29/03/2024

فلیکس اوژه آلیاسیم برای حضور در ATP Cup تمریناتش را آغاز کرده است

  • توسط مینا
  • 30/12/2019
  • 0

فلیکس اوژه آلیاسیم هیچ زمانی را برای کسب آمادگی کامل برای حضور در نخستین دوره رقابت‌های ATP Cup در بریزبین از دست نمی‌دهد.

فلیکس اوژه آلیاسیم در حال آماده شدن در ATP Cup

این ستاره کانادایی Next Gen ATP به طور منظم تمریناتش را در مرکز تنیس کویینزلند در پَت اَفتر آره‌نا انجام می‌دهد. اوژه آلیاسیم در مصاحبه‌ای ابراز امیدواری کرد که فصل ۲۰۲۰ را پرقدرت شروع کند و به تیم کانادا برای کسب پیروزی در رقابت‌های ATP Cup کمک کند:

امروز اولین جلسه تمرینی‌ام را انجام دادم و فکر می‌کنم که رویداد بسیار زیبایی را در پیش خواهیم داشت. بی‌صبرانه مشتاقم تا برای اولین بار در کنار تماشاوژهان فوق العاده شهر بریزبین بازی کنم.

فلیکس اوژه آلیاسیم، بعد از دنیس شاپووالوف، بازیکن شماره دوی تیم کانادا در بخش انفرادی به شمار می‌رود. آن‌ها در گروه ششم این رقابت‌ها با آلمان، یونان و استرالیای میزبان به رقابت خواهند پرداخت. جالب اینکه هر سه بازیکن برتر Next Gen ATP در گروه ششم این رقابت‌ها قرار دارند؛ دنیس شاپووالوف و فلیکس اوژه آلیاسیم از کانادا به همراه الکس دی‌ مینور از استرالیا، سه بازیکن برتر Next Gen ATP هستند که در این گروه قرار دارند. بازیکنان برتر سابق Next Gen ATP یعنی استفانوس تسیتسیپاس از یونان و الکساندر زوروف از آلمان نیز جزو ستارگان حاضر در بریزبین به شمار می‌روند. فلیکس اوژه آلیاسیم ۱۹ ساله فصل ۲۰۱۹ را در جایگاه بیست و یکم رنکینگ جهانی تنیس مردان به پایان رساند. اوژه آلیاسیم در حالی‌که ۱۸ سال سن داشت با پیروزی برابر پابلو کوئواس به فینال اوپن ریو راه یافت و به جوان‌ترین فینالیست یک ATP ۵۰۰ تبدیل شد.

فلیکس اوژه آلیاسیم

هرچند که او در دیدار فینال طی دو ست متوالی به لاسلو دِرِه باخت. او در تورنمنت بعدی‌اش در سائوپائولو این بار در مرحله یک چهارم نهایی به لاسلو دره باخت و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. اوژه آلیاسیم در دور دوم مسترز ایندین ولز موفق شد تا نخستین پیروزی‌اش برابر یکی از ۱۰ تنیسور برتر رنکینگ جهانی را در مقابل استفانوس تسیتسیپاس به دست آورد. در اوپن میامی، او با شکست نیکولوز باسیلاشویلی در دور چهارم و بورنا کوریچ در یک چهارم نهایی به جوان‌ترین تنیسوری تبدیل شد که به نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کرده است. او در نیمه نهایی به مدافع عنوان قهرمانی یعنی جان ایسنر باخت و از صعود به فینال بازماند. اوژه آلیاسیم در دور دوم اوپن مادرید هم طی دو ست متوالی به رافائل نادال باخت و حذف شد.

در اوپن لیون، اوژه آلیاسیم با پیروزی برابر جان میلمن، استیو جانسون و نیکولوز باسیلاشویلی برای دومین بار به فینال یک رقابت ATP Tour رسید اما در فینال مغلوب بنویت پیر فرانسوی شد. اوژه آلیاسیم در مرسدس کاپ با شکست بازیکنان باتجربه‌ای نظیر ارنستس گوبلیس، جیلس سیمون، داستین براون و کناره‌گیری میلوش رائونیک از حضور در نیمه نهایی، برای سومین بار به فینال یکی از رقابت‌هایی رفت که تحت نظر ATP برگزار می‌شد. در دیدار فینال، این متئو برتینی بود که با شکست اوژه آلیاسیم به قهرمانی در تورنمنت اشتوتگارت رسید. او در کویینز کاپ هم عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشت و در یک روز گریگوری دیمیتروف و نیک کیریوس را شکست داد. اوژه آلیاسیم در مرحله یک چهارم نهایی نیز دومین پیروزی‌اش برابر استفانوس تسیتسیپاس را جشن گرفت اما در نیمه نهایی حریف فلیچانو لوپز اسپانیایی نشد و با قبول شکست برابر او از دور رقابت‌ها کنار رفت. او در ویمبلدون نخستین پیروزی‌اش در یک گرند اسلم را با شکست هم‌وطنش واسک پاسپیسیل به دست آورد و بعد از اینکه کورنتین موتت را در دیداری چهار سته از پیش‌رو برداشت، در دور سوم به اوگو هامبرت باخت و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار