28/03/2024

رافائل نادال به مرحله یک چهارم پایانی یو اس اوپن راه یافت

  • توسط سروش
  • 03/09/2019
  • 0

در طول مسابقات مختلف تنیس، روزهایی وجود داشته است که رافائل نادال همانند یک موج پر جزر و مد در زمین تنیس عمل می‌کند و رقبایش را به ‌طرز بی‌رحمانه‌ای هم در بخش هجومی و هم در بازی دفاعی مغلوب خود می‌سازد.

پیروزی رافائل نادال برابر چیلیچ

در طرف مقابل، روزهایی نیز وجود دارد که این تنیسور اسپانیایی مجبور می‌شود به خودش فشار بیاورد و سطح بازی بالاتری از آنچه معمولا شاهدش هستیم را ارائه کند و با تکیه بر روحیه جنگندگی خاص خود به مراحل بعدی مسابقات راه پیدا کند. مسابقه بامداد سه شنبۀ مرحله چهارم یو اس اوپن که در استادیوم آرتور اش برگزار شد مثالی از مورد دوم فرم بازی نادال است. اما حداقل شاید تنها نکته مثبت برای به زحمت افتادن قهرمان سه دوره مسابقات یو اس اوپن، این باشد که امروز توانست پیروزی را کسب کند. رافائل نادال موفق شد قهرمان سال ۲۰۱۴ رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا یعنی مارین چیلیچ را در چهار ست و با نتایج ۶-۳، ۳-۶، ۶-۱، ۶-۲ از پیش رو بردارد تا برای نهمین بار به مرحله یک چهارم نهایی یو اس اوپن راه یابد. نادال پس از این دیدار به خبرنگاران گفت:

اینکه می‌بینم این جمعیت فوق‌العاده تماشاگران از من حمایت می‌کنند خیلی خاص است. همان‌طور که قبل از آغاز تورنمنت هم گفتم، من همیشه با جمعیت حاضر در مسابقات نیویورک ارتباط خاصی داشتم. آنها انرژی بسیار زیادی دارند و از اشتیاق بالایی برای مسابقات برخوردارند. پس از مسابقاتی مثل دیدار امروز شما همیشه با انرژی زیادی به هتل بازمی‌گردید، زیرا بازی کردن در برابر یک استادیوم پر از تماشاگر بسیار خاص است. جو استادیوم آرتور اش نیویورک مخصوصا در مسابقات شب نمی‌تواند از این بهتر باشد.

رافائل نادال که در مرحله یک چهارم پایانیِ چهل تورنمنت اصلی حضور داشته است، مسابقه را به شکلی خاص تمام کرد. در گیم آخر و زمانی که بازی ۳۰/۳۰ بود، نادال تا خط اوت به‌دنبال توپ رفت و با یک ضربه فورهند توپ را در جایی نزدیک به تور و داخل محوطه زمین فرود آورد تا امتیاز بگیرد. در همین زمان بود که تمام جمعیت حاضر در استادیوم به هوا پریدند و یک صدا نادال را تشویق کردند. در میان جمعیت، دوست نادال یعنی سوپراستار ورزش گلف، تایگر وودز نیز دیده می‌شد.

رافائل نادال

نادال پس از بازی در مصاحبه داخل زمین رو به هواداران گفت:

توصیف آن ضربه آسان است اما انجام دادنش سخت بود. نمی‌دانم، فکر کنم من تنها به خوبی توانستم توپ را دنبال کنم چون چیلیچ یک ضربه والی خوب زد و من هم آن را دیدم و به سرعت برای توپ رفتم و در آخرین لحظه متوجه شدم که آن طرف زمین ممکن است یک فضای کوچک وجود داشته باشد. فکر می‌کنم این تنها راهی بود که امکان داشت آن امتیاز را کسب کنم و من ضربه خوبی به توپ زدم، اما برای فرود آمدن توپ در آن نقطه شما به کمی شانس هم نیاز خواهید داشت.

پس از کناره‌گیری جوکوویچ از ادامه مسابقه در بازی مرحله چهارم دیروز برابر استن واورینکا، نادال در رقابت برای رسیدن به تورنمنت نهایی ATP در لندن با هر پیروزی که در مرکز ملی تنیس بیلی جین کینگ USTA به‌دست می‌آورد فاصله خود با تنیسور صرب را افزایش می‌دهد. رافا به ‌دنبال آن است که برای پنجمین سال در دوران حرفه‌ای خود فصل را در رتبه اول رنکینگ ATP به پایان برساند. این تنیسور ۳۳ ساله موفق شده در نُه گرند اسلم پیاپی اخیر خودش و همچنین سه تورنمنت متوالی یو اس اوپن حداقل به مرحله یک چهارم پایانی راه پیدا کند. رافائل نادال در مرحله بعد با دیگو شوارتزمن آرژانتینی روبرو خواهد شد که تا پیش از این هر هفت مسابقه رو در روی خود برابر این تنیسور آرژانتینی را با پیروزی به پایان رسانده است. رافائل نادال درباره او گفت:

دیگو یک بازیکن باورنکردنی است. من باید در مرحله بعد بهترین عملکرد خودم را به نمایش بگذارم تا شانس حضور در نیمه نهایی را داشته باشم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار