29/03/2024

نائومی اوساکا ، نفر شماره یک تنیس زنان از مسابقات یو اس اوپن حذف شد

  • توسط سروش
  • 03/09/2019
  • 0

زانوی مصدوم نائومی اوساکا به او اجازه ندارد بدون درد سرویس بزند، به همین دلیل اوساکا نتوانست در مسابقات یو اس اوپن از این بخش کلیدی از بازی خود به‌خوبی استفاده کند. مصدومیت زانو همچنین باعث شد تا اوساکا نتواند تمام بخش‌های زمین را پوشش دهد و برای ضربات حریف، آنطور که دلش می‌خواهد آماده شود.

حذف نائومی اوساکا از تنیس اوپن آمریکا

البته آنچه گفته شد تنها دلایلی نبودند که موجب شدند رکورد ده پیروزی پیاپی سید اول مسابقات در یو اس اوپن و روند دفاع از عنوان قهرمانی‌اش، بامداد روز سه‌شنبه در مرحله چهارم تنیس آزاد آمریکا به پایان برسد. ضربات تمیز و قدرتمندانه بلیندا بنچیچ به توپ تنیس ثمرات زیادی در دیدار با اوساکا برای او به ارمغان آورد. بدین ترتیب، نائومی اوساکا نیز درست مثل قهرمان این مسابقات در سال ۲۰۱۸ یعنی نواک جوکوویچ، پیش از آنکه مرحله یک چهارم پایانی به اتمام برسد، از دور رقابت‌ها کنار رفت. بلیندا بنچیچ در یک بعد از ظهر بارانی در نیویورک، زیر سقف بسته استادیوم آرتور اش موفق شد اوساکا را با نتیجه ۷-۵، ۶-۴ شکست دهد. این در حالی است که جوکوویچ نیز دیروز به علت تشدید مصدومیت شانه چپ خود در مرحله چهارم از ادامه مسابقه برابر استن واورینکا کناره‌گیری کرده بود. نائومی اوساکا پس از بازی در نشست خبری گفت:

راستش را بخواهید من امروز به خوبی جابه‌جا نشدم. متوجه منظورم می‌شوید؟ دائما این احساس را داشتم که کف پایم صاف است. از نظر جابه‌جایی و تحرک، زانویم کمی مرا اذیت می‌کرد. اما فکر می‌کنم این چیزی است که باید بر آن غلبه کنم.

نائومی اوساکا در ادامه درباره سرویس‌های قدرتمندش گفت که آنها بی‌ثبات بودند و در تمرینات آمادگی برای آخرین تورنمنت گرند اسلم سال بر روی سرویس زدن تمرین نکرده بود، چون به خوبی قبل نمی‌توانست بر روی پای مصدومش فرود بیاید. اوساکا در بازی امروز خود یک تکه لباس محافظ مشکی‌رنگ بر روی زانویش بسته بود و در اواسط ست دوم بازی، از یکی از مربیان خود قرص مسکن دریافت کرد. در آن لحظه، بنچیچ یک ست و بریک پیش افتاده بود و با استفاده از روش تهاجمی سریع خود به‌خوبی به توپ‌های اوساکا واکنش نشان می‌داد و حریف قدرتمند خود را به دردسر انداختته بود تاحدی که اوساکا زمان کافی برای واکنش نشان دادن به ضربات بنچیچ نداشت. این روش در گذشته نیز برای بنچیچ جواب داده بود؛ او اکنون در سال ۲۰۱۹ سه بازی را از اوساکا برده و هیچ شکستی را متحمل نشده است. بدین ترتیب، بنچیچ در مرحله یک چهارم پایانی باید با دونا وکیچ از کرواسی که شماره ۲۳ رنکینگ تنیس زنان است دیدار کند.

نائومی اوساکا

تنیسور کروات در صحبت‌های خود پس از پیروزی مهم امروز گفت:

من بیشترین قدرت را ندارم و بیشترین ضربات وینز یا بیشترین ایس‌ها در اختیار من نیست، اما فکر کنم واقعا قادرم بازی حریفم را خیلی خوب پیش‌بینی کنم. من قطعا این کار را در مقابل هرکسی انجام خواهم داد، نه فقط اوساکا.

بنچیچ مسابقه امروز را در حالی به پایان رساند که ۲۹ ضربه وینز داشت و همچنین ۱۲ خطای شخصی مرتکب شد. او یک بار دیگر نشان داد که بازیکن دیدارهای بزرگ است. او در مسابقات مختلف تور در سال ۲۰۱۹ در برابر رقبای تاپ تن WTA نُه پیروزی به‌دست آورده که از این نظر رکورددار است و همچنین در برابر بازیکنان برتر رنکینگ هم در کل دوران حرفه‌ای خود، چهار پیروزی و یک شکست کسب کرده است. بنچیچ ۲۲ ساله که تنها یک سال از اوساکا بزرگتر است، به علت مصدومیت‌های متعدد و حتی یک عمل جراحی مچ دست، شاهد کاهش سرعت پیشرفت خود در تنیس بود. بنچیچ در این رابطه گفت:

مردم همیشه فکر می‌کنند که من از آنچه واقعا هستم سن بیشتری دارم زیرا از زمانی که ۱۶، ۱۷ سال داشتم مشغول بازی تنیس به صورت حرفه‌ای هستم. من فکر می‌کنم در این مدت قطعا دوره خوبی را تجربه کردم. چیزهای بسیار زیادی یاد گرفتم. به نظرم شرایط طوری بود که همه انتظار داشتند فقط پیشرفت کنم اما تنیس به این شکل نیست. من معتقدم تمام ورزشکاران در دوران حرفه‌ای خود باید بر موانع، مصدومیت‌ها یا تنها موقعیت‌های دشوار غلبه کنند. فکر می‌کنم این چیزها باعث شدند به یک شخصیت قویتر و یک بازیکن بهتر تبدیل شوم.

شکست امروز اوساکا بدان معناست که او باید رده نخست رنکینگ WTA را به نفر دوم، اشلی بارتی که او هم در مرحله چهارم حذف شده بود واگذار کند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار