24/04/2024

زندگی نامه ی خوان مارتین دل پوترو

  • توسط مریم
  • 01/05/2019
  • 0
خوان مارتین دل پوترو

تنیسور آرژانتینی خوان مارتین دل پوترو برای کسب عنوان قهرمانی در مسابقات تک نفره اوپن ایالات متحده، راجر فدرر را نقره داغ کرد.

چکیده شرح حال خوان مارتین دل پوترو

خوان مارتین دل پوترو در 23 سپتامبر سال 1988 در شهر تاندیل آرژانتین به دنیا آمد. در 12 سالگی موفق شد به عنوان نماینده ی آرژانتین در تور نوجوانان نایکی شرکت کند، ودر 14 سالگی اولین پیروزی خود را در یک مسابقه ی حرفه ای کسب کرد. خوان مارتین دل پوترو برای فتح مسابقات قهرمانی تک نفره اوپن ایالات متحده، درست پیش از جشن تولد بیست و یک سالگی اش، راجر فدرر را شکست داد. در طول سال های بعد، خوان مارتین دل پوترو با مشکلات مربوط به مچ دست خود دست به گریبان بود، اما سرانجام توانست فرم بی نقص خود را دوباره به دست آورده و مدال نقره ی المپیک تابستانی سال 2016 را بدست آورد.

نمایه

خوان مارتین دل پوترو، بازیکن تنیس، در 23 سپتامبر 1988 در تاندیل آرژانتین به دنیا آمد. پدرش، دَنیل، بازیکن راگبی نیمه حرفه ای و دامپزشک بود. مادرش، پاتریشیا، آموزگار است.

خوان مارتین دل پوترو تنیس بازی کردن را در سن هفت سالگی در باشگاه ایندیپندینته ی تاندیل، و با تمرین با مربی مشهور، مارسلو گومز، آغاز کرد. در همان سال او در اولین مسابقات قهرمانی ملی عمر خود در براگادوی بوینس آیرس به میدان رفت. در 12 سالگی، دل پوترو جایگاهی به عنوان نماینده ی آرژانتین در تور نوجوانان نایکی برای خود دست و پا کرده بود.

در 2004 و در سن 15 سالگی، خوان مارتین دل پوترو اولین مسابقه ی حرفه ای خود را در مسابقات  فدراسیون بین المللی تنیس در بوینس آیرس با پیروزی پشت سر گذاشت. با بهره گیری از قامت بلند و فرم ترکه ای بدن که توانایی زدن ضربه های بسیار قوی را به او می داد، خوان مارتین دل پوترو توانست به جوانترین بازیکنی تبدیل شود که در سال 2006 درفهرست صد بازیکن، در 2007 در بین 50 بازیکن و در 2008 در بین 10 بازیکن برتر تنیس جهان قرار گیرد.

خوان مارتین دل پوترو که در سید ششم مسابقات اوپن ایالات متحده در سال 2009 قرار داشت، در نیمه نهایی از سد رافائل نادال عبورکرد تا برای کسب عنوان قهرمانی مقابل راجر فدرر به میدان رود. خوان مارتین دل پوترو توانست بازیکن بزرگ سوئیسی را در مسابقه ای که پنج ست به درازا کشید مغلوب کرده و اولین بازیکن مرد آرژانتینی، پس از گیلرمو ویلاس در سال 1977، باشد که عنوان قهرمانی این مسابقات را ار آن خود می کند.

خوان مارتین دل پوترو قسمت اعظم فصل 2010 را پس از انجام عمل جراحی مچ دست از دست داد، ولی در سال 2011 توانست عنوان بازیکن احیا شده ی اتحادیه ی بازیکنان حرفه ای تنیس را بدست آورد. خوان مارتین دل پوترو مدال برنز المپیک لندن در سال 2012 را به خانه برد و در سال 2013 توانست در رده بندی بهترین بازیکنان تنیس در جهان بار دیگر در میان 5 نفر برتر قرار گیرد. این در حالی بود که مشکلات مچ دستش بار دیگر از راه رسید و او را ملزم به انجام جراحی دوباره در سال 2014 کرد که امیدش را برای بدست آوردن قهرمانی دریک گرند اسلم دیگر نقش بر آب کرد.

در مسابقات ویمبلدون 2016، خوان مارتین دل پوترو بار دیگر به میادین بازگشت. او با شکست تنیسور سید چهارم، استن واورینکا، توانست راه خود را برای رسیدن به دور سوم اولین گرند اسلمی که در سه سال اخیر در آن شرکت می کرد، هموار کند. پس از این، آرژانتینی بلند بالا در المپیک تابستانی 2016 غوغا کرد و توانست نواک ژوکوویچ، نفر اول رده بندی جهانی، و رافائل نادال احیا شده را شکست دهد، اگرچه در فینال بازی ها برای کسب مدال طلا در برابر اندی ماری به پیروزی نرسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار