24/04/2024

دنیس شاپووالف: همیشه می‌خواستم نماینده کشورم باشم

  • توسط سروش
  • 05/12/2019
  • 0

تیم ملی تنیس کانادا با ستارگان جوانی همچون دنیس شاپووالف ، می‌خواهد در جام ATP Cup شگفتی‌ساز باشد.

مصاحبه دنیس شاپووالف

تورنمنت ATP Cup برای اولین بار از تاریخ سوم تا دوازدهم ماه ژانویه در سه شهر بریزبین، پرت و سیدنی در کشور استرالیا برگزار خواهد شد. در رویداد ATP CUP، بیست و چهار کشور شرکت می‌کنند تا برای کسب جایزۀ نقدی ۱۵ میلیون دلاری این رقابت‌ها به مصاف هم بروند. این بازی‌ها که به همکاری فدراسیون تنیس استرالیا برگزار می‌شود، حداکثر ۷۵۰ امتیاز در بخش انفرادی و ۲۵۰ امتیاز در بخش دوبل دارد. تیم ملی تنیس کانادا با حضور دنیس شاپووالف، فیلیکس اوژه الیاسیم، استیون دیز، آدیل شاماسدین و پیتر پولانسکی تیم جوانی را راهی مسابقات استرالیا کرده است. کانادایی‌ها به همراه تیم‌های آلمان، یونان و استرالیا در گروه ششم یا F قرار دارند. گروهی که یکی از سخت‌ترین گروه‌های شش گانۀ اولین دوره رقابت‌های ATP Cup را شکل داده است. شاپووالفِ ۲۰ ساله که راکت تنیس را در دست چپ خود نگه می‌دارد، از سال ۲۰۱۷ و هنگامی که ۱۷ ساله بود، تنیس حرفه‌ایش را آغاز نموده است. او تاکنون و از تورنمنت‌های مختلف موفق شده مبلغ ۴.۵۳ میلیون دلار را به دست آورد. از دنیس به عنوان یکی از بازیکنان خوش‌آتیۀ جهان تنیس یاد می‌کنند که در آینده‌ای نزدیک می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

دنیس شاپووالف در مجموع فصل موفقی را در رویدادهای مختلف تنیس تجربه کرده است. او در ابتدای سال ۲۰۱۹ توانست به مقام قهرمانی مسابقات استکهلم سوئد با پیروزی مقابل کراژینوویچ برسد و در انتها نیز فصل را با جایگاه پانزدهمی جهان به پایان برساند. رتبه‌ای که بهترین ردۀ دنیس شاپووالف در رنکینگ تنیس مردان تاکنون به حساب می‌آید. این تنیس باز جوان کانادایی همچنین در این فصل، برای نخستین بار به فینال یک مسترز ۱۰۰۰ امتیازی نیز راه پیدا کرده است. او در دیداری که رافائل نادال به دلیل مصدومیت از ناحیۀ شکم نتوانست در آن حضور یابد، به بازی پایانی مسابقات مسترز رولکس پاریس صعود کرد که در آن‌جا با شکست ۲-۰ مقابل نواک جوکوویچ، به مقام دوم این رقابت‌ها بسنده کرد. همچنین حضور در مرحلۀ نیمه نهایی مسابقات مسترز میامی نیز از دیگر دستاوردهای شاپووالف در سال ۲۰۱۹ به حساب می‌آید. دنیس شاپووالف در مصاحبه‌ای با سایت ATPTour.com از شرایط خود، هموطنانش و همچنین تورنمنت ATP Cup صحبت به میان آورده است که در ادامه توجه شما را به این مصاحبه جلب می‌کنیم.

چرا از بازی کردن به عنوان بخشی از یک تیم لذت می‌برید و چقدر این موضوع برای شما سرگرم کننده است؟

واقعاً چنین رویدادهایی سرگرم کننده است. من همیشه چنین تورنمنت‌های تیمی را از همان لحظۀ مشخص شدن تیم‌ها دنبال می‌کردم و همیشه می‌خواستم عضوی از یک تیم واحد باشم. این نوع از تورنمنت‌ها به شما یک فضا و رقابتِ متفاوت که تاکنون تجربۀ حضور در آن را نداشته‌اید، عرضه می‌کند. البته این را بگویم که هیچ تنیسوری نمی‌خواهد بیش از حد در قالب یک تیم بازی کند، چون تنیس به نوبۀ خود ورزشی انفرادی قلمداد می‌شود. اما اینکه می‌توانیم در قالب یک تیم و به خصوص تیم ملی کشورمان در چنین تورنمنتی حضور پیدا کنیم، بسیار جذاب خواهد بود.

دنیس شاپووالف

برای یک ورزش انفرادی همچون تنیس، برگزاری مسابقات تیمی مانند ATP Cup تاچه اندازه مهم خواهد بود؟

من فکر می‌کنم برگزاری چنین رویدادهایی، بسیار عالی است. به خصوص اینکه این مسابقات در ابتدای فصل انجام می‌پذیرد و شما می‌توانید با اعضای تیم خود و یا دیگر کشورها ارتباط برقرار کنید. در این تورنمنت‌ها شما قادر خواهید بود به عنوان نمایندۀ کشورتان، وارد یک رقابت هیجان‌انگیز شود و چون این بازی‌ها در زمان مناسبی هم برگزار می‌شود، نگرانی خاصی از بابت آن نخواهید داشت. همچنین فرمت این رویداد نیز به گونه‌ای است که به احتمال فراوان، حضور شما و کشورتان در سال آینده نیز قطعی است. ببینید یک‌سری از تورنمنت‌ها وجود دارند که قبل از گرند اسلم‌ها شکل می‌گیرند و بیشتر تنیسورهای سرشناس معمولاً به همین خاطر از شرکت در آن‌ها سر باز می‌زنند. در ATP Cup سال تازه شروع شده و بنابراین شما می‌توانید تعادل خوبی را از این نظر برقرار سازید.

جالب‌ترین تنیسور کشور شما کیست و به چه دلیل؟

من فکر می‌کنم نظر اکثریت در مورد این سوال، دنیل نستور باشد. او یک پسر عالی است که شما را به خوبی سرگرم می‌سازد. او همیشه در میادین تنیس، شما را مجذوب خود می‌کند و واقعاً شما نمی‌توانید چنین فردی را دوست نداشته باشید. خودم به شخصه علاقه دارم که چنین دوستی داشته باشم و همیشه در اطراف او باشم.

خاطرۀ خوبی از سنین نوجوانی خودتان و یا دیگر هم‌تیمی‌هایتان دارید؟

بزرگترین خاطرۀ من از آن دوران، قهرمانی در مسابقات جونیورِ دیویس کاپ به همراه فیلیکس (اوژه الیاسیم) و بنیامین سیگوین در سال 2015 بود. وقتی با پسرها تنها می‌شویم از خاطرات خوب آن دوران با یکدیگر صحبت می‌کنیم و اینکه چگونه در آن زمان، استرس عجیب و تپش قلب فراوانی برای آن تورنمنت داشتیم. ما امیدوار بودیم که یک روز بتوانیم در سطح حرفه‌ای و بزرگسالان نیز حضور در مسابقاتی به مراتب بزرگتر را تجربه نماییم.

اگر می‌توانستید هر بخشی از ورزش تنیس را از هموطنان‌تان انتخاب کنید و با آن خود را تکمیل نمایید، آن بخش‌ها از چه بازیکنانی بود؟

ترجیح می‌دادم از هنر سرویس‌زنی میلوش رائونیک، والی‌های دنیل نستور، ضربات برگشت واسک پوسپسیل و همچنین برگشت به عقب‌های فیلیکس اوژه الیاسیم بهره ببرم. زیرا فیلیکس در این گونه موارد بسیار سریع و قدرتمند است.

تنیس کدام یک از هموطنان خود را بیشتر تماشا کرده‌اید و چه چیز او را مورد تحسین قرار داده‌اید؟

آن فرد واسک پوسپسیل است. بازی‌های واسک را زیاد تماشا کرده‌ام و نحوۀ حضور او در میدان مسابقه را دوست داشته‌ام. به نظر می‌رسد او همیشه از کارش و مسابقاتی که انجام می‌دهد، رضایت کامل دارد و همیشه هم به کشورش کانادا، متعهد بوده است. او بازیکنی است که من به عنوان الگوی خودم قرار داده‌ام و آرزو می‌کنم، روزی همانند او شوم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار