29/03/2024

دنیل مدودف برای اولین بار به مرحله یک چهارم پایانی یک گرند اسلم صعود کرد

  • توسط سروش
  • 02/09/2019
  • 0

دنیل مدودف ثابت کرد که حرف و حدیث‌های اخیر مبنی بر احتمال بالای قهرمانی وی در مسابقات یو اس اوپن امسال بیهوده نبوده است.

صعود دنیل مدودف به یک چهارم نهایی اوپن آمریکا

مرد شماره ۵ حال حاضر رنکینگ ATP که ماه قبل برای رسیدن به اولین عنوان قهرمانی خود در یک رقابت مسترز هزار امتیازی موفق شده بود نواک جوکوویچ را از پیش رو بردارد، تاکنون در هیچ تورنومنت اصلی تنیس به مرحله یک چهارم نهایی صعود نکرده بود. اما اکنون به بررسی تازه‌ترین پیروزی دنیل مدودف می‌پردازیم. سید پنجم یو اس اوپن ۲۰۱۹ موفق شد در بامداد روز دوشنبه برای اولین بار در دوران ورزشی خود به مرحله یک چهارم نهایی یک گرند اسلم صعود کند. دنیل مدودف این دستاورد را پس از پیروزی برابر دومینیک کوپفر در چهار ست و با نتایج ۳-۶، ۶-۳، ۶-۲، ۷-۶ (۲) جشن گرفت. مدودف با این پیروزی برابر استانیسلاس واورینکا قرار خواهد گرفت که موفق شد در همین مرحله یک هشتم نهایی مسابقات از سد نواک جوکوویچ عبور کند. مدودف پس از پایان بازی در نشست خبری گفت:

من کاملا بر روی بازی متمرکز بودم. فکر می‌کنم این یک مسابقه فوق‌العاده بود. بدون شک، گفتن این حرف زمانی که در مسابقه بازی می‌کنید و آن را از طریق تلویزیون تماشا نمی‌کنید سخت است اما من صادقانه فکر می‌کنم این دیدار یک مسابقه بین تاپ تن بود، هم برای من و هم برای کوپفر.

دنیل مدودف پس از این پیروزی باید در مرحله بعد برابر قهرمان سال ۲۰۱۶ مسابقات یعنی استانیسلاس واورینکا قرار بگیرد. استن موفق شد در بازی خود که در پس از دیدار مدودف-کوپفر در استادیوم آرتور اش برگزار شد، ناباورانه از سد مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها، نواک جوکوویچ عبور کند. جوکوویچ در تقابل‌های رو در روی خود با مدودف سه بر دو پیش است که این برتری شامل یک پیروزی چهار ستی در ابتدای تقویم مسابقات امسال در اوپن استرالیا می‌شود. اما مدودف در تقابل اخیر خود با جوکر، دو پیروزی کسب کرده است. یکی بر روی زمین رسی در مسترز مونت کارلو در ماه آوریل و دیگری در تاریخ ۱۷ آگوست در اوپن غرب و جنوب یا همان سینسیناتی. مدودف روس دو سال پیش در مسابقات ویمبلدون موفق به شکست واورینکا شده بود. این دیدار تنها رویارویی این دو نفر محسوب می‌شود.

دنیل مدودف

مدودف در ادامه صحبت‌هایش در حالی که هنوز دیدار بین جوکوویچ و واورینکا برگزار نشده بود گفت:

من احترام بسیار زیادی برای این دو نفر قائل هستم. هردوی آنها قهرمانان بی‌نظیر ورزش ما هستند.

این تنیس‌باز روس در حالی این پیروزی را کسب کرد که شروع چندان خوبی در این دیدار نداشت. جمعیت حاضر در استادیوم لوییس آرمسترانگ کوپفر را که احتمال پیروزی کمتری داشت تشویق می‌کردند. کوپفر در گیم‌های ابتدایی در بخش انتهایی زمین آمادگی بالاتری نسبت به مدودف داشت. این بازیکن ۲۵ ساله و آلمانی مشغول تجربه بهترین تورنومنت بزرگ دوران ورزشی خود بود. کوپفر پیش از یو اس اوپن، تنها یک برد در مسابقات گرند اسلم کسب کرده بود که آن هم ویمبلدون ۲۰۱۹ رخ داده بود. کوپفر در تلاش بود تا پس از ۱۱ سال از دستاورد ژیل مولر در سال ۲۰۰۸، نخستین بازیکنی لقب بگیرد که از طریق مسابقات انتخابی یو اس اوپن به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها می‌رسد. کوپفر در این رابطه گفت:

راهیابی به یو اس اوپن از طریق مسابقات انتخابی هدف من بود. انتظار نداشتم تا مرحله چهارم رقابت‌ها بالا بیایم.

اما این تنیسور آلمانی هفتمین بازی خود در دو هفته اخیر را تجربه می‌کرد و توانسته بود برخلاف انتظارات تا مرحله چهارم گرند اسلم امسال آمریکا صعود کند. در ست آغازین دیدار عملکرد خیلی خوبی داشت که چنین چیزی اصلا برای مدودف قابل قبول نبود. مدودف خود تنها دو هفته پیش، در دیدار با جوکوویچ نمایش بسیار خوبی در انتهای زمین داشت. تنیسور روس در نهایت موفق شد کوپفر را مدام به تکاپو و جابه‌جایی بیندازد و با استفاده از سرویس‌های خود از دردسر خلاص شد. مدودف حتی در یکی از سرویس‌های دوم خود سرعت توپ را به ۱۲۱ مایل بر ساعت رساند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار