسلم یو اس اوپن، از روز دوشنبه (۲۶ آگوست) در فلاشینگ مدوز شهر نیویورک، آغاز به کار کرده است و در همان دور اول این مسابقات، تنیسورهای سرشناسی چه در بخش آقایان و چه بانوان با شکست در بازی‌های خود از گردانه این رقابت‌ها کنار رفته‌اند. در دومین روز این تورنمنت و در مسابقه‌ای که در استادیوم لوئیس آرمسترانگ برگزار شد، استفانوس تسیتسیپاس یونانی که شانس هشتم قهرمانی این مسابقات لقب گرفته بود، در دیدار برابر آندره روبلف روس تن به شکست ۳-۱ داد تا خیلی زود و در همان بازی نخست از دور این رقابت‌ها کنار برود. در دیداری که نزدیک به چهار ساعت به طول انجامید، آندره روبلف از کشور روسیه که در رده ۴۳ جهان ایستاده است توانست با نتایج ۶-۴، ۶-۷ (۵-۷)، ۷-۶ (۹-۷) و ۷-۵ مقابل استفانوس تسیتسیپاس که در جایگاه شماره ۸ دنیا قرار دارد به پیروزی برسد و راهی دور دوم این بازی‌ها شود. ست دوم دیدار تنیس باز یونانی مقابل روبلف تا حدی به جنجال کشیده شد. در ست دوم و در حالی‌ که تسیتسیپاس می‌توانست در تای بریک برنده این جدال سخت شود، اما او با «دیمین دوموزوئیس» داور صندلی این دیدار به بحث و مجادله پرداخت. سرداور بازی به رفتارهای مربی استفانوس که از قضا پدر این تنیس باز یونانی نیز به حساب می‌آید، در کنار زمین لب به اعتراض می‌گشاید که این رفتار دوموزوئیس هم اعتراض تنیسور یونانی را به همراه دارد.

استفانوس تسیتسیپاسِ ۲۱ ساله که بسیاری او را قهرمان گرند اسلم‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌دانند، پس از حذف زودهنگام از این رقابت‌ها، با اشاره به رفتار نادرست دوموزوئیس در این مسابقه گفت:

واقعا نمی‌دانم مشکل داور صندلی با من در این مسابقه چه بوده است؟ او به من و مربی‌ام در آن شرایط حساس بازی اعتراض کرد و تمرکز مرا کاملا به هم ریخت. رفتار داور صندلی در این دیدار اصلا درست نبود. در آن هیاهو و شلوغی استادیوم، من هرگز هیچ صحبتی را از سوی مربی‌ام نشنیدم و تمام تمرکزم معطوف به گیم‌های آخر بازی بود. اصلا من در طول دیدارهایم احتیاجی به گوش دادن به صحبت مربی در کنار زمین ندارم و معتقدم که این کار کمکی به تنیسورها در مسابقه نمی‌کند.

استفانوس تسیتسیپاس

تنیسور یونانی در ست چهارم و پایانی دیدارش به سختی می‌توانست حتی در زمین جابجا شود و پس از یک دیدار فرسایشی او سرانجام قافیه را به روبلف روس واگذار کرد. آندره روبلفِ ۲۱ ساله کسی بود که دو هفته پیش در مسابقات سینسیناتی دست به کار بزرگی زد و در طول ۶۲ دقیقه نسخۀ راجر فدرر را در آن رقابت‌ها در هم پیچید. شکستی که فدرر تاکنون و از سال ۲۰۰۵ در هیچ رقابت تنیسی تجربه نکرده بود! روبلف پس از پیروزی برابر سید هشتم این مسابقات گفت:

در یک دیدار شگفت‌انگیز به پیروزی رسیدم. شرایط سختی برای هر دو تنیسور در این بازی حکفرما بود و حریفم در ست چهارم دچار گرفتگی عضلانی شد. مسابقه فوق‌العاده‌ای بود که مطمئنا تمامی تماشاگران از دیدن آن لذت بردند. بردن در چنین مسابقاتی می‌تواند روحیۀ مضاعفی به هر تنیسوری ببخشد.

در دیگر دیدار مهم برگزار شده از دور نخست این مسابقات، دومنیک تیمِ اتریشی که در جایگاه شماره ۴ دنیا قرار دارد و به نوعی شانس چهارم قهرمانی در این بازی‌ها نیز محسوب می‌شد، برابر توماس فابیانو از ایتالیا تن به شکست داد. دومنیک تیمِ ۲۵ ساله که در ماه گذشته و رقابت‌های کیتزبوهل اتریش توانسته بود به مقام قهرمانی دست یابد، در نخستین دیدارش در گرند اسلم یو اس اوپن که دو ساعت و ۲۶ دقیقه به طول انجامید، با حساب ۳-۱ و نتایج ۴-۶، ۶-۳، ۳-۶ و ۲-۶ مقابل فابیانویی که رنکِ ۸۷ دنیا را در اختیار دارد، شکست خورد تا یکی از بزرگترین شگفتی‌های این مسابقات رقم بخورد. بسیاری قبل از شروع این بازی‌ها او را در کنار رافائل نادال برگزار کنندۀ دیدار نیمه نهایی این مسابقات می‌دانستند. توماس فابیانویِ ۳۰ ساله با این پیروزی بزرگ که در برابر دومنیک تیم به دست آورد، برای صعود به دور سوم این رقابت‌ها در روز پنج شنبه به مصاف الکساندر بوبلیک از قزاقستان می‌رود. این تنیسور قزاق در دیدار قبل خود موفق به شکست ۳-۲ سانتیاگو گیلاردو از کلمبیا شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار