28/03/2024

از دنیس شاپووالوف تا آلیاسیم؛۱۰ ستاره Next Gen که انتظار درخشش‌شان را داریم

  • توسط مینا
  • 30/12/2019
  • 0

هرساله بازیکنان زیادی از Next Gen ATP به دنیای تنیس معرفی می‌شوند و در این مطلب قصد داریم تا ۱۰ بازیکنی که احتمالا در سال ۲۰۲۰ عملکرد تاثیرگذاری را از خودشان به نمایش خواهند گذاشت، به شما معرفی کنیم. در این بین نام های دنیس شاپووالوف و آلیاسیم هم دیده می شود.

از دنیس شاپووالوف تا آلیاسیم؛ تنیسورهای حاضر در Next Gen ATP

این بازیکنان متولد سال ۱۹۹۹ به بعد هستند، همگی کمتر از ۲۱ سال سن دارند و می‌توانند به فینال‌های Next Gen ATP که در نوامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود صعود کنند. فرانسیس تیفوئه، کاسپر رود، اوگو هامبرت و میکائیل وایمر که متولد سال ۱۹۹۸ به قبل هستند دیگر جزو بازیکنان Next Gen ATP محسوب نمی‌شوند.

۱. دنیس شاپووالوف ؛ رده ۱۵ رنکینگ جهانی

دنیس شاپووالوف با روحیه زیادی فصل ۲۰۲۰ را آغاز خواهد کرد. این تنیسور دست چپ نخستین قهرمانی‌اش در رقابت‌های ATP را در ماه اکتبر در اوپن استکهلم (با پیروزی برابر کرایینوویچ) به دست آورد و برای اولین بار موفق شد تا در ماه نوامبر در اوپن پاریس به فینال یک مسترز ۱۰۰۰ امتیازی صعود کند (و در آنجا به جوکوویچ باخت). دنیس شاپووالوف سال را در جایگاه پانزدهم رنکینگ جهانی دنیای تنیس به پایان برد و در تلاش است تا در فصل ۲۰۲۰ بین ده نفر برتر رنکینگ جهانی قرار گیرد.

دنیس شاپووالوف

۲. الکس دی‌ مینور؛ رده ۱۸ رنکینگ جهانی

این تنیسور ۲۰ ساله استرالیایی ماه گذشته در دومین تجربه حضورش در فینال Next Gen ATP موفق به کسب قهرمانی در این رقابت‌ها نشد. اگر دی‌مینور در نوامبر ۲۰۲۰ به فینال‌های Nitto ATP صعود نکند، می‌تواند بار دیگر در میلان با بهترین تنیسورهای زیر ۲۱ سال دنیا مصاف دهد. دی‌مینور در سال ۲۰۱۹ به عملکرد خوب خودش در سال ۲۰۱۸ ادامه داد و موفق شد تا در سه تورنمنت که زیر نظر ATP برگزار می‌شد به قهرمانی برسد؛ او در تورنمنت‌های سیدنی، آتلانتا و ژوهای به قهرمانی رسید و فصل را در جایگاه هجدهم رنکینگ جهانی به پایان برد.

۳. فلیکس اوژه آلیاسیم؛ رده ۲۱ رنکینگ جهانی

این تنیسور ۱۹ ساله کانادایی امیدوار است تا همچون دی‌مینور به روند رو به رشدش ادامه دهد. اوژه آلیاسیم با صعود به فینال اوپن ریو، به جوان‌ترین فینالیست یک تورنمنت ATP ۵۰۰ در ۱۰ سال اخیر بدل شد و همچنین به جوان‌ترین فینالیست تاریخ ۳۵ ساله اوپن میامی تبدیل شد. اوژه آلیاسیم به همراه دی مینور و شاپووالوف در نخستین دوره رقابت‌های ATP Cup که بین روزهای ۳ تا ۱۲ ژانویه در بریزبین، پرت و سیدنی برگزار می‌شود، رقابت خواهد داد.

۴. میومیر کچمانوویچ؛ رده ۵۹ رنکینگ جهانی

این تنیسور ۲۰ ساله صربستانی ماه گذشته برای اولین بار در Next Gen ATP Finals حاضر شد و تا نیمه نهایی این رقابت‌ها پیش رفت. به نظر می‌رسد کچمانوویچ که نامش در بین بهترین ورودی‌های سال بود، سال ۲۰۲۰ هم در میلان حاضر شود و فینال‌های ATP Tour بیشتری را تجربه کند.

۵. جانیک سینر؛ رده ۷۸ رنکینگ جهانی

سینر سال ۲۰۱۹ را در جایگاه ۵۵۳ رنکینگ جهانی آغاز کرد و برای حضور در Next Gen ATP Finals ۲۰۱۹ کار سختی در پیش داشت. این تنیسور ۱۸ ساله در ماه پایانی فصل عملکرد فوق العاده‌ای را از خودش نشان داد و با ۴ برد و ۱ شکست در میلان و پیروزی مقابل دی‌مینور در فینال، یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های دوران کوتاه حضورش در دنیای تنیس را به دست آورد. سینر که جایزه بهترین ورودی سال ۲۰۱۹ را دریافت کرد، فصل را در جایگاه ۷۸ رنکینگ جهانی به پایان برد تا بعد از رافائل نادال ۱۷ ساله در سال ۲۰۰۳ (رده ۴۷)، به جوان‌ترین تنیسوری تبدیل شود که فصل را در بین ۸۰ تنیسور برتر جهان به پایان می‌برد.

جانیک سینر

۶. کورنتین موتت؛ رده ۸۳ رنکینگ جهانی

موتتِ فرانسوی به دور سوم رولاند گاروس صعود کرد و با کسب دومین قهرمانی‌ فصلش در یک ATP Challenger Tour در بین ۱۰۰ تنیسور برتر رنکینگ جهانی قرار گرفت. موتت در پی ادامه دادن به راه هم‌وطنش هامبرت و صعود به رقابت‌های میلان در نوامبر ۲۰۲۰ است.

۷. الخاندرو داویدوویچ فوکینا؛ رده ۸۷ رنکینگ جهانی

داویدوویچ فوکینا به سبب سبک تهاجمی بازی‌اش هواداران زیادی دارد و تنها تنیسور اسپانیایی حاضر در رقابت‌های ماه گذشته میلان بود. این تنیسور اسپانیایی به مانند شاپووالوف بهترین فصل خودش را پشت سر گذاشت و با دو قهرمانی در رقابت‌های ATP Challenger Tour فصل را در جمع ۱۰۰ تنیسور برتر رنکینگ جهانی به پایان برد.

۸. الکس پوپیرین؛ رده ۹۷ رنکینگ جهانی

این تنیسور استرالیایی بعد از عملکرد خوبش در سال ۲۰۱۹ امیدوار است تا در سال ۲۰۲۰ ثبات بیشتری را از خودش نشان دهد. پوپیرین که تنها یک رده برای صعود به Next Gen ATP Finals ۲۰۱۹ کم آورد، به دور سوم اوپن استرالیا و دور چهارم تورنمنت آتلانتا صعود کرد و امیدوار به کسب موفقیت‌های بیشتری در سال ۲۰۲۰ است.

۹. امیل روسووری؛ رده ۱۲۳ رنکینگ جهانی

این تنیسور فنلاندی بعد از درخشش در ATP Challenger Tour در نیمه دوم فصل ۲۰۱۹ موفق شد تا سال را در رده ۱۲۳ رنکینگ جهانی به پایان ببرد. روسووری به چهار قهرمانی رسیده و رکورد ۲۰ برد و ۳ باخت را در شش تورنمنت اخیرش به ثبت رسانده است. روسووری امیدوار است تا در فصل ۲۰۲۰ به جمع ۱۰۰ تنیسور برتر رنکینگ جهانی صعود کند.

۱۰. رودولف مولکر؛ رده ۱۶۴ رنکینگ جهانی

مولکر در سال ۲۰۱۹ به روند رو به رشدش ادامه داد و در تورنمنت‌های خانگی‌اش در مونیخ و هامبورگ پیروزی‌های خوبی به دست آورد و جواز حضور در اوپن استرالیا و رولاند گاروس را هم به دست آورد. این تنیسور ۱۹ ساله آلمانی در مسیر نایب قهرمانی‌اش در تورنمنت چلنجرِ پوزنان موفق به کسب نخستین پیروزی‌اش مقابل ۵۰ تنیسور برتر رنکینگ جهانی در برابر هوبرت هورکاژ شد.

رودولف مولکر

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار